וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: נעימי יעצור את ירושלים?

8.11.2014 / 13:31

המחזור השישי בליגת העל יוצא לדרך: בני הרצליה תארח את מוליכת הטבלה, שעדיין לא הפסידה (20:00, ספ' 5). נס ציונה-חולון, חיפה-גלבוע/גליל, אשדוד-נהריה

המחזור השישי בליגת העל ייצא מחר (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים, כשעיני כל הליגה נשואות ליום שני לדרבי התל אביבי הגדול. הפועל ירושלים, מוליכת הטבלה שטרם איבדה משחק העונה, תתארח בהרצליה אצל הקבוצה של מולי קצורין ויובל נעימי. עירוני נס ציונה, עם רצף של ארבעה ניצחונות ובכושר מצוין, תארח את הפועל חולון שצירפה השבוע את דומיניק מגוויר מהפועל אילת. מכבי חיפה, אחרי שחרורם של הרננדס ואנגלי, תנסה לחזור למסלול הניצחונות נגד גלבוע/גליל של ברק פלג ואילו בקרב תחתית מעניין תארח מכבי אשדוד את עירוני נהריה שמחפשת אחר ניצחון הבכורה שלה.

שחקן בני הרצליה יובל נעימי. מגד גוזני
במרכז העניינים. יובל נעימי/מגד גוזני

בני הרצליה – הפועל ירושלים (20:00, ספורט 5)

שלושה הפסדים מאכזבים בפתיחת העונה הובילו את בני הרצליה לבצע שינוי בסגל השחקנים כשהקבוצה שחררה את דווין איבנקס וצירפה את קייל וויבר ועידן זלמנסון. אם או בלי קשר לשחרור, הצליחה הקבוצה של מולי קצורין לנצח את שני משחקיה האחרונים, כולל בקרב תחתית חשוב מאוד מול עירוני נהריה בחוץ בשבוע שעבר והיא קרובה למרכז הטבלה יותר מאשר לתחתית. הרצליה איבדה בניצחון לאילת את אבירם זליקוביץ', שסובל מפציעה שנייה מפתיחת העונה, והוא ייעדר למספר שבועות נוספים. מי שינסה להמשיך ביכולת הנהדרת הוא יובל נעימי, שקולע 23 נקודות בממוצע בשני המשחקים האחרונים, וינסה להכות בעוד קבוצה לשעבר שלו.

הפועל ירושלים המשיכה בשבוע שעבר בתצוגת דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד שלה. ביום ראשון הביסה הקבוצה של דני פרנקו את מכבי תל אביב ב-30 הפרש בארנה החדשה, והתבססה במקום הראשון בליגה עם מאזן של חמישה ניצחונות וללא הפסדים, וביום רביעי היא נפלה מהרגליים נגד פלוישטי הרומנית ביורוקאפ בחוץ, והיא כרגע מדורגת במקום שממנו לא מעפילים לסיבוב השני במפעל. בקבוצה יודעים שהשבועות הקרובים ביורוקאפ יהיו חשובים מאוד להמשך הדרך, אך לא רוצים לאבד גם את המאזן המושלם בליגה ואת הנתונים המרשימים שקובעים כי ירושלים היא קבוצת האסיסטים הטובה בהיסטוריה של הליגה עד כה עם 26.8 אסיסטים בממוצע למשחק. מעניין יהיה לראות האם בר טימור, שלא שותף בשני המשחקים האחרונים, יחזור לרוטציה.

שחקן הפועל אילת דומיניק מגווייר. מגד גוזני
בכורה בחולון. דומיניק מגוויר/מגד גוזני

עירוני נס ציונה – הפועל חולון (19:30, פריצות בספורט 5)

פתיחת העונה המסחררת של עירוני נס ציונה אשתקד, שכללה ניצחונות על מכבי והפועל תל אביב, ומאזן 1:4, יוחסה להפתעה הגדולה שהציגה העולה החדשה דאז. את הפתיחה הנהדרת של העונה, שכוללת מאזן זהה וניצחונות יפים על מכבי חיפה ומכבי ראשון לציון, כשרק מכבי תל אביב עוצרת את החבורה של נדב זילברשטיין, אפשר לייחס ליכולת ולאופי של הקבוצה. הכתומים נעזרים בעיקר בקרייג סמית', אחד השחקנים ההתקפיים הטובים בליגה העונה, וביכולת טובה גם של טל דן ופרסטון נואלס כדי להצמד חזק לצמרת וכל זאת בלי מאיר טפירו הפצוע ועם מורן רוט ביכולת לא משכנעת. בקבוצה רוצים לשבור את המאזן המצוין מאשתקד עם ניצחון מול הקבוצה החזקה של חולון.

פתיחת העונה הטובה של הפועל חולון, שעומדת על מאזן חיובי של שלושה ניצחונות ושני הפסדים אחרי המחזור החמישי, לא מנעה מהצוות המקצועי וההנהלה לבצע שינוי בסגל. וויל קולמן, שפתח את העונה בצורה מגומגמת, שילם את המחיר ואת מקומו תפס דומיניק מגוויר ששוחרר מהפועל אילת אחרי שלא השתלב חברתית ומקצועית. מגוויר כבר התאמן ביום חמישי עם חולון ויערוך את הופעת הבכורה שלו באולם המושבה.

הגעתו של מגוויר תהפוך את הקו הקדמי של חולון למוכשר עוד יותר בצד ההתקפי, כשלצידו משחק השחקן המצטיין עד כה של הליגה, אייזיק רוזפלט עם ממוצע מדד של 27.8 וממוצע ריבאונדים מרשים (12.4 למשחק) ולורנס באוורס שעוד לא מצא את עצמו העונה. אחרי ההפסד בשבוע שעבר בבית לראשון לציון, בחולון מקווים כי השינוי יוביל לחזרה למסלול הניצחונות.

טל דן, שמשמש כקפטן נס ציונה הזמני, אמר לקראת המשחק: "אנחנו נמצאים במומנטום טוב ורוצים להמשיך לצבור נצחונות בטח במשחק בית מול הקהל שלנו. חולון קבוצה מאוד קשוחה ועם קו קדמי אתלטי במיוחד ויהיה מאוד קשה מולה. כדי לנצח נצטרך להציג יציבות הגנתית ושליטה בריבאונד הגנה".

עידו קוז'יקרו מודיע על פרישה מכדורסל. אדריאן הרבשטיין
יזכה לטקס משתיים מהאקסיות. עידו קוז'יקרו/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה – הפועל גלבוע/גליל (19:35, פריצות בספורט 5)

שני הפסדי חוץ רצופים, למכבי ראשון לציון ועירוני נס ציונה, הובילו את מכבי חיפה לבצע שינויים ראשונים בסגל העונה כשהקבוצה של רמי הדר שחררה את הזרים הקטור הרננדס וברודי אנגלי וצירפה את הצעירים טמיר אריאלי ונתנאל ארצי. בקבוצה הירוקה ממשיכים לחפש אחר חיזוק, ישראלי או זר, כשהסגל כולל בשלב הזה ארבעה זרים בלבד, כשחיפה כבר לא תקבל את המענק הכספי על אי שיתוף חמישה זרים העונה מהטוטו ווינר. בקבוצה מאמינים שעם החזרה הביתה לרוממה, יוכלו לחזור לדרך הניצחונות, בעיקר על ידי ההשתלבות מחדש של אייק אופייבו שחזר מפציעה ארוכה בברכו. לפני המשחק ייערכו שתי הקבוצות טקס לכבוד עידו קוז'יקרו, ששיחק לפני הפרישה בשני המועדונים.

הקבוצה של ברק פלג הפסידה בשבוע שעבר בהדר יוסף להפועל תל אביב, והיא עדיין לא מצליחה לטפס מחוץ לתחתית. בגלבוע איבדו בתקופה האחרונה את הסנטר המתאזרח דיין דילייגרו שקרע את הרצועה הצולבת בברכו וגמר את העונה, ובקבוצה החלו לבחון את שוק השחקנים במטרה לצרף שחקן גבוה על חשבונו. כמו כן בקבוצה לא פוסלים אפשרות של החלפת שחקן זר על מנת לחזק את הקו האחורי שלא מספק את הסחורה מפתיחת העונה. האדומים מגן נר מציגים עד כה את משחק ההתקפה הגרוע בליגה עם 71.4 נקודות בממוצע למשחק כשעד כה אף שחקן של הקבוצה לא קלע מעל 16 נקודות באף משחק העונה. עם זאת, המפתח לניצחון של גלבוע הוא בהגנה, בכל משחק שעצרה את יריבתה מתחת ל-80 נקודות ניצחה, ובמשחקים שלא עשתה זאת, הפסידה.

"זה משחק שמאוד חשוב שננצח", אמר דמונטז סטיט לקראת המשחק, "יש לנו שחקנים חדשים בקבוצה ואנחנו עדיין מרכיבים את הפאזל. כשלא הולך לנו וזריקות לא נכנסות אנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים. השורה התחתונה היא ההגנה שלנו ואם נשחק הגנה כמו נגד הפועל תל אביב וכמו ב-NBA נהיה בסדר גמור".

ליאור ליובין מאמן מכבי אשדוד. מגד גוזני
קרב תחתית. ליאור ליובין/מגד גוזני

מכבי אשדוד – עירוני נהריה (19:45, פריצות בספורט 5)

אחרי חמישה הפסדים רצופים צמודים, ארבעה בליגה ואחד בגביע המדינה, הצליחה הקבוצה של ליאור ליובין להפוך את הקערה על פיה עם ניצחון צמוד על הפועל אילת בחוץ בשבוע שעבר. באשדוד יודעים שעם כל הכבוד לניצחון החשוב באילת, המשחק נגד נהריה, היריבה הצפויה למאבקי התחתית העונה, הוא הרבה יותר חשוב ומקווים לתמיכה של אוהדי הקבוצה שינסו למלא את אולם הקריה. מי שבינתיים מספק את הסחורה בצורה נהדרת הוא יהוא אורלנד עם מספרי שיא בקריירה של 13.6 נקודות בממוצע למשחק. טרל האריס מוליך את ליגת העל עם 4.4 איבודים למשחק וגם רושם עד כה 20 זריקות עונשין מוצלחות מ-20 נסיונות.

הקבוצה של רועי חגאי קיבלה בשבוע שעבר לראשונה העונה את רוברט רות'בארט שחזר מפציעה, אך גם זה לא עזר לה לרשום את ניצחון הבכורה. בנהריה מודעים שהמשחק נגד אשדוד בחוץ הוא חובה מבחינתם אם הם לא רוצים להקלע להפרש משמעותי מיריבות התחתית עם הזמן. בקבוצה לא פוסלים שינויים בסגל השחקנים, כשבשבוע שעבר היה צריך חגאי לא להלביש את הגארד עידו סטולרו עם חזרתו של רות'בארט. בנהריה הודו השבוע כי עיקר הבעיה היא לא בשחקנים הזרים, אלא בשחקנים הישראלים שלא מספקים את הסחורה. נהריה תנסה להציג משחק הגנה טוב יותר, שכן היא קבוצת ההגנה הגרועה בליגה עם ממוצע ספיגה של 87.8 נקודות בממוצע למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully