וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים כועסים על טיוס. פארגו: "רוצים? שיזיזו אותי"

7.11.2014 / 7:22

הלם ואכזבה במכבי תל אביב בעקבות ההפסד המביך לצדביטה. בקבוצה לא אוהבים את האדישות של טיוס ולאחר המשחק נערכה שיחה קשה בין וויצ'יץ', רנדל, סמית' ופארגו, כאשר הרכז מאוד מתוסכל

ברני ארדוב

1) השבוע האחרון, שהחל עם התבוסה ב-30 הפרש מול הפועל ירושלים, היה רע עבור מכבי תל אביב. אמש (חמישי), הצהובים ספגו הפסד ביתי מביש ביורוליג, 83:73 מול צדביטה זאגרב הצעירה, עבורה היה זה ניצחון ראשון אי פעם במפעל. הקרואטים החביבים התחבקו וקפצו זה על זה במרכז הפרקט לאחר הבאזר, בעוד שחקני ואנשי אלופת אירופה נראו עצבניים ומיהרו להיבלע בחדר ההלבשה.

לא ההפסד היה מה שהרגיז את ראשי הקבוצה, אלא "הדרך" להגדרתם. בהנהלה הדגישו: "זה הפסד מיותר. שחקנים לא יכולים להראות אדישים. יש דברים שהם לא ביצעו, למרות שהעירו להם על כך באסיפות ובאימונים. יש שחקנים שנראה כאילו לא אכפת להם, יש לא מעט בעיות שצריך לטפל בהם. שינויים בסגל? אנחנו חושבים על הכול".

גם הקהל החל לאבד את הסבלנות. החל מסיום הרבע השלישי כבר נשמעו שריקות בוז בהיכל ושלל קריאות של האוהדים כנגד הקבוצה. המאמן גיא גודס נשאל על כך בסיום: "רדפנו אחרי היריבה כל המשחק. אני חושב שהבוז היה מוצדק". גודס ערך לא מעט שיחות ואימונים השבוע ולא היה מרוצה מכך שההוראות שהעביר לא בוצעו על הפרקט. בסיום הוא טרק בכעס את דלת חדר ההלבשה והעיר לשחקנים על חוסר הקבוצתיות, על מהלכים סוליסטים מדי של חלקם ושוב, על ההגנה: "היו להם זריקות חופשיות, אנחנו צריכים להציג הגנה הרבה יותר טובה". במכבי חוששים כעת שהם בתחילתו של משבר, מצב לא אופטימלי לקראת הדרבי ביום שני הקרוב.

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מאוד מתוסכל. גודס/ברני ארדוב

2) אלא שלא רק ממשבר מקצועי צריכים הצהובים לחשוש, אלא גם ממשבר חברתי: נראה כי הבעיות על המגרש מחלחלות ומתחילות לגרום לקרעים ומתיחות בין השחקנים עצמם בתוך חדר ההלבשה. לוואלה! ספורט נודע כי למספר שחקנים ישנן טענות על אלכס טיוס והם כועסים על המשחק האדיש שלו. חלק מהשחקנים חשים כי טיוס לא מתאמץ, טענות שנשמעו עד עתה רק מכיוונה של ההנהלה. השחקן עצמו סירב לדבר עם העיתונאים והתעמק בסלולארי שלו לאחר המשחק.

טענות אלו נגד טיוס הועלו ודוסקסו בפגישה טעונה וקשה שהתקיימה כשעתיים לאחר הסיום. בשיחה נכחו ניקולה וויצ'יץ', בריאן רנדל, דווין סמית' וג'רמי פארגו ובמהלכה הם ניסו להבין מדוע הקבוצה נראית כך והעלו טענות לגבי שחקנים מסוימים שלא הצליחו לקלוע. פארגו, שלקח קשה את ההפסד, היה כל כך נסער בשיחה ואף אמר: "אם רוצים, יכולים להזיז אותי מעמדת הרכז. שיזיזו". לא ברור אם דבריו נאמרו בשל מתיחות שנוצרה בעמדה זו מול שחקן אחר בקבוצה או בשל העובדה שספג לא מעט הערות במהלך השבוע החולף מהצוות המקצועי על בחירת הזריקות והמהלכים שלו. מה שכן ברור זו העובדה שהמנהל וויציץ' והצוות המקצועי יצטרכו לטפל מיידית במתיחות ובלחץ, שגורמים לכעס ותסכול בין השחקנים, לפני שאלה יחמירו עוד יותר.

אולם הבלגן לא נגמר שם: חלק מאנשי הקבוצה סבורים כי נייט לינהארט לא מקבל מספיק דקות וכי מגיעה לו הזדמנות גדולה יותר. גם גורם בצוות המקצועי של צדביטה זאגרב אמר בסיום: "לא מובן למה סילבן לנדסברג משחק הרבה, כשנייט לינהארט שומר הרבה יותר טוב ממנו". במהלך המחצית לנדסברג נראה נסער, עד שוויציץ' נאלץ לדבר עמו ולהרגיעו לפני החזרה לפרקט.

עוד באותו נושא

יורוליג: צדביטה זאגרב הדהימה את מכבי תל אביב עם 73:83

לכתבה המלאה
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב, במרכז. ברני ארדוב
בעיות בחדר ההלבשה. פארגו/ברני ארדוב

3) ומה אמר פארגו על ההפסד? "אני מתוסכל", הודה הגארד בשיחה עם וואלה! ספורט, "זה הפסד קשה מאוד. היו להם זריקות חופשיות והם קלעו אותן. אנחנו לא הצגנו הגנה טובה וחייבים להתאמץ ולהתרכז הרבה יותר. צריך להמשיך ולהשתפר בכל אספקט. אכפת לי מהקבוצה ולא רציתי שנפסיד. האם אנחנו בתקופה רעה? הפסדנו שני משחקים, עשינו טעויות ונתנו להם לנצח. נצטרך להשתפר".

בריאן רנדל הוסיף: "היינו לא אחראים עם הכדור. קשה לי להעריך מה קורה, זה משהו שאנחנו צריכים להבין עם עצמנו. לגבי צדביטה, זה היורוליג ויש קבוצות טובות. מאזן או עבר במפעל לא תמיד משקף את היכולת של קבוצה. בחורים רוצים לנצח, לפעמים קליעה אחת גורמת להצליח ולא היו לנו את הזריקות הנכונות שהיינו צריכים וככה זה הסתיים בהפסד. זה מתחיל בריכוז בהגנה".

הספסל של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הצהובים לא מצליחים למצוא מה לא עובד/ברני ארדוב

4) גם ניקולה וויצ'יץ' התייחס להפסד ואמר לוואלה! ספורט: "שוב גרמנו לעצמנו להיות במצב מאוד לא טוב במהלך המשחק. שני הפסדים רצופים זה לא משהו שרצינו שיקרה, בטח לא ככה. אני, צוות המאמנים והשחקנים מודעים לכך שהקבוצה צריכה להציג רצינות ולהביא את הכול, בכל משחק. מה נעשה? אימונים. וגם נדבר על כך. אבל זה לא רק מנטלי, אנחנו צריכים להיות מרוכזים. אנחנו צריכים להצליח כקבוצה, אי אפשר לעשות מהלכים לבד, זה אחד הדברים".

במסיבת העיתונאים נשאל גודס האם בכוונתו לערוך שינויים בקבוצה: "נצטרך לחשוב על הכול. אם נעשה שינויים פרסונליים, נעשה את המהלכים האלו. צריך למצוא את הפתרונות". בצוות המקצוע לא מתלהבים מאלכס מאריץ' ונראה שהוא ישוחרר בדצמבר.

לא הצליח להושיע הערב. ג'רמי פארגו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully