וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע הפדרציה: קביטובה תיפתח מול פטקוביץ'

נבחרות הנשים של צ'כיה וגרמניה יתמודדו בסוף השבוע (החל משבת, 14:00, ספורט 5 ו-HD) על התואר היוקרתי. במשחק השני: ספארובה מול קרבר

הטניסאית הצ'כית פטרה קביטובה. רויטרס
חולמת על תואר שלישי בארבע שנים. קביטובה/רויטרס

גמר גביע הפדרציה ה-53 ייצא מחר (שבת) לדרך בפראג עם המפגש המסקרן במיוחד בין צ'כיה, שזכתה בגביע פעמיים בשלוש השנים האחרונות, לגרמניה, שחוזרת למעמד הגמר לראשונה אחרי 22 שנה. בפעם האחרונה שגרמניה הגיעה לגמר, היא גם זכתה בגביע עם 1:2 על ספרד, כששטפי גראף, אנקה הובר והקפטנית הנוכחית ברברה ריטנר מובילות אותה. אל אולם ה-O2 בפראג צפויים להגיע כ-10,850 צופים.

יום המשחקים הראשון ייצא לדרך עם מפגש מרתק בין פטרה קביטובה לאנדראה פטקוביץ'. מיד לאחר מכן, לוסי ספארובה תתמודד נגד אנג'ליק קרבר. ביום השני, קביטובה תפגוש את קרבר וספארובה את פטקוביץ', במשחק שעשוי להיות מכריע במיוחד. אם ההתמודדות תלך למשחק חמישי, בזוגות תשחקנה על כל הקופה אנדראה הלאבקובה ולוסי הראדקה מול יוליה גרגס וסבין ליזיקי.

המפגש בין שתי הנבחרות יהיה השמיני בכל הזמנים, כשצ'כיה מובילה 1:6 במאזן הראש בראש. את צ'כיה תוביל, כמובן, אלופת ווימבלדון פטרה קביטובה המדורגת רביעית בעולם. לוסי ספארובה, שהפסידה לקביטובה בחצי גמר ווימבלדון השנה ומדורגת במקום ה-17 בעולם, תהיה המחבט מספר שתיים של הצ'כיות. קרולינה פלישקובה, אחת הטניסאיות המתקדמות של השנה והמדורגת 24 בעולם, תהיה המחבט מספר שלוש ולוסי הראדצקה (22 בדירוג הזוגות) צפויה לשחק בזוגות. את גרמניה תוביל אנג'ליק קרבר, המדורגת 10 בעולם, כשאנדראה פטקוביץ' (14) תהיה המחבט מספר שתיים. סאבין ליזיקי (27) ויוליה גרגס (75) גם בסגל.

אם צ'כיה תזכה בתואר גם השנה, היא תעבור את אוסטרליה ותהפוך למקום השני בטבלת הזכיות של כל הזמנים עם שמונה זכיות, ביחד עם צ'כוסלובקיה. עבור גרמניה, זו יכולה להיות זכייה שלישית אי פעם (כולל מערב גרמניה). לגרמניה זו תהיה ההתמודדות ה-139 אי פעם בפדרציה, כשהיא עומדת על מאזן 49:90.

גרמניה הגיעה למעמד הגמר כשהיא עם רצף של ארבע התמודדויות מוצלחות. ב-2013 היא ניצחה 1:3 את צרפת בבית העולמי מספר שתיים ו-2:3 את סרביה בפלייאוף העלייה לבית העליון. העונה, ניצחה גרמניה 1:3 את סלובקיה בחוץ ו-1:3 את אוסטרליה בחוץ. הצ'כיות ניצחו 2:3 את ספרד ברבע הגמר לאחר שההתמודדות נדחתה ביום בשל מזג האוויר ו-0:4 את איטליה בחצי הגמר.

אנג'ליק קרבר טניסאית גרמניה. רויטרס
יחזירו את הגביע לגרמניה אחרי 22 שנה? קרבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully