וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "זהבי שגה, ימים יגידו אם נצליח להשאיר זאת מאחור"

6.11.2014 / 17:34

סערה בנבחרת בעקבות דבריו של כוכב מכבי תל אביב, המאמן הגיב: "כל חיי גיניתי אלימות. יצרתי קשר עם זהבי, כנראה הוא לא היה מודע לכך בשל סערת הרגשות בה היה". ההתאחדות: "סלדנו מתקיפת זהבי, קשה לטעות בתגובות הנחרצות שלנו"

ערן זהבי מדבר על התקרית עם אוהד הפועל תל אביב/צילום: יוסי ציפקיס. עריכת וידאו: קשת סידי

אלי גוטמן פרסם הערב (חמישי) תגובה למסיבת העיתונאים של ערן זהבי, במהלכה כוכב מכבי תל אביב טען כי לא זכה לגיבוי ממאמן הנבחרת או מההתאחדות לכדורגל.

גוטמן מסר: "כל חיי גיניתי אלימות ויצאתי נגדה באופן הכי ברור שיש. בחרתי לחכות מעט עד שהמהומה תשכך בטרם אגיב למה שאירע בדרבי ביום שני, אבל כבר למחרת יצרתי קשר עם ערן זהבי, שכנראה לא היה מודע לכך בשל סערת הרגשות בה היה. הדרך בה בחר זהבי להתבטא הערב שגויה ולא הוגנת, לא כלפי חבריו לנבחרת ולא כלפי, וימים יגידו אם נצליח להשאיר זאת מאחור".

בשם הנבחרת נכתב: "נבחרת ישראל, רגע לפני ההתכנסות לקראת המפגש נגד בוסניה, משחק בעל חשיבות לאומית אליו יגיעו כ-30 אלף אוהדים, תמשיך להיות מאוחדת ומגובשת. כל שחקן בנבחרת ישראל מודע לחוויה הקשה שעבר ערן זהבי, וכולם הבהירו כי תקיפת שחקן על ידי אוהד היא חציית קו אדום".

- ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים על אירועי הדרבי. ברני ארדוב
"על מה יש להתאחדות להגיב?". זהבי/ברני ארדוב

זהבי עצמו ייכלל בסגל למשחק נגד בוסניה ונמצא בתכנית ההרכב, אך לא ברור כיצד התגובה שלו, אם בכלל, תשפיע על ההחלטות שייקח גוטמן לקראת המשחק הקרוב.

"ערן זהבי עשה טעות כשהתבטא כך על אלי גוטמן לפני המשחק מול בוסניה. הוא היה צריך לומר את הדברים בעיתוי אחר". כך אמר הערב גורם בנבחרת ישראל, זאת בעקבות הדברים שהשמיע קשר הנבחרת ומכבי תל אביב, במסיבת העיתונאים בה התייחס לאירועי הדרבי. אותו גורם הוסיף כי: "כל השחקנים בנבחרת תומכים בערן זהבי, אבל ההתייחסות שלו לוורמוט וגוטמן רק תפגע בהכנות. גם אם ינסו לצייר את הכול ורוד, זאת לא תהיה המציאות. אם זהבי היה מתייעץ, הוא היה יודע שהעיתוי לא מתאים". גם בהתאחדות לכדורגל לא אהבו את דבריו של זהבי. "ההתאחדות לכדורגל מנסה להפריד את עצמה מבתי הדין, אז על מה יש לה להגיב?", אמר גורם בהתאחדות.

החשש בנבחרת כעת הוא ממתיחות גדולה במהלך האימונים בין ורמוט לזהבי, שני שחקנים שלאורך כל השנים נחשבו למועדפים על גוטמן. "לכל אחד מהם יש את המעמד שלו, הם לא מתחרים על מקום אחד, אבל מה שזהבי עשה פגע בנו מאוד", אמרו בהתאחדות. "גם אם גוטמן ינסה להסתיר זאת, ברור שהוא פגוע עד עמקי נשמתו".

עוד באותו נושא

זהבי במסע"ת: "לא שמעתי את גוטמן מגן עליי"

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל עם אלי גוטמן מאמן הנבחרת. ברני ארדוב
עימות חזיתי. אלי גוטמן עם ערן זהבי/ברני ארדוב

ההתאחדות פרסמה תגובה רשמית בנושא, בה נאמר: "אנחנו מבינים לחלוטין את התחושות הקשות שמלוות את ערן זהבי בימים האחרונים, אך למן הרגע הראשון הבהירו ההתאחדות לכדורגל ויושב הראש עופר עיני את סלידתם מתקיפת ערן זהבי ואת חציית הקו האדום באותו ערב עצוב לכדורגל הישראלי. קשה לטעות בתגובות הנחרצות של ראשי ההתאחדות ובאינספור ראיונות בהם הבהרנו מעל לכל ספק כי יש לעשות הכול כדי למנוע סיטואציה אלימה ומסוכנת בה שחקן מותקף על ידי פורע חוק.

"ראשי ההתאחדות הקדישו את הימים האחרונים כדי להשתתף בדיונים שמטרתם אחת – למנוע הישנות של מקרה מעין זה, ולהבטיח שיתוף פעולה מצד כל הגורמים שיש בו כדי לשרת מטרה זו. ההתאחדות לכדורגל אינה מחליטה על הוצאת כרטיס אדום או על ביטולו. יש גופים עצמאיים במסגרת ההתאחדות שתפקידם לקבל החלטות מקצועיות על פי שיקול דעתם".

מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר, התייחס גם להחלטת בית הדין לא לבטל את הכרטיס האדום – "מאחר שהתקנון אינו מאפשר ביטולו של כרטיס אדום, תבחן ההתאחדות אפשרות לתיקון התקנון כך שניתן יהיה לשקול זאת להבא במקרים חריגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully