וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי: "אחגוג איך שבא לי. עשיתם מהאוהד גיבור. ואם הייתי נדקר?"

6.11.2014 / 16:30

קשר מכבי תל אביב ערך מסע"ת והגיב בזעם ליחס אליו: "תתעסקו בזה שניסו לתקוף שחקן. לא שמעתי את גוטמן מגן עליי. שחקנים הגיעו אליי לפני מאבטחים. ירקו עליי וקיללו את הילד שלי ואני אף פעם לא הגבתי". ביה"ד הודיע: האדום לא יבוטל

ערן זהבי מדבר על התקרית עם אוהד הפועל תל אביב/צילום: יוסי ציפקיס. עריכת וידאו: קשת סידי

שלושה ימים אחרי הדרבי התל אביבי, התייצב היום (חמישי) ערן זהבי מול כלי התקשורת וסיפר את גרסתו לכל האירועים במסיבת העיתונאים, לראשונה מאז סיום המשחק שפוצץ ביום שני בערב.

זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים התקבלה החלטת בית הדין של ההתאחדות, לפיה הכרטיס האדום של ערן זהבי לא מבוטל והוא יחמיץ את המשחק מול מכבי נתניה ביום ראשון. בהודעה נכתב: "בית הדין לא מוסמך לבטל את ההרחקה האוטומטית של השחקן, אפילו אם יחליט לזכותו מאשמה". תובע ההתאחדות לא יעמיד את זהבי לדין והוא יורחק רק ממשחק אחד. בית הדין הדגיש שהוא לא מבטל את ההרחקה כי אינו חשוף לראיות והוסיף: "למרות שאי העמדתו (של זהבי) לדין על ידי התובע אומרת דרשני".

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אמר בנושא החלטת בית הדין: "מאחר שהתקנון אינו מאפשר ביטולו של כריס אדום, תבחן ההתאחדות אפשרות לתיקון התקנון כך שניתן יהיה לשקול זאת להבא במקרים חריגים ויוצאי דופן".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים על אירועי הדרבי. ברני ארדוב
"נתנו פה פרס לאוהד שתקף שחקן כדורגל ונבחרת ישראל ולא ראיתי שיצאו נגד זה"/ברני ארדוב

"אני מקבל כל כך הרבה תמיכה ואהבה מהמועדון והחברים שלי בקבוצה", אמר ערן זהבי בפתח דבריו במסיבת העיתונאים. "אני מקבל גם הודעות מאוהדים של קבוצות אחרות, גם הפועל תל אביב, אני מקווה שהסיפור יסתיים ונתעסק בכדורגל. אני לא מרגיש מאוים, הכול טוב, אין לי סיבה להרגיש מאוים, ראיתם את התמונות, זה היה הזוי, מקווה שמישהו ייתן את הדין כי אני לא רואה שמישהו עושה משהו, רק ועדות ודיבורים, לא ראיתי שהכרטיס האדום מבוטל, לאיש לא היה אומץ להגיד 'עשינו טעות'. נתנו פה פרס לאוהד שתקף שחקן כדורגל, שחקן נבחרת ישראל ולא ראיתי שיצאו נגד זה, חוץ מגינויים בתקשורת. לא ראיתי שאני משחק נגד מכבי נתניה. אם יש סיבה של אשחק נגד נתניה היא כי המאמן החליט, לא רואה שום סיבה אחרת".

"הייתה פה חציית קו אדום, זה היה מעשה הזוי", אמר זהבי. "אין פה בכלל דרך להגדיר אותו ולא ראיתי שמישהו מההתאחדות קם ועמד מאחורי והצהיר שאסור להיכנס למגרש. מה הייתי צריך לעשות? לברוח מהאוהד? לשכב על הרצפה? איך אתם הייתם מגיבים אם מישהו היה תוקף אתכם במקום העבודה שלכם? בנאדם חוזר ותוקף אותי פעם אחר פעם ואני לא תוקף אותו. לא יכול להיות מצב שבו דווקא אני מורחק. ברגע שהאוהד נכנס למגרש ותקף אותי, הייתה צריכה להישמע שריקת הסיום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד. ברני ארדוב
"כל דבר שקורה לי אתם חוגגים, החגיגות שלי? תתעסקו בזה שאוהד נכנס למגרש וניסה לתקוף שחקן". זהבי/ברני ארדוב

"אני זוכר שזרקו על קוון באשדוד שלט שבקושי פגע בו, והמשחק בוטל. בגלל שזה ערן זהבי, אז לאנשים מותר. כל דבר שקורה לי אתם חוגגים, החגיגות שלי? תתעסקו בזה שאוהד נכנס למגרש וניסה לתקוף שחקן ולא בכל השטויות מסביב".

"הם שופטים את התגובה שלי? שיתעסקו בזה שהשופט היה צריך לשרוק לסיום ברגע שהאוהד נכנס, ולא באיך שהגבתי או לא הגבתי".

רועי ריינשרייבר שופט כדורגל (אמצע) עם שרן ייני שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. ברני ארדוב
"לא אוותר על החלומות כי אנשים בהתאחדות לא גיבו אותי"/ברני ארדוב

"נחזור אחורה קצת. כשחגגתי בדרבי הראשון והורדתי חולצה מול שער 11, להפועל היו טענות. אחר כך כשהתחלתי לעשות פיו פיו, לא שאלתם למה אני עושה את זה. לא עשיתי שום דבר בדרבי הזה שלא עשיתי בהרבה משחקים לפני כן. אם אני משחק בעוד שבועיים מול בוסניה וחוגג עם פיו פיו שער ניצחון בדקה ה-90 מישהו יבוא אלי בטענות?"

"אם הייתי רץ עד הקהל של מכבי תל אביב, הייתם שואלים אותי למה רצתי עד לשם", מחה זהבי על היחס אליו. "על כל דבר תגידו דברים ויהיה לכם מה להגיד. אני מציע להם לא להיאחז בשטויות האלה. אני לא יודע אם חלק מכם שם לב, אני הרמתי קרן ובאו לירוק עלי וקיללו את הילד שלי. באים ומקללים אותי ברחוב, ואני אף פעם לא הגבתי. חגגתי שער כמו שאני רוצה לחגוג, אף אחד לא יגיד לי איך לחגוג".

- ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים על אירועי הדרבי. ברני ארדוב
"הם שופטים את התגובה שלי? שיתעסקו בזה שהשופט היה צריך לשרוק לסיום ברגע שהאוהד נכנס". זהבי/ברני ארדוב
"לא שמעתי אף אחד מדבר מההתאחדות או את אלי גוטמן מדבר ומגן עלי אחרי שקרה עכשיו מה שקרה"

"הנבחרת היא אחת המטרות שלי. חלמתי לשחק בנבחרת מאז שאני זוכר את עצמי. לא אוותר על החלומות כי אנשים בהתאחדות לא גיבו אותי. כשהייתי עם 40 מעלות חום בבית חולים בקפריסין, נתתי הכל כדי לשחק".

"לא שמעתי אף אחד מדבר מההתאחדות או את אלי גוטמן מדבר ומגן עלי אחרי שקרה עכשיו מה שקרה. ציפיתי שישמיעו קול. זה לא קשור אלי בכלל, הפעם פגעו בי. אם גילי ורמוט לא יחתום על משחק השחקנים, אז הוא נותן לגיטימציה לאוהד מכבי לפרוץ למגרש ולהכות אותו? קיבלתי הודעות מ-80% מהליגה".

"אני רוצה להגיד תודה לדני עמוס, שנכנס אלי לחדר ואמר לי שהוא מצטער. אני יכול להעריך אותו. אני לא מצפה מאף אחד משחקני הפועל תל אביב שידבר איתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתם נותנים לגיטימציה לכל אוהד כדורגל שלא רוצה ששחקן ישחק נגד הקבוצה שלו לפרוץ למגרש ולתקוף"/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אם הוא היה נכנס עם סכין ודוקר אותי? עכשיו זה הזמן לעשות את השינוי, הגיע הזמן להרים את הכפפה"

"אני לא יודע מה יעשו עם האוהד, ואין לי מושג מה ראוי. הוא חייב לקבל עונש, לא אכפת לי מה הוא יקבל וזה לא מעניין אותי. המטרה שלי היא שיהיה שינוי בכדורגל. לא יכול להיות שמיום שני ועד היום אף אחד לא הודיע שביטלו את האדום כי לאף אחד אין סמכות לזה. זה הזמן לכנס ועדה ולשנות את החוקה בכדורגל שלנו. אם הוא היה נכנס עם סכין ודוקר אותי? עכשיו זה הזמן לעשות את השינוי, הגיע הזמן להרים את הכפפה, אחרת אתם נותנים לגיטימציה לכל אוהד כדורגל שלא רוצה ששחקן ישחק נגד הקבוצה שלו לפרוץ למגרש ולתקוף את אותו שחקן. אתם עושים את האוהד הזה גיבור. אסור לו להיות גיבור, אסור לו להופיע בתקשורת, וזה הכל".

זהבי נשאל האם הוא חושב שיש סיכוי שישחק אי פעם בהפועל תל אביב, והשיב: "את באמת שואלת אם יש סיכוי שאשחק בעתיד בהפועל תל אביב? טוב לי במכבי תל אביב, מעריכים אותי כמו שלא העריכו אותי בשום מקום ואני לא רואה אפילו דרך לחשוב על מעבר להפועל תל אביב".

בתוך כך התרבו ביממה האחרונה השמועות על מעבר אפשרי של זהבי לרוסיה. מועדוני הצמרת ברוסיה מעודכנים היטב על זהבי וכל מערכי הסקאוטינג מכירים היטב את קשר מכבי תל אביב. אולם בשלב הזה אין לזהבי כוונה לחזור בו מהחלטתו להישאר במועדון בשנים הקרובות, אלא אם תגיע לו הצעה אטרקטיבית לה הוא לא יוכל לסרב. "אין שום שינוי ביחס של ערן למכבי ובאהבה שלו למועדון", אמר מקורב אליו. "מה שקרה השבוע היה חמור, אבל לא גרם לערן לחשוב על עזיבת מכבי תל אביב. העניין לא עומד על הפרק, אבל כמו שכבר נאמר בעבר מספר פעמים, ערן מעולם לא פסל יציאה לאירופה אבל רק למועדון גדול שיאתגר אותו מקצועית". מההיבט הכספי ברור כי רק הצעה כספית הגבוהה מזו שיש לו במכבי, תגרום לו לעזוב.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
" טוב לי במכבי תל אביב, מעריכים אותי כמו שלא העריכו אותי בשום מקום"/ברני ארדוב

מאמן מכבי תל אביב פאקו אייסטרן: "אני חושב שאם נשאיר את הכרטיס האדום ניתן פרס לתוקף. אני מקווה מאוד שיבטלו את האדום עד נתניה".

על העונש שתספוג הקבוצה אמר המאמן: "זה לא בידיים שלנו. במקרה הזה, אני בטוח שנחזור חזקים יותר ממה שהיינו לפני המקרה הזה. ננסה להעמיד את התנאים הטובים ביותר לכך שזה לא ישפיע על הקבוצה. אני מקווה מאוד שזה לא ישפיע".

על קרלוס: "אנחנו מחכים לראות מה יקרה איתו, כרגע אנחנו לא יודעים שום דבר על זה. אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא שאנחנו נותנים את מלוא התמיכה לקרלוס גרסיה.

"אני חושב שבעבר כשהתרחשו מקרים כאלה, שיחקו את המשחק מחדש, כשאייאקס שיחקה. כרגע, האדום נשאר, אבל אני חושב שאם היה קצת היגיון בריא, האדום היה צריך להיות מבוטל".

מכבי תל אביב הודיעה היום: "לאחר בחינת צילומי הווידיאו של הדרבי התל אביבי, שלח המועדון מכתבים למספר אוהדים, בבקשה לקבל מהם הסברים על מעשיהם, שהובילו את מכבי תל אביב לעמוד בפני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. המועדון יפעל בתקיפות על מנת להבטיח כי מספר קטן של אוהדים לא יפגע במועדון ובשמו הטוב ולא יכתים את רוב אוהדי מכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully