וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלן ממוצא כורדי נמלט מטורקיה אחרי שהוכה ברחוב

חלוץ גנצ'לרביליהי, דניז נאקי, הביע תמיכה פומבית בכוחות הפשמרגה שלוחמים בצבא המדינה האיסלאמית בכובאני. אוהדים של קבוצתו הכו אותו: "כורדי מטונף, לא רוצים שחקנים כמוך. תעוף מפה"

דניז נאקי בשנת 2012. Thomas Starke, GettyImages
נאקי והקעקוע DERSIM62/GettyImages, Thomas Starke

שחקן גנצ'לרביליהי הטורקית, דניז נאקי, עזב את הקבוצה וחזר למולדתו גרמניה אחרי שלטענתו הותקף על רקע גזעני. הכדורגלן בן ה-25 נולד בגרמניה להורים טורקים ממוצא כורדי ובדיוק על הרקע הזה הוא הותקף.

על זרועו של נאקי מקועקע הכיתוב DERSIM62 - דרסים הוא השם המסורתי של מחוז טונצ'לי, ו-62 הוא מספר לוחית הזיהוי של כלי הרכב באזור שמאוכלס ברובו על ידי כורדים ואלווים . במחוז דרסים אגב, התבצע טבח בשנים 1937-38, במהלכו הצבא הטורקי רצח עשרות אלפי כורדים.

בתקופה האחרונה נאקי הביע תמיכה פומבית בכוחות הכורדיים (פשמרגה) שנלחמים בצבא המדינה האיסלאמית בעיר כובאני שבסוריה. ביום ראשון האחרון הוא יצא לרחוב באנקרה, שם משחקת גנצ'לרביליהי, ועשה דרכו לאכול ארוחת ערב. שלושה אנשים, ככל הנראה אוהדי הקבוצה, החלו ללכת אחריו ואמרו לו: "אתה דניז נאקי? אתה הכורדי המטונף הזה? אנחנו לא צריכים שחקנים כמוך, תעוף מפה".

בהמשך הם הקיפו אותו והחלו לאיים עליו. נאקי סיפר: "הם אמרו 'שכובאני תלך לעזאזל, שהר סינג'ר יילך לעזאזל'. ניסיתי להרגיע אותם, אבל פתאום אחד מהם הכה אותי בפרצוף. ניסיתי להתגונן, הכיתי את אחד מהם בחזרה וברחתי. בזמן שרצתי, שמעתי אותם צועקים: 'זו הייתה האזהרה האחרונה. תעזוב את העיר, תעזוב את המדינה, תעזוב את גנצ'לרביליהי'".

נאקי החל את קריירת המשחק שלו בקבוצת המילואים של באייר לברקוזן ולבש את מדי נבחרת הנוער של גרמניה. אחרי ששיחק כמה חודשים כמושאל באלן, הוא חתם בסט. פאולי. בהמשך שיחק גם בפאדרבורן, לפני שהדרים לטורקיה אחרי שגנצ'לרביליהי שילמה עליו 200 אלף יורו. יש לו חוזה על 2016, אבל לא נראה שהוא יחזור לקבוצה מאנקרה והצדדים ינסו למצוא פתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully