וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלמן: "הכי קל היה ללכת עם הזרם ולהחליט שריינשרייבר טעה"

6.11.2014 / 10:33

יו"ר איגוד השופטים סיפר על הישיבה הארוכה בה נידונו אירועי הדרבי: "לא יכולנו לפסוק שמותר לשחקן להתעמת עם אוהד, בליגות הנמוכות זה קורה כמעט בכל שבוע"

one

ביקורת חריפה נמתחת מאז אמש (רביעי) על איגוד השופטים בעקבות החלטת הוועדה המקצועית כי הכרטיס האדום שהוציא רועי ריינשרייבר לערן זהבי היה מוצדק. "הכי קל היה לנו ללכת עם הזרם ולהחליט שהשופט שגה בשיקול הדעת שלו", אמר הבוקר יו"ר האיגוד בן ציון סלמן. "אבל בסוף דיון ארוך ולא קל, כולם היו תמימי דעים שמחובתנו להביט קדימה לעבר עתיד הכדורגל ולתת החלטה שתתפוס לכל השופטים, לכל הליגות ולכל השחקנים".

סלמן הוסיף: "אני יכול להבין את ערן זהבי ואני גם מבין את התקשורת שרצתה לראות שאנחנו לא מקבלים את האדום, אבל צריך לזכור שכמעט ואין שבוע בליגות הנמוכות בו משחק עובר בצורה חלקה. כמעט בכל מחזור קיים מקרה בו אדם נכנס לתחומי המגרש ויכול להיווצר בינו לבין שחקן עימות פיזי.

"לא יכולנו לפסוק שמותר לשחקן להתעמת עם אוהד, כי מחר בכל מגרש נראה שחקנים שנכנסים לעימות עם אוהדים. אני יודע שהמקרה של זהבי שונה כי זה ברור שהאוהד נכנס כדי לתקוף אותו, אבל עדיין הייתה לו את האפשרות לקחת כמה צעדים לאחור ולזוז הצידה מהמקום עד שהמאבטחים היו משתלטים על האוהד או ששחקני הקבוצות היו מגיעים למקום".

בן ציון סלמן. ברני ארדוב
"אסור לתת יד לעימותים בין שחקנים לאוהדים". סלמן/ברני ארדוב

הישיבה אתמול הייתה ארוכה מהרגיל ונמשכה כמעט שלוש שעות וחצי. כל חברי הוועדה המקצועית בראשות דני קורן נכחו בה, כמו גם היו"ר סלמן והמנכ"ל יריב טפר. צוות השיפוט בדרבי בראשות רועי ריינשרייבר הגיע לישיבה והאירועים נותחו מכל זווית. "היו דעות שונות", סיפר סלמן, "היו בהחלט שטענו שהיה מקום להפעיל שיקול דעת ולא לשלוף אדום, אבל בסופו של דבר הייתה תמימות דעים לגבי ההודעה שלנו כי הכרטיס האדום היה מוצדק וזאת מראייה רחבה יותר של הדברים.

"כל מי שמעורב במשחק, כולל אוהדים צריך לקחת אחריות על מעשיו ואנחנו כאיגוד שופטים חייבים לשמור על כך ששחקני כדורגל לא ייכנסו לעימות עם אוהדים, אפילו אם ברור שהאוהד נכנס במטרה לתקוף את השחקן. אני יודע שההחלטה שלנו לא מקובלת על רבים ואני משוכנע שהיו כאלה שהיו מחבקים אותנו אם היינו פוסקים שרועי טעה, אבל עדיין אנחנו צריכים להסתכל על כל הכדורגל עד הליגות הנמוכות ואסור לנו לתת יד לעימותים בין אוהדים לשחקנים".

החלטה משמעותית שהתקבלה אתמול בוועדה היא שמעתה בכל אירוע דרמטי שיתקיים במגרש ושיחייב פסיקה קריטית של השופט המרכזי, הוא ייכנס במרכז המגרש את צוות השיפוט שלו, ישמע את דעתם המנומקת ורק לאחר מכן יקבל את ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully