וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אפעל למינוי שופטים יעודיים לספורט, אוהדים יחטפו ישירות"

6.11.2014 / 13:01

שרת המשפטים לבני ושרת הספורט לבנת הצהירו: "ניתן כלים לפעול נגד האוהד האלים הבודד". לבנת: "הספורט הוא לא אקס טריטוריה, הוא חלק מהחברה". המנהלת יוזמת: דרבי חוזר, לעיני ילדים ונשים בלבד. ועדת המשמעת צפויה לקבוע 0:0 ללא נקודות

one

ראשי המנהלת נפגשו היום (חמישי) עם שרת הספורט לימור לבנת ושרת המשפטים ציפי לבני. בפגישה היה נוכח גם יו"ר השדולה לספורט בכנסת ח"כ יואל רזבוזוב. מדובר בפגישה שנועדה לשנות את תפיסת הענישה והאכיפה במגרשי הכדורגל. בסמכות שרת המשפטים להתקין תקנות שיסייעו בצורה משמעותית להילחם באלימות ובגזענות במגרשים. האפשרויות מגוונות וביניהן הקמת בית דין לספורט וכן הגברת הענישה וקביעת מינימום ענישה למקרים שונים במגרשי הספורט. בתום הפגישה פירטה שרת המשפטים ציפי לבני את הצעדים עליהם הוחלט בעקבות הסערה בדרבי.

שרת המשפטים ציפי לבני: "החלטנו לעבור למעשים. החלטנו על שיתוף פעולה בתחום המאבק בגזענות, המאבק יהיה משותף ויתמקד במה שקרה במגרשים. הנושא השני הוא הצורך ששופטי בית המשפט לא רק יחמירו בענישה אלא גם שיתמקצעו בתחום הספורט. אדבר עם נשיא בית המשפט העליון על מנת שיהיו שופטים יעודיים שיתמחו בתחום הספורט וידונו את הפורעים באופן מרתיע. סוכם על כלים שהמשטרה תקבל. יושמו מצלמות במגרשים שיעזרו להרים את נטל ההוכחה בבתי המשפט. בצורה הזאת אותם מתפרעים לא יוכלו להתחמק כשיגיעו לבתי המשפט. הוחלט על עבודה משותפת של שני המשרדים, ומתן כלים למנהלת לפעול נגד האוהד האלים הבודד. הקבוצות משלמות על ההתנהלות של האוהדים שלהם בצדק, אבל האוהדים יוצאים ללא ענישה. הכוונה היא שאותם אוהדים יחטפו ישירות, ולא תמיד צריך תיווך של קבוצות. במקביל, משטרת ישראל צריכה לקדם את אותו גוף מודיעיני בתוך המשטרה. סך הדברים אמור לייצר שינוי מהותי ואני מקווה שדרמטי לבעיות מהן הספורט סובל במשך שנים".

שרת הספורט לימור לבנת: "בפגישה זו מיפינו יחד את כל הבעיות הדורשות טיפול ומכאן נצא לעבודה משותפת. הספורט הוא לא אקס טריטוריה, הוא חלק מהחברה וכך גם צריך להתייחס אליו. כל הגורמים מבינים היום שצריך לתת יחס שונה לגבי הנעשה במגרשים כדי להשיג תוצאות טובות יותר. דוגמה לקלות הענישה הקיימת ראינו לאחר הדרבי, כאשר המשטרה ביקשה שלוש שנות הרחקה לאוהדים, ובפועל הם הורחקו ל-100 ימים בלבד".

שרת התרבות הספורט לימור לבנת (ימין) שרת המשפטים ציפי לבני (שמאל) בישיבת מנהלת הליגה. יוסי ציפקיס
"שופטי בית המשפט לא רק יחמירו בענישה אלא גם שיתמקצעו בתחום הספורט". לבנת ולבני/יוסי ציפקיס

ח"כ דוד צור: "זה אירוע קשה בעונה שהתחילה בצורה נפלאה, אחרי שיפור בתשתיות. צריך לטפל בחוליגניות הזאת ולא להרים ידיים, גם בחוק הספורט שמאפשר את עבודת המאבטחים. נצליח להביא להנאה מצפייה בכדורגל וכדורסל ללא אירועים פליליים".

יו"ר מנהלת הליגה יורם באומן: "ביקשנו שהדברים יטופלו עד 31 בצדמבר, שיטופלו באופן מהיר. ש לנו רשימה של מה שאנחנו חושבים בתור מנהלת ליגה בכדורגל. זה משליך גם לענפי ספורט אחרים. חייבים רף ענישה מינימלי"

יו"ר מנהלת ליגת הכדורסל שמואל פרנקל: "נתפסו שלושה אוהדים באילת, למחרת נתן ביהמ"ש עונש לא להגיע לאילת. השנה אותם אוהדים הגיעו לאילת. ענישה חייבת להיות אפקטיבית".

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רתם קמר: "בתי הדין של ההתאחדות אינם רשאים לשפוט אוהדים פורעים, את זה הייתה צריכה לעשות באופן הרבה יותר נחרץ מערכת המשפט האזרחית. החוק צריך לאפשר לקבוצות למנוע הגעה של אוהדים חוליגנים למגרשים. חייבים לטפל במישור הפלילי גם בקריאות הגזעניות ובאופן כללי להגביר את האכיפה. אסור לנו להסתפק שוב בסיסמאות, אלא לפעול באופן מאוחד, נחוש ואפקטיבי נגד האיום הזה. אסור לכדורגל ולרוב הטוב והחיוני של הקהל להפסיד בקרב הזה".

אוהד כדורגל פורץ למגרש בדרבי בין הפועל תל אביב מכבי תל אביב. ברני ארדוב
המשטרה תקבל כלים לאכיפה מוגברת/ברני ארדוב

ועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל דנה ביום שני בצהריים באירועי הדרבי. מכבי והפועל תל אביב יעמדו לדין וכן גם בלם מכבי תל אביב קרלוס גרסיה. גם גורל המשחק עצמו והתוצאה שלו יהיו נתונים להחלטת ועדת המשמעת ועל פי מרבית ההערכות צפויים הדיינים לקבוע תוצאת תיקו אפס במשחק בלי לתת נקודה לכל אחת מהקבוצות.

אלא שביומיים האחרונים התגבשה יוזמה במנהלת הליגה לבקש מבית הדין להורות על קיום משחק חוזר בין המועדונים אליו יוכלו להיכנס רק בני נוער, ילדים ונשים. הרעיון שעומד מאחורי קיום משחק כזה, הוא להוריד את הלהבות בין המועדונים בצורה ניכרת ולערוך לפני המשחק טקס בו יעלו שני הקפטנים יחד למגרש ויציגו לקהל ולצופים בבית שהכדורגל הישראלי ובתוכו שתי הקבוצות רוצה להגיע למקומות אחרים.

הצעת המנהלת הועברה אתמול למכבי תל אביב שהביעה הסכמה. גם הפועל תל אביב התבקשה להסכים לרעיון, אבל לדברי גורמים שונים, עמדת המועדון עדיין לא ברורה ואינה חד משמעית וחיובית כפי שהיא במכבי. אם הפועל תסכים לרעיון, עשויים במנהלת לבקש גם את אישור יתר הקבוצות בליגת העל ליוזמה כדי להגיע לבית הדין עם ההצעה שתקבל תמיכה מקיר לקיר. מנכ"ל המנהלת אורן חסון אמר לוואלה! ספורט בעניין: "הרעיון קיים, אבל מדובר עדיין בהצעה שהיא בוסרית. ייתכן שביום או ביומיים הקרובים יתפתחו הדברים ליישום הרעיון".

אגב, ממה שידוע למכבי תל אביב עלה גם הרעיון לקיים את המשחק דווקא בחיפה באיצטדיון סמי עופר וגם לכך לא התנגדו במועדון.


הוועדה המקצועית של האיגוד קבעה: האדום לזהבי מוצדק

קרלוס גרסיה יעמוד לדין, גם מכבי והפועל ת"א. זהבי ואובארוב לא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully