וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור רפאלוב: "במכבי חיפה היו צריכים לבנות את הכול מחדש"

4.11.2014 / 16:54

הטעויות של קבוצת נעוריו, האנשים שחיכו לגיא לוזון בפינה והמאמן הכי טוב שהיה לו שהפך אותו לשגריר הישראלי בכושר הכי טוב. ליאור רפאלוב בראיון מרתק למדור דירוג השגרירים. מי עשה את הקפיצה הגדולה ביותר?

שחקן קלאב ברוז' ליאור רפאלוב. GettyImages
החלים בדיוק בזמן הנכון/GettyImages
באופן אישי שם דבר לא היה מספיק אטרקטיבי כדי שאעזוב את ברוז'. לא קיבלתי אף הצעה שפיתתה אותי לעזוב וללכת לקבוצה כזו או אחרת. לא סינוור אותי לעזוב לקבוצה קטנה בליגה בכירה

ליאור רפאלוב לא היה אמור לפתוח את קמפיין מוקדמות יורו 2016 עם הנבחרת. "אלי גוטמן הבהיר לי בשבוע לפני הזימונים כמה הוא מעריך אותי, הבהיר לי מה מקומי ואני יודע אותו. לא זומנתי כי הייתי פצוע, אבל ברגע שהוא ראה ששיחקתי 90 דקות בליגה האירופית הוא יצר איתי קשר ושאל איך אני. הוא ראה שאני מרגיש טוב ושמע שהיה לי משחק טוב וכשאני בריא, מן הסתם מקומי בנבחרת. תמיד כיף להיות בנבחרת וכמובן שזה כבוד גדול לייצג את המדינה ולשחק".

אחרי שהחלים בזמן הנכון כדי להחליף בסגל את אבי ריקן שנפצע וגם קיבל שתי הופעות כמחליף, רפאלוב פשוט פורח. בחודש האחרון כבש פעמיים והוסיף ארבעה בישולים בכל המסגרות ולמשחק הקרוב עם בוסניה הוא מגיע כשגריר שנמצא אולי בכושר הטוב ביותר. בראיון למדור "משרד החוץ" הוא מדבר על ההחלטה להמשיך בקלאב ברוז' עונה רביעית, המעמד בבלגיה, הפיטורים של גיא לוזון, המשחק הקרוב נגד בוסניה וכמובן על המשבר בקבוצת נעוריו, מכבי חיפה.

ליאור, חזרת מצוין מהפציעה.

"כן. גם כשהייתי פצוע, עשיתי אימונים קשים פעמיים בכל יום. במשך שלושה שבועות הייתי במועדון משמונה עד חמש. זו הייתה תקופה לא קלה, אבל יצאתי מחוזק והגעתי מוכן למשחק הראשון בו שותפתי. עשיתי הכנה טובה כדי שלא ייקח לי יותר מדי זמן להיכנס לקצב של שאר השחקנים. אני שמח ומרגיש בכושר טוב, משחק בכל המשחקים והמאמן סומך עליי. היה חשוב לי לחזור כמו שצריך".

היה חשוב לך לחזור גם בגלל הנבחרת? אתה בכלל זוכר תחרות כל כך קשה על המקום בסגל בין שחקנים שמשחקים בקבוצות שלהם?

"זה כאב ראש בריא לאלי שבאים שחקנים בכושר טוב. אם בעבר היו מקרים ששחקנים מגיעים מאירופה בלי הרבה דקות, היום רוב השחקנים הם משמעותיים בקבוצות. זה דבר שיכול רק לתרום לנבחרת ואפשר היה לראות את זה בניצחונות על קפריסין ואנדורה. כולם חושבים שניצחנו משחקים קלים, אבל זה ממש לא היה קל".

לא מעט פעמים היה נראה שתעזוב את ברוז' והנה אתה מתחיל עונה רביעית עם חוזה חדש.

"אני נמצא במקום מדהים וחשוב לציין את זה. לא קל לעזוב אותו ולא עוזבים אותו לכל מקום אחר. היו לי הצעות כמעט בכל קיץ, אבל באופן אישי שם דבר לא היה מספיק אטרקטיבי כדי שאעזוב את ברוז'. לא קיבלתי אף הצעה שפיתתה אותי לעזוב וללכת לקבוצה כזו או אחרת. לא סינוור אותי לעזוב לקבוצה קטנה בליגה בכירה. אלו מעברים שלא פיתו אותי ולא עניינו אותי ולכן העדפתי להישאר. גם מבחינה כלכלית, קלאב ברוז' עולה על קבוצות קטנות בליגות בכירות באירופה והפער הזה חשוב. אני מרגיש פה טוב, מרגיש את הפידבק מהצוות המקצועי, המנג'ר והנשיא ולכן אני פה שנה רביעית".

זהו, השלמת עם כך שלא תעבור תתקדם לליגה בכירה יותר כמו אנגליה, גרמניה וספרד ותמשיך את הקריירה האירופית רק בברוז'?

"לא מושך אותי לעזוב את קלאב ברוז' בשביל ללכת לשחק בקבוצה בתחתית בספרד או בקבוצה שיכולה לרדת בגרמניה. כשעזבתי את מכבי חיפה זה השתלם כי עברתי למועדון גדול יותר בליגה טובה ביותר. זה הישג להישאר פה ארבע שנים ואני רוצה להמשיך פה ולקחת אליפות לזכות בתארים, כי זה מה שחסר לי. אנחנו מסוגלים לעשות את זה".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
קיבל חדשות טובות מהשיחה לבלגיה. גוטמן/ניב אהרונסון
מלכתחילה הקהל בליאז' לא רצה את גיא. רק בגלל ההצלחה לא היה להם שום סיי. השנה ניצלו את המשבר כדי להוציא אותו ולצערי הצליחו

בעונה שעברה רשם רפאלוב 37 הופעות בכל המסגרות, אבל רק ארבע פעמים השלים 90 דקות. העונה, למרות הפציעה, המעמד שלו חזק יותר. ב-12 הופעות בכל המסגרות כבר השלים חמש פעמים משחק מלא וגם המספרים לא מאכזבים.

"דווקא השנה יש לנו סגל יותר חזק ויש הרבה יותר שחקנים בעמדה שלי, אבל אני משחק יותר ומשלים יותר פעמים 90 דקות. ציפיתי שתהיה יותר רוטציה, במיוחד בתפקידים שלי. הביאו שחקנים איכותיים, שחקן נבחרת קולומביה ועוד שחקן מהנבחרת הצעירה של ברזיל. אני מרגיש שהמאמן סומך עליי, רוצה אותי על המגרש וזה נותן לי ביטחון וחשוב לי".

אנחנו רואים שגרירים באים וחוזרים. ואתה נשאר.

"זה לא קל לא והיו לי פה קשיים. לא מאפיין אותי לחזור למקום שנוח לי. צריך לדעת להתמודד. עברתי פה חמישה מאמנים ואתה צריך להתאים את עצמך לשיטת משחק של כל מאמן. אצל כולם הייתי שחקן מפתח. כשאני מסתכל לאחור ורוצה לשאוב אנרגיות טובת ולתת פידבק לעצמי אני אומר שהצלחתי להטביע חותם וזה מה שמדרבן אותי. כרגע יש את מישל פרודום שהוא המאמן הכי טוב שנתקלתי בו, הכי איכותי, שלמדתי ממנו המון דברים. הוא שיפר אותי בתור כדורגלן למרות שיש לי הרבה מה ללמוד".

איך אתה רואה מהצד שלך את פיטורי גיא לוזון?

"תראה, הייתה לו הצלחה מסחררת בשנה שעברה ורק בגלל חוסר מזל הוא לא זכה באליפות. השנה הוא עבד עם קבוצה חדשה ושחקנים חדשים. כל שחקני המפתח שלו נמכרו והמועדון עשה מיליונים על השחקנים הללו. לוקח זמן לבנות קבוצה חדשה עם שחקנים ממקומות שונים. הקבוצה לא הצליחה, לא הצליחו לחבר רצף ניצחונות וכמובן שמלכתחילה הקהל בליאז' לא רצה את גיא. רק בגלל ההצלחה לא היה להם שום סיי. השנה ניצלו את המשבר כדי להוציא אותו ולצערי הצליחו".

בוסניה מגיעה לארץ עוד שבוע וחצי. זה המשחק הכי גדול של הנבחרת בעידן שלך?

"משחק מפתח מבחינתנו, משחק שאסור לנו להפסיד בו, במיוחד שאנחנו משחקים בבית. בוסניה עדיפה, אבל נצטרך לדעת לצאת לפחות עם תוצאת תיקו כדי לא להכניס אותם למאבק".

תסתפק בתיקו?

"אם ננצח זה ייתן לנו פוש אדיר קדימה. שלוש משלוש. לאחר מכן מצפים לנו משחקים קשים מאוד ולכן חשוב לא להפסיד בבית. אם ננצח את בוסניה בסמי עופר אפשר לפנטז על המקום השני. השיטה החדשה (24 נבחרות ביורו - ע.מ) היא הזדמנות פז להגיע לשם. זה מה שדוחף אותנו ומניע אותנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאמן סטנדרד ליאז', גיא לוזון. GettyImages
לא הצליח לחבר רצף נצחונות ושילם את המחיר. לוזון/GettyImages
לא הלחץ הוא הגורם לאי ההצלחה במכבי חיפה. משהו לא עובד. יש שם שחקנים מצוינים והם עדיין לא מצליחים

אתה מצליח להבין מה קורה במכבי חיפה?

"אני בהלם. קשה לי מאוד להסביר. גם קשה לדבר כשאתה לא נמצא בחדר הלבשה ולהגיד מה קורה, אבל אני לא זוכר מצב שמכבי חיפה עם תקציב כזה, סגל כזה ואצטדיון כזה מפסידה חמישה מתוך שבעה משחקים".

מאז האליפות האחרונה אתך הקבוצה לא נאבקת על התואר.

"בעונות האלה היו פיגורות בסגל. היו כוכבים כמו מסיללה, קולמה, בנאדו בהגנה, קטן בשיאו, חמד, כיאל ואני. היינו חזקים וכולנו עזבנו במכה. היום יש שחקנים טובים אבל היה צריך לבנות את הכול מחדש. לכן בעונה הראשונה והשנייה חוסר ההצלחה התקבל בהבנה, אבל אני לא מבין מה קורה בעונה שעברה ובעונה הנוכחית".

אתה מכיר את הלחץ במכבי חיפה. אולי הציפיות גבוהות מדי עבור השחקנים שמשחקים שם.

"יש שחקנים מוכשרים וטובים עם ניסיון ולא רק צעירים. יש בסגל שחקנים שיכולים להתמודד עם לחץ ובוודאי שיוסי בניון מקרין המון שקט וביטחון בחדר הלבשה. לא הלחץ הוא הגורם לאי ההצלחה במכבי חיפה. משהו לא עובד. יש שם שחקנים מצוינים והם עדיין לא מצליחים".

יוסי בניון קובי מויאל מכבי חיפה מאוכזבים. ברני ארדוב
"לא מבין מה קרה בעונה שעברה ומה קורה השנה". מכבי חיפה/ברני ארדוב

על סף העשירייה: מונס דאבור, אייל גולסה, סינטאיהו סלליך.

המאזן הכולל: שער (עידן ויצמן) ובישול (תומר חמד). החלש ביותר בשבועות האחרונים.

מוכנים לבוסניה: טל בן חיים, רמי גרשון, עומר דמארי, מונס דאבור וביברס נאתכו הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. בן שהר (83 דקות) פתח בהרכב, תומר חמד (33 דקות) ואיתי שכטר (8) עלו מהספסל.

מתאוששים: ניסו קפילוטו חזר לסגל סנט גאלן לאחר היעדרות בת למעלה מחודשיים, שי חדד ערך בכורה בפטרולול בגביע הרומני, רם שטראוס שיחק לראשונה בסלאמינה.

ביזאר השבוע: כבר שבועיים שכלי התקשורת בגאנה מתזמנים לא נכון את ההודעה שלא מגיעה על מינויו של אברהם גרנט למאמן.

שימו לב ש: מאמן בוסניה סאפט סושיץ' פרסם סגל הכולל 21 שחקנים 13 יום לפני המשחק נגד ישראל. לאלי גוטמן, שלצמד המשחקים באוקטובר הזמין 25 שחקנים, יש עוד התלבטויות.

תומר חמד שחקן אלמריה. GettyImages
נקודת אור בודדת השבוע. תומר חמד/GettyImages

10. עידן ויצמן (סימורג)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 2:1 מול חזאר לנקראן

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

בשקט, בלי תקשורת, אבל עם עדת מעריצים בטוויטר, עידן ויצמן נהנה מכל רגע באזרבייג'אן וזו אולי התקופה היפה בקריירה שלו. הוא משחק בקביעות, נמצא בצמרת טבלת השגרירים מבחינת דקות משחק, זכה לשדרוג כלכלי ועכשיו גם יש לו שער בכורה העונה. ויצמן התגלגל בין מועדונים לא גדולים בישראל וגילה עם הזמן כמה נזילים הם חייו של כדורגלן ישראלי במקומות כאלה וכמה קשה לפעמים לקבל הצעה שמכבדת את מעמדך. אז במקום לשבת בבית או לרדת לליגה נמוכה כמו לא מעט שחקנים, הוא עזב לאזרבייג'אן. בינינו, עשה בשכל.

9. טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:1 עם שפילד וונסדיי

בשבוע שעבר: מקום שמיני

כמה חזק המעמד של בן חיים בצ'רלטון? לבלם מייקל מוריסון נמאס לשבת על הספסל והוא הושאל לבירמינגהאם. במקומו צורף לסגל האמריקאי הוותיק אוגוצ'י אונייוו, אבל המאמן בוב פיטרס הבהיר לו: "יש לי את בן חיים ואנדרו בייקי. תצטרך להראות לי שאתה יותר טוב מהם".

8. רמי גרשון (גנט)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:1 על לירסה

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

הופעה טובה של הבלם זיכתה אותו, בפעם השלישית העונה, במקום בנבחרת המחזור בבלגיה והוסיפה לגוטמן עוד נקודה למחשבה (אולי גם לעמדת המגן השמאלי). בכלל, גרשון נהנה עד כה מהעונה הטובה בקריירה שלו וגם נושם אוויר פסגות. גנט סוגרת פערים על אנדרלכט וקלאב ברוז' וגם העונה עשוי להיות קרב ישראלי על אליפות בלגיה.

7. בן שהר (וילם II)

המאזן השבועי: 83 דקות, 1:1 מול קאמבור

בשבוע שעבר: מקום שישי

הוחלף דקות לפני השוויון הדרמטי של קבוצתו, בעונה שממשיכה להבליט בינתיים בעיקר את יכולותיו הטקטיות וההגנתיות.

6. איתי שכטר (נאנט)

המאזן השבועי: 8 דקות, 1:1 מול ראן

בשבוע שעבר: מקום תשיעי

צמד השערים שכבש בגביע הליגה באמצע השבוע סידרו לשכטר את העלייה הגדולה של השבוע בדירוג. לצערו, למאמן נאנט זה לא הספיק כדי להחזיר אותו להרכב גם בליגה.

שחקן נאנט, איתי שכטר. GettyImages
צמד בגביע הליגה סידר לו עליה יפה. שכטר/GettyImages

5. תומר חמד (אלמריה)

המאזן השבועי: 33 דקות, בישול, 2:1 מול לבאנטה

בשבוע שעבר: מקום שביעי

דברים טובים קורים העונה לחמד כשהוא עולה מהספסל. שער ליגה, שער במדי הנבחרת ועכשיו בישול שלא הספיק. אלמריה שלו ממשיכה לקרטע ולסבול ובספרד כבר החלו לעסוק לא מעט בבעיות של הקבוצה בחלק הקדמי. ובשבת, אגב, ברצלונה מגיעה להתארח.

4. טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:0 מול אוצלול

בשבוע שעבר: מקום רביעי

בשבועיים שקדמו למשחקי הנבחרת בקפריסין ואנדורה, רוב חלוצי הסגל כבשו ללא הפסקה וגוטמן הזמין שמונה מהם. לקראת בוסניה מסתמן שקט בגזרה וזה רע במיוחד עבור תמוז, שסוחב עמו את פרשת כאב השיניים. האם גוטמן יסלח? תלוי לא מעט בתפוקה של החלוץ בשבוע הבא.

3. עומר דמארי (אוסטריה וינה)

המאזן השבועי: 90 דקות, 3:0 מול שטורם גראץ

אוסטריה וינה חזרה לסורה עם תבוסה ביתית ודמארי אמנם כבש בגביע האוסטרי באמצע השבוע, אבל עדיין אין לו שער ליגה מאז ההצגות בנבחרת. סיבה לדאגה?

2. ליאור רפאלוב

המאזן השבועי: לא נכלל בסגל (מחלה), 0:0 מול שרלרואה

השגריר בכושר הכי טוב, כבר נכתב למעלה. עוד? דפדפו שוב למעלה.

בשבוע שעבר: מקום שני

1. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:0 מול זניט

בשבוע שעבר: מקום ראשון

אף אחד מהדולקים אחרי הקשר לא נתן סיבה להדיחו מהמקום הראשון ולכן אין שינוי בפסגת הדירוג. נאתכו היה מסוכן ופעיל, אבל צסק"א ספגה הפסד מאכזב בבית במשחק העונה ברוסיה. התחנה הבאה: מנצ'סטר סיטי.

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה (שמאל) מול אלכסנדר אניוקוב שחקן זניט סט. פטרסבורג. GettyImages
אף אחד לא נתן סיבה להדיח אותו. נאתכו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully