וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי: "היה לו רצח בעיניים. חשבתי שהוא הולך להוציא סכין במטרה להרוג אותי"

4.11.2014 / 12:38

קשר מכבי תל אביב הגיב על העימות עם האוהד שתקף אותו: "הוא קפץ לעברי בהפתעה, הגנתי על החיים שלי". צפו בג'ורדי קרויף בהתפרצות זעם כלפי התקשורת לאחר ההרחקה

ג'ורדי קרויף כועס על העיתונאים/לשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

צפו: ג'ורדי קרויף בהתפרצות זעם לאחר הרחקת זהבי

במכבי תל אביב קיימו הבוקר התייעצות ובסיומה החליט היועץ המשפטי של המועדון עו"ד מורן מאירי לדרוש זיכוי מוחלט בבית הדין, הן לערן זהבי והן לקבוצה, וזאת אחרי האירועים הקשים בדרבי אתמול. בגלל חשיבות הדיון וההד התקשורתי העצום, ייצג עו"ד מאירי את הקבוצה בדיון.

מבדיקה שערכו במועדון לא נמצאה בתקנון שום התייחסות למצב בו שחקן מותקף ומגן על עצמו. "ההתייחסות היחידה היא לשחקן שתוקף אוהד וזה בדיוק הפוך ממה שהיה כאן", אמרו במכבי תל אביב. "לכל הדעות ערן הותקף ורק הגן על עצמו. זו היתה הגנה עצמית ועל כך אסור היה להרחיק אותו. הכרטיס האדום היה משגה ועכשיו בית הדין צריך לזכות את ערן".

אגב, בעניין הזה אמר היום גורם בכיר באיגוד השופטים: "אנחנו לא נתפלא אם בית הדין יבטל את ההרחקה של זהבי. זה היה מקרה גבולי שאפשר היה לוותר בו על ההרחקה ואם בית הדין יבטל את הכרטיס האדום, זה לא יפתיע".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ידרוש זיכוי מוחלט. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

בעניין זהבי, כאמור, קיימת תמימות דעים במכבי שצריך ללכת על זיכוי מוחלט. בכל הקשור לפריצת אוהדי הקבוצה, מתכוון עו"ד מאירי לטעון כי הכל היה נמנע לו רועי ריינשרייבר היה נוהג כפי שהיה יכול וצריך ופשוט מסיים את המשחק. במכבי יביאו כדוגמא את המשחק בין מ.ס. אשדוד לבין הפועל באר שבע מלפני שלוש שנים, אז זרק אוהד אשדוד שלט שפגע בקוון ובאותו רגע החליט השופט לסיים את המשחק. גורם במכבי אמר היום: "דמו של זהבי מותר ודמו של שופט אסור? הרי אם אוהד הפועל היה תוקף את השופט, המשחק היה מופסק באותו רגע. למה במקרה שערן הותקף, ריינשרייבר החליט להמשיך את המשחק?".

בעניין הזה יטענו כאמור במכבי שעצם המשך המשחק הביא להתלהטות היצרים ולירידה לכר הדשא של אוהדי מכבי תל אביב. "אנחנו הקבוצה האורחת והדבר האחרון שאפשר לטעון כלפי מכבי זה שהיא לא עושה מספיק במלחמה נגד האלימות", אמרו במועדון. "שום קבוצה לא עשתה מחצית ממה שאנחנו עשינו כל השנים כדי להילחם באלימות, אז גם כשאנחנו מתארחים, אנחנו צריכים לשאת בעונש?".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"היה לו רצח בעיניים". ערן זהבי/ברני ארדוב

בהוראה של מכבי תל אביב ערן זהבי שומר בינתיים על שתיקה. יחד עם זאת הוא קיים מאז אמש לא מעט שיחות עם אנשים הקרובים אליו. כולם מספרים שהיה נסער מאוד, אולם בהמשך נרגע וחזר להיות קר רוח כפי שהוא בדרך כלל. ברגעים הראשונים, כשהיה עדיין תחת השפעת האירוע הקשה, סיפר זהבי לאחד האנשים במכבי תל אביב את מה שחש בזמן התקיפה של האוהד: "הלכתי לבעוט את הקרן והבטתי לכיוון הרחבה ואז הפניתי את המבט שוב לקרן והוא קפץ לעברי בהפתעה. היה לו רצח בעיניים. ראיתי את זה בבירור. חשבתי שהוא הולך להוציא סכין במטרה להרוג אותי. לא היתה לי אפילו אפשרות לחשוב מה אני עושה ובאופן טבעי, הגנתי על החיים שלי".

זהבי סיפר בעבר במספר הזדמנויות על ההתנכלות של אוהדי הפועל תל אביב. "הם יכולים לחכות לי באיזו פינה בקניון, לקלל ולאיים", אמר. "אני ואשתי צועדים עם הילד ויכול לבוא מישהו ולהגיד משהו בפנים שלי. זה קשה לשמור על קור רוח, אבל אני עושה הכל כדי להתעלם למרות שזה מאוד קשה". כמעט באופן שגרתי קיבל זהבי בשנה וחצי האחרונות הודעות שטנה ואיומים בכל הדרכים כולל בפייסבוק. משפחתו יעצה לו תמיד לפנות למשטרה ולהתלונן, אבל רק כשהרגיש שהאיומים ממשיים, עשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully