וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב תתבע את האוהד התוקף: "הסב לנו נזק עצום"

דיווח חי בעקבות אירועי הדרבי: האדומים פרסמו הודעת גינוי. קודם לכן: זהבי וטיבי מסרו עדות., מעצר האוהד הוארך ומנהלת הליגה בכדורסל דוחה את הרעיון לקיים את הדרבי ביום שני ללא קהל

צילום: גלי גינת, יותם רונן, אבי אשכנזי, באדיבות אתר ONE; עריכה: גדי וינסטוק

צפו בהארכת המעצר. צילום הוידאו: אבי אשכנזי

20:25: הפועל תל אביב הודיעה כי תגיש קובלנה אזרחית נגד האוהד שפרץ לתחומי המגרש. עוד נמסר מהאדומים: "נפעל ביד קשה נגד כל המתפרעים האלימים שמסבים נזק תדמיתי וכלכלי עצום למועדון".

20:20: תגובת איגוד הכדורסל: "האיגוד ינחה את כל המועדונים והקבוצות בארץ, בכל הגילאים ובכל המגזרים ובעיקר לבני הנוער, לקיים שיחות של המאמנים ובעלי תפקידים אחרים עם שחקנים והורים, בניסיון להסביר את משמעות האלימות, עד כמה היא נוגדת את רוח הספורט. האיגוד ימשיך להקפיד על טיפול ומניעה לכל גילויי אלימות פיזית או מילולית וכן קריאות גזעניות מכל סוג שהוא. נבקש מהיועצים המשפטיים שלו לדרוש ענישה מוגברת במקרים של אלימות" (ורד כהן)

20:15: גם הדרבי התל אביבי בכדורסל, המתוכנן ליום שני הקרוב, עומד על הפרק. בהתייחס לדברי סגן ראש העיר ת"א מר ארנון גלעדי, הטוען כי צריך לקיים את דרבי הכדורסל ללא קהל מנהלת הליגה מסרה: "אנו לא חושבים שצריך לתת פרס לכמה אוהדים חוליגנים שמנסים להרוס את הספורט ולתת לאלימות להרים את הראש ולנהל את חיינו, לא נעניש קהל של אלפים בשל קומץ קיצוניים" (ורד כהן)

אוהדי הפועל תל אביב מול שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. ברני ארדוב
"לא ניתן לקומץ קיצוניים להרוס". פניני מול אוהדי הפועל תל אביב בדרבי/ברני ארדוב

19:50: ישיבת החירום של המנהלת הסתיימה מבלי שהתקבלו החלטות אופרטיביות כלשהן. יו"ר המנהלת יורםבאומן: "ראשי הקבוצות היו תמימי דעים כי מכבי והפועל תל אביב מילאו אחר הדרישות. 600 אנשים אבטחו את המשחק. הקבוצות עומדות חסרות אונות כנגד פעולות חוליגנים בודדים. המנהלת מאמינה שאוזלת היד באכיפת החוק על ידי המשטרה" (גיא שליט)

19:35 - מכבי תל אביב הגיבה לאירועי הדרבי במסיבת עיתונאים רשמית. המאמן פאקו אייסטרן הגן על זהבי: "אל תאשימו את הקורבן, אנושי לנסות להגן על עצמך. ישראל צריכה לפחד אם זהבי יעזוב, לא אני". הקפטן שרן ייני: "כששחקן מותקף במגרש זאת חציית קו אדום, היום זה זהבי ומחר יכול להיות מישהו מנתניה או מרמורק".

19:32 - דובר המשטרה ירקון של המשטרה: "בהמשך לאירוע הקטטה שהתרחש היום בסמוך לבית משפט השלום בתל אביב, מיד ובסמוך לאירוע נעצרו שלושה חשודים בחשד למעורבות בקטטה והם הועברו לחקירה בתחנת לב תל אביב שבמרחב ירקון. במהלך החקירה נעצרו ארבעה צעירים נוספים וגם הם הועברו לחקירה בתחנה. כלל המעורבים יובאו מחר בבוקר לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בעניינם (הדיונים יחלו על פי זמנו של בית המשפט והסנגורים ולא לפני השעה 10:00). מבין העצורים, ארבעה אוהדי הפועל ושלושה אוהדי מכבי ובהמשך צפויים מעצרים נוספים". (אבי אשכנזי)

17:23 - החלה ישיבת מיוחדת של מנהלת הליגה בעקבות אירועי הדרבי. בין הנוכחים יו"ר המנהלת יורם באומן, יו"ר ההתאחדות לשעבר אבי לוזון, בעלי הקבוצות אלונה ברקת, איזי שרצקי ויואב כץ. (גיא שליט)

17:15 - רועי דניאל, מנכ"ל מכבי נתניה: "אנחנו כל היום מחפשים אנשים שיכניסו כסף, אני לא רואה איך אנשים יבואו להשקיע כסף במוצר הזה שנקרא כדורגל ישראלי. צריך טיפול שורש. להקים בית משפט לספורט שיטפל בפורעים". (גיא שליט)

17:00 - עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און העבירו ליו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני מכתב מטעם כמה אוהדים שנכחו בדרבי, ובו דרישה להחזר כספי. "הצופים אינם אחראים למחדלי חברת האבטחה ו/או המשטרה...יש להשיב לאלתר לצופים את הכספים ששילמו עבור הזכות לצפות במשחק".

16:41 - שחקני מכבי ת"א ערן זהבי ואיתן טיבי מסרו עדות לחוקרי משטרת תל אביב על האירוע בדרבי. השניים מסרו עדות פתוחה, אשר נגבתה מהם על ידי חוקרי משטרת מרחב יפתח במגרש האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום. בעדותו סיפר זהבי כי הוא הופתע על ידי האוהד שירד למגרש ורץ לקראתו, ולטענתו החל לחבוט בו. (אבי אשכנזי)

16:11 - בפתח ישיבת מליאת הכנסת, התייחס יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לאירוע האלים שהתרחש אמש באצטדיון בלומפילד בדרבי התל אביבי ואמר: "רק בשבוע שעבר נישאו באולם זה נאומים על החשיבות של רוח אחדות ומניעת האלימות. והנה, לא חלף לו שבוע, והספורט הישראלי הצליח אמש שוב לשבור שיאים: שיא של בריונות. שיא של גסות רוח. שיא של חוצפה ישראלית מהסוג הגרוע ביותר. בעקבות האירוע, אני מציע לכולנו להסתכל על עצמנו במראה ולחשוב: איך אנחנו, כמי שאינם מסוגלים לנהל אפילו יריבות ספורטיבית ברוח ראויה, נראים? אם כך קורה במגרש המשחקים - מה כל זה אומר על המתרחש במגרש האמיתי? מה זה אומר על יכולת השיח והדיון שלנו, בנושאים שהם באמת בנפשנו? אלימות מהסוג הזה היא כבר ממש לא משחק: זהו כרטיס אדום לחברה כולה. זוהי מדליית קלון לחברה הישראלית. אני קורא לכל הגורמים האחראיים על בדיקת וחקירת האירוע: אל תסתפקו בעונש של כמה שקלים או משחק רדיוס, אלא אחת ולתמיד תענישו בצורה כואבת וקשה את מי שיימצא אשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנו בין העצורים. ח"כ דב חנין/מערכת וואלה!, צילום מסך

15:51 - חבר הכנסת דב חנין, שבנו נעצר, בתגובה ראשונה: "נודע לי כרגע כי בני בן ה-18 נעצר בהפגנתם של אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבית המשפט בתל אביב. אין לי כרגע פרטים נוספים וטרם עלה בידינו ליצור איתו קשר, אך מובן שאני דואג לו ומקווה שהעניין יפתר בהקדם. כאוהד כדורגל במשך שנים רבות חשובה לי הסובלנות במגרשי הכדורגל. אני דוחה על הסף כל שימוש באלימות בספורט הישראלי ומקווה שנצליח יחד, כחברה, לנקות את מגרשי הכדורגל מאלימות". (עמרי נחמיאס)

15:27 - בהתייעצות שקיימה שרת הספורט לימור לבנת עם אנשי משרדה, הוחלט לקדם תיקון חקיקה ולשנות את סעיף הענישה בחוק "איסור אלימות בספורט" משנת מאסר לשלוש שנות מאסר והרחקה לצמיתות מהמגרשים. לבנת אמרה: "מדובר באירוע חמור ומביש ביותר. מי שהופך את כר הדשא לשדה קרב ופוגע בערכי הספורט, מקומו מחוץ למגרשי הספורט". (איציק יצחקי)

14:55 - המשטרה תקים ועדת בדיקה בראשותו של תת ניצב אשר תבדוק את כל ההיבטים בהתנהלות במשחק אתמול בבלומפילד. בראש הוועדה מונה סגן מפקד מחוז תל אביב במשפה, תת ניצב יורם אוחיון, ששימש בעבר כעוזר ראש אגף מבצעים במשטרה והיה האיש שליווה את חקיקת חוק הספורט. ההחלטה להקמת הועדה התקבלה בעקבות שיחה שקיים מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו עם המפכל רנ"צ יוחנן דנינו. הוועדה תבדוק את כל המכלולים ואת אישורי התכניות לפני המשחק, סדר הכוחות שהיו במקום ותפקוד המאבטחים בזמן האירוע וכן תפקוד כוחות המשטרה. (אבי אשכנזי)

14:20 - בהתייחס לדברי סגן ראש העיר ת"א מר ארנון גלעדי הטוען כי צריך לקיים את דרבי הכדורסל ללא קהל, מנהלת הליגה מבקשת להעביר את המסר הבא: "אנו לא חושבים שצריך לתת פרס לכמה אוהדים חוליגנים שמנסים להרוס את הספורט ולתת לאלימות. היום תתקיים ישיבה עם המשטרה ואנו בטוחים כי משטרת ישראל האחראית על הביטחון בהיכל תדאג לשמור על הסדר. למיטב ידיעתנו גם הנהלת היכלי הספורט, שהינה חברה עירונית, בעד קיום המשחק בנוכחות הקהלים של שתי הקבוצות"

ניצב משנה יורם אוחיון, מפקד מרחב יפתח בסקירה משטרתית בבלומפילד. קובי אליהו
יעמוד בראש הוועדה. אוחיון/קובי אליהו

13:15 - איל ברקוביץ' ערך מסיבת עיתונאים וירה: "צריך לנעול את הליגה, זה יגמר באסון". לידיעה המלאה.

12:35 - המשנה לראש עיריית תל אביב ויו"ר הועדה למיגור האלימות, ארנון גלעדי, קורא למנהלת הליגה בכדורסל לקיים את הדרבי הצפוי ביום ראשון ללא קהל. "בעקבות האירוע המביש אתמול בו כולנו נחשפנו לאוזלת ידה של המשטרה ולמחדל של חברת האבטחה, אני סבור שעל מנהלת הליגה לקיים את הדרבי הקרוב ללא קהל. אנו נמצאים בימים רגישים ונפיצים שבהם העוינות בין שני המחנות הגיעה לשיאים חדשים. עדיף שתיפגע החוויה הספורטיבית, מאשר פגיעה מיותרת בחיי אוהדים ושחקנים". (איציק יצחקי).

12:30 - איגוד הכדורסל הוציא הודעה רשמית בעקבות אירועי הדרבי ובה נכתב כי "האיגוד מגנה את האירועים האלימים אמש בבלומפילד ויעשה כל מאמץ שאירועים מסוג זה לא יגיעו לענף הכדורסל כמו כל אנשי הספורט בארץ, גם באיגוד הכדורסל הזדעזעו מהאירועים האלימים שהביאו להפסקת משחק הדרבי בכדורגל אמש".

12:15 - עו"ד אסף אלוויה, שמייצג את אוהד הפועל תל אביב שנעצר על הפריצה למגרש, אמר על מרשו: "ברור לכל שהתמונות מדברות בעד עצמן - הוא לא בא לתקוף את ערן זהבי, הוא בא רק להגיב לאותה פרובוקציה שזהבי עשה אחרי הבקעת הגול. אם הוא היה רוצה לתקוף אותו המצב היה נראה לגמרי שונה. אני מאוד מקווה שבית המשפט בדיון הבא ישחרר אותו ואנחנו נגמור את התיק הזה.

"הוא רץ אליו, וכשהוא הרגיש מאוים מזהבי, באותו שלב התחילו חילופי מהלומות. ערן זהבי בעצמו היכה את החשוד וערן זהבי משום מה לא נחקר. ברור שהכל התחיל בגלל ההתנהגות של ערן זהבי. עובדה שגם אחר כך המשחק חודש וערן זהבי ביקש מהשחקנים לרדת מהדשא ולמעשה פיצוץ המשחק לא נובע מהחשוד. פיצוץ המשחק נובע מהתנהגות של שחקני מכבי תל אביב ואוהדי מכבי תל אביב. נכון, הוא נכנס לכר הדשא, אבל הוא נכנס כאקט לפרובוקציה שביצע ערן זהבי. שחקן שמרוויח 2 וחצי מיליון שקל בשנה ומתגרה בקהל - יש עם זה בעיה".

11:40 - עקרי דבריו של יו"ר מנהלת הליגה בכדורגל, יורם באומן: "הבעיה היא באוזלת היד באכיפת החוק על ידי בתי המשפט והמשטרה. בכוונתנו לפעול בשורה של מעשים אופרטיביים לטיפול בתופעת האלימות החמורה כגון: צירת רף ענישה מינימלית לעברות במסגרת חוק הספורט, מינוי של שופטים המתמחים בתחום הספורט בכל מחוז הכולל שיפוט מהיר, קנס מנהלי שיוגש על ידי קצין משטרה, עובד מדינה או מפקח,יצירת מנגנון המאפשר למנהלת תביעה אזרחית עם פיצוי ללא הוכחת נזק, איסור כניסה למגרש לאוהדים שתויים הכוללות בדיקת ינשוף לאוהדים בכניסה, הקמת יחידה משטרתית לטיפול בתחום הספורט הכוללים את נושא ניהול אירועי ספורט, מודיעין, ספסרות". (רענן ברנובסקי)

11:05 - שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, האריך את מעצרו של אוהד הפועל תל אביב, אלרואי "פואד" ידעי, בשלושה ימים אחרי שפרץ למגרש וניסה להכות את ערן זהבי. השופט קיבל דו"ח יסודי מהחוקר, רס"מ משה פויסטרו, ואמר: "המעשים המיוחסים לחשוד חמורים וקשים בכמה מישורים. ראשית המעשים מאופיינים באלימות גסה וחסרת רסן שעלולה הייתה להוביל לפגיעות של ממש בגוף. שנית, המעשים מאופיינים בבריונות פריעת חוק וזלזול מופגן בסדר הציבורי והספורטיבי. שלישית, למעשים יש השלכות רוחב ספורטיביות וחינוכיות קשות. בנסיבות אלו, סבורני כי נשקפת מהחשוד מסוכנות". (אבי אשכנזי)

הארכת מעצר, אוהד הפועל תל אביב שתקף את ערן זהבי, אלרואי ידעי פואד. קובי אליהו
אוהד הפועל תל אביב שתקף את ערן זהבי/קובי אליהו

10:45 - חמיו של זהבי, אלברט לוי, אמר: "מה אפשר להגיד? קשה. לא נעים. אני הולך לבת שלי לאושש אותה. מספיק עם השטויות. כשעומר דמארי עשה את התנועה הזאת לאוהדי מכבי מישהו ירד והרביץ לו? לפי דעתי זה היה מתוכנן". (עמית גולדשטיין).

10:30 - הוועד המנהל של עמותת "האדומים" יקיים הערב בשעה 19:00 ישיבה מיוחדת בה יתקיים דיון באירועים האלימים שהביאו לפיצוץ משחק הדרבי. יו"ר העמותה, אלי פסטמן, יתן הצהרה לתקשורת בתחילת הישיבה. (עמית גולדשטיין)

10:11 - שר החינוך שי פירון התייחס לאירועי אמש: "אנחנו חברה חולה, אנחנו צריכים לעצור ולהבין שיש פה מחלה עמוקה, חברה שיש בה מאפיינים עמוקים ומצד שני אלמנטים מסוכנים של שימוש בכוח, שהוא ביטוי בחולשה. אנחנו כנראה חולים ושאנשים חולים הם זקוקים לטיפול עמוק ושורשי. לכן, אני מציע לא לברוח בבוקר ובתאריך הזה מהשיח הכל כך עמוק ומאתגר". (דנה ירקצי)

10:05 - בשיחה עם וואלה! ספורט, גורמים במרחב יפתח טענו הבוקר כי קודם הפסקת המשחק, לאחר ירידת הקבוצות לחדר ההלבשה, קיבל השופט רועי ריינשרייבר הודעה כי אם ממליצים להמשיך את קיום משחק הדרבי. גורם במשטרה הסביר הבוקר: "הודענו לשופט שאפשר להמשיך במשחק, אך צוות השופטים והמנהלת קיבלו החלטה אחרת בעניין הזה. הפסקת המשחק יכלה להימנע". במשטרה מדגישים הבוקר כי האחריות לניהול המשחק הייתה של מנהל האירוע, ולא של המשטרה עצמה, שלקחה אחריות על ניהולו לאחר שהבינה כי האירוע גולש למצב של "אבדן שליטה". מי שלקח את האחריות היה מפקד המחוז ניצב בנצי סאו, יחד עם סגן מפקד מרחב יפתח, סגן ניצן חיים סרגרוב. (איציק יצחקי)

מאבטחים בכניסה לבניין בו גר ערן זהבי. מגד גוזני
מאבטחים בכניסה לבניין בו מתגורר ערן זהבי/מגד גוזני

09:50 - רועי ריינשרייבר הגיש הבוקר (שלישי) את דו"ח השיפוט. בדוח מצויינת כמובן העובדה שהמשחק הופסק בדקה ה-45 בעקבות כניסת אוהדים לכר הדשא: "בדקה ה-22 למשחק, מיד לאחר השריקה לבעיטת עונשין לזכות מכבי תל אביב, נזרקו חפצים לכר הדשא (שקיות גרעינים ומצתים) מיציעים 4-5 המאוכלסים באוהדי הפועל תל אביב", כתב ריינשרייבר. "בדקה ה-31, פרץ לכר הדשא אוהד מכיוון יציעים 4-5 המאכלסים את אוהדי הפועל תל אביב והחל לתקוף את שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. השחקן, כחלק מהגנה עצמית, הכה את האוהד במספר דחיפות ובבעיטה. דבר זה הוביל לעימות המוני במגרש בהשתתפות שחקנים משתי הקבוצות, שחקנים מחליפים וצוותים מקצועיים". (איציק יצחקי)

7:53 - המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של אוהד הכדורגל שתקף את ערן זהבי בארבעה ימים, זאת כדי לקדם את החקירה. המשטרה מתכוונת לגבות עדויות מזהבי עצמו וכן משלושה בעלי תפקידים שהיו במגרש, ביניהם שחקנים וסדרנים. במשטרה רוצים לגבש במהירות כתב אישום נגד האוהד עוד במהלך תקופת מעצרו, אך לא ברור אם היא תוכל להגיש נגדו בקשת מעצר עד תום ההליכים מיד לאחר תקופת המעצר הראשונית. כמו כן, תביא המשטרה לבית המשפט 11 אוהדים משתי הקבוצות. לדברי גורם ממשטרת תל אביב, תוגש בקשה להאריך את מעצרם של חלק מהם ואילו לגבי האחרים - תוגש בקשה להרחיקם מהאצטדיונים לתקופה ארוכה . במהלך הלילה נחקרו האוהדים החשודים באירוע האלימות ומסרו את גרסתם הראשונית. (אבי אשכנזי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully