וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי הדרבי: לא פעם ראשונה, אבל נקווה שכן האחרונה

מקלות, בקבוקים, התפרצויות אל המגרש ואל היציעים, התעמתויות עם שחקנים ואלימות בלתי נסבלת. המקרה עם ערן זהבי ממש לא היה הראשון בשנים האחרונות סביב הדרבי התל אביבי

אוהד הפועל תל אביב פורץ למגרש. ברני ארדוב
האוהד שהתעמת עם קובי מוסא ב-2007/ברני ארדוב

עושה רושם שהאירוע המגעיל בדרבי התל אביבי הערב (שני) היה אחד החמורים שראינו בשנים האחרונות, אולי המכוער מכולם. יחד עם זאת, לצערנו לא מדובר באירוע הראשון וגם לא השני שמתרחש בשנים האחרונות בדרבי התל אביבי. הנה שניים בולטים מהם.

אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים באיצטדיון בלומפילד בדרבי. ברני ארדוב
אירועי הדרבי מ-2012/ברני ארדוב

קובי מוסא והבעיטה

במחזור האחרון של עונת 2006/7 פרץ אוהד הפועל תל אביב יקיר אילוז למגרש במהלך הדרבי התל אביבי. אילוז רץ על הדשא ועבר בין השחקנים עד שמגן מכבי תל אביב קובי מוסא קפץ עליו ובעט בו. בעקבות האירוע הזה, הורחק מוסא מארבעה משחקים, הפועל תל אביב ספגה שני משחקי רדיוס ללא קהל, בעוד מכבי תל אביב ספגה עונש של משחק רדיוס אחד נטול קהל. כמו כן, שתי הקבוצות ספגו הפחתת שתי נקודות על תנאי.

"האוהד רץ לכיווני בעיניים סגורות", אמר בשעתו המגן "זה היה אינסטינקט ראשוני כי הוא רץ לעברי. בעבר הרי כבר נכנס אוהד למגרש וגם דקר שחקן. במחשבה שנייה הייתי מעדיף שכל העסק הזה לא יקרה, אחרי הכל זה האדום הראשון בקריירה שלי".

עוד באותו נושא

ליגת העל: פוצץ הדרבי בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב

לכתבה המלאה
אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים. ברני ארדוב
האירוע מ-2012/ברני ארדוב

מקלות ובקבוקים

אירוע אלים נוסף נרשם בדרבי שנערך ב-5 במרץ 2012. בסיום אותו משחק, בו ניצחה מכבי תל אביב 0:1, הושלך מצת מאחד היציעים ופגעה בראשו של שחקן מכבי תל אביב אז אלירן עטר. השחקן נפצע ונשכב על הדשא והתאושש לאחר כמה דקות. בתוספת הזמן היה עימות בין קשר האדומים דאז אביחי ידין לשופט המשחק מנשה משיח, לאחריו הורחק השחקן. גם סלים טועמה, שחקן הפועל, התעמת עם השופט והורחק גם הוא. שתי ההרחקות גרמו להתלקחות ביציעים. אוהדי הפועל תל אביב החלו להשליך חפצים אל עבר כר הדשא, כוסות, מצתים והגיעו לשיא עם מקלות ומוטות של דגלים, כשאחד מהמקלות אף פגע בקוון המשחק ניסן דוידי. במהלך האירועים, פרצה אוהדת הפועל אל כר הדשא וניסתה לתקוף באלימות את צוות השופטים, אך נעצרה על ידי השופטים.

אך בזאת לא מסתכם סיפור הדרבי מבחינת האדומים. קשה להאמין, אבל חלק מאוהדי הפועל היו מסופקים מאיבוד העשתונות בסיום המשחק. הסיבה לכך הוא המיאוס מהמתרחש במועדון, והעובדה כי כבר לפני המשחק סומן הדרבי כסוג של הכרזת מלחמה מצד האוהדים. "נכון שהתמונות היו לא נעימות", אמר אחד ממנהיגי האוהדים. "אבל זאת הייתה פריקת עול של כל העונה הזו. אנשים שמרו בבטן המון עצבים על התנהלות הקבוצה, וההפסד בדרבי פשוט הוציא את אותם עצבים החוצה". הפועל תל אביב ספגה עונש של הפחתת שלוש נקודות בפועל, קנס כספי ומספר משחקי רדיוס ללא קהל.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס רודף אחרי אוהד הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שחורציאניטיס מנסה לתקוף את אוהד הפועל תל אביב/ברני ארדוב

סופו רודף אחרי אוהד

אירוע אלים נוסף מהדרבי התל אביבי בשנים האחרונות היה דווקא באולם הכדורסל. ב-7 באפריל 2014 עלה סנטר מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס ליציע אוהדי הפועל תל אביב, רדף אחרי אוהד האדומים שלטענתו גידף אותו ואת משפחתו.

הסנטר היווני אמנם לא תפס את האוהד ולכן לא היכה אותו, אבל גם כך הוא ספג עונש חמור. סופו הורחק משבעה משחקי ליגה בפועל ונקנס ב-65 אלף שקלים. לאחר ערעור של מכבי תל אביב, הופחת עונשו של שחקן מכבי תל אביב לשישה משחקים והוא נקנס ב-50 אלף שקלים.

מנהל מכבי תל אביב גור שלף. ברני ארדוב
ספג קללות על אביו המנוח. שלף/ברני ארדוב

גור שלף מתקשה לשמור על קור רוח

בינואר 2003, ובמהלך אימון נבחרת ישראל באולם אוסישקין בתל אביב, תקף שחקן מכבי תל אביב וקפטן הנבחרת דאז גור שלף אוהד הפועל תל אביב י"ל ששהה באולם ואמר לו לטענתו: "אבא מתהפך בקבר", כשהוא מכוון לעבר אביו שנפטר. אביו של שלף, אגב, היה שחקן הפועל תל אביב.

לאחר אותו אירוע, השעה עצמו שלף ממשחק אחד של נבחרת ישראל והודיע כי ייצא לקמפיין נגד אלימות. בסופו של דבר, קפטן הנבחרת דאז, ספג עונש של 70 שעות עבודות שירות למען הציבור על אף שלא הורשע על ידי בית משפט השלום בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully