וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "האלימות הרימה ראשה באופן מסוכן. נעמיד לדין"

יו"ר ההתאחדות ובכירים הגיבו על אירועי הדרבי. לבנת: "מי שהופך את הכדורגל לשדה קרב פוגע בערכי הספורט". מצנע: "לא נפקיר את הענף לאלימות". ח"כ פריג': "להפסיק את המשחקים לזמן בלתי מוגבל"

one

אירועי הדרבי המבישים לא נעלמו מעיניהם של שרים וחברי כנסת, שראו בחומרה את שרשרת המעשים שהובילו לפיצוץ המשחק בין הפועל למכבי תל אביב. שרת הספורט לימור לבנת שוחחה הלילה (שני) עם יו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט, השופטת עדנה בקנשטיין, וביקשה ממנה לכנס דיון חירום של המועצה עוד השבוע, בהשתתפות כל הגורמים המעורבים, נציגי הקבוצות והמשטרה.

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "ההתאחדות לכדורגל רואה בחומרה את פרץ האלימות שהביא לפיצוץ משחק הדרבי התל אביבי. לאחר שיתקבלו כל הדו"חות הרלבנטיים של משקיף המשחק ושופט המשחק, יחליט תובע ההתאחדות על סעיפי ההעמדה לדין של כל מי שהיה מעורב באירוע המביש, המסוכן והאלים". יו"ר ההתאחדות עופר עיני: "אין שום סיבה שיכולה להצדיק סיום כל כך אלים למשחק כדורגל. אני רואה בחומרה רבה את פיצוץ המשחק ומוטרד מאוד מכך שהאלימות הרימה ראש באופן כל כך מסוכן. ההתאחדות לכדורגל לא רק תעמיד לדין את מי שאחראים לאירוע, אלא תתייצב בראש מאבק נחוש ומשמעותי למיגור האלימות בכדורגל והחזרה לשפיות".

תגובת המנהלת: "לאור אירועים החמורים שופט המשחק קיבל החלטה על אי חידוש המשחק. מנהלת הליגה, הפועל ומכבי ת"א תומכות בהחלטה מתוך מחשבה על שמירה של בטחון האוהדים. השופט קיבל החלטה נכונה וזכה לתמיכת המנהלת, שתי הקבוצות והמשטרה. סדרת האירועים שהביאו לפיצוץ הדרבי מהווים דגל שחור מעל ספורט בכלל וכדורגל בפרט. מנהלת הליגה תפעל על מנת למצות את הדין בחומרה כנגד אותם עבריינים במישור הפלילי והמנהלתי שפרצו לכר הדשא והביאו לפיצוץ המשחק. אנו תקווה כי בתי המשפט יעבירו מסר חמור ויכניסו את אותם אלה שפרצו לכר הדשא מאחורי סורג ובריח".

השרה לבנת מסרה: "מדובר באירוע חמור ומביש ביותר. חבל שיש מי שהופך את כר הדשא לשדה קרב ופוגע בערכי הספורט ובכדורגל הישראלי. על ההתאחדות לכדורגל ומשטרת ישראל לקיים בירור מקיף ויסודי כיצד אירע המחדל. האירוע איבד ערך ספורטיבי, וההחלטה להפסיק את המשחק היתה ההחלטה המתבקשת. אני מצפה עכשיו מהמשטרה לדאוג לפיזור הקהל הרב שהגיע הערב לאצטדיון תוך שמירה על הסדר ושלום הציבור".

יו"ר שדולת הספורט ח"כ יואל רזבוזוב גינה את המקרה: "האוהד שפרץ לדשא חייב להישלח למעצר. עלינו לעשות הכול כדי שמקרים כאלו לא יקרו עוד". ח"כ רזבוזוב אף עוד לפני כן הצעת חוק שדורשת להכפיל את הענישה כלפי כל עבירה של אלימות המתרחשת במהלך אירוע ספורט. "למרות שהחוק שהגשתי עוד לא עבר, אני מצפה מהמשטרה ומבתי המשפט לשלוח את האוהד שתקף למעצר", הוסיף, "אם תקיפה כזו היתה מתרחשת ברחוב, היא לא הייתה יוצרת את אותה השפעה שלילית כמו שראינו הערב. הסיקור התקשורתי והתדמית השלילית שאירועים כאלה יוצרים כשהם מגיעים לכל מערכות התקשורת ומיד לכל חובבי הספורט, הם הרסניים עבור תרבות הספורט הישראלית. אסור לנו לתת לאירועים כאלה לגיטימציה. עלינו להרתיע את אלו שמרחיקים את בעלי המשפחות והילדים מהמגרשים".

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט עמרם מצנע: "זהו יום שחור לכדורגל הישראלי. התנהגות האוהדים משתי הקבוצות מעציבה ומביישת ועלינו לבחון את דרכי ההתמודדות הנדרשות. ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשותי תקיים דיון דחוף בנושא. לא נפקיר את הכדורגל בישראל לאלימות".

יושב ראש שדולת הספורט של הכנסת, ח"כ עיסאוי פריג', דורש לקיים דיון מיידי במליאה על ההידרדרות בכדורגל הישראלי. ח"כ פריג' סבור "שהכדורגל הישראלי הגיע לצומת המחייב נקיטת צעדים דרסטיים, כולל הפסקת המשחקים לזמן בלתי מוגבל עד לקביעת סדר חדש. לא ייתכן שדרבי תל אביבי מתנהל באווירת מלחמה והמדובר בחלון הראווה של הכדורגל הישראלי".

ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully