וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתו של זהבי יאובטח. קרלוס ושורה קראו לאוהדים לרדת לדשא

מפקד מחוז תל אביב החליט לשלוח מספר ניידות לביתו של כוכב מכבי תל אביב בראשון לציון, הבית צפוי להישאר תחת אבטחה בימים הקרובים. האוהד שהיכה אותו מוכר לכוחות השיטור מאירועים קודמים במגרשים. שחקן במכבי: "האוהדים מצאו שיטה לעצור משחקים כשהקבוצה שלהם בפיגור"

צילום ועריכה: קובי אליהו
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יזכה לאבטחה על ביתו. זהבי/ברני ארדוב

כוחות גדולים של משטרת תל אביב הוזעקו הערב (שני) לאצטדיון בלומפילד מכל יחידות המשטרה במחוז, לאחר שמהומה פרצה במקום במהלך הדרבי בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב. הכל התחיל בדקה ה-34, כשאוהד הפועל תל אביב אלרואי ידעי פרץ לכר הדשא ותקף את ערן זהבי, מה שיצר תגרה גדולה שאילצה את שופט המשחק רועי ריינשרייבר להפסיקו עם תום המחצית הראשונה.

יש לציין כי האוהד שהחל את המהומה מוכר למשטרה מאירועי אלימות קודמים במגרשי הכדורגל, אך לדברי קצינים בכירים במשטרה לא היה אמור להיות במעצר בית ולא מורחק מהאצטדיון. "זה אוהד בעייתי שמוכר לנו ובעבר הוא כבר הורחק ממשחקים על ידי בית המשפט ועל ידי קציני משטרה. לפי מה שאנחנו יודעים, האוהד הזה לא היה תחת צו הרחקה היום, ולכן הוא יכול היה להגיע למשחק", אמר קצין בכיר במשטרת תל אביב.

במשטרת תל אביב הוכרז נוהל "טיפול נמרץ" שבו הוזעקו מאות שוטרים בשעה האחרונה מבתיהם כדי לתגבר את יחידות המשטרה במחוז לאחר שהמשטרה הזרימה מאות שוטרים לאצטדיון בלומפילד והם ניצבו כחוצץ בין מחנות האוהדים מחוץ לאצטדיון. ממשטרת מרחב יפתח נמסר: "בהמשך לאירועי הפרות הסדר במשחק הדרבי, עד כה נעצרו 17 מפירי סדר וחשודים בהתפרצות לכר הדשא ובאלימות. מפקד מחוז תל אביב קיים הערכת מצב והנחה על העברת הניהול של המשחק מהמנהל האזרחי לידי פיקוד מרחב יפתח".

בעקות האירוע בבלומפילד החליט מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו להורות על אבטחה סביב ביתו של ערן זהבי בראשון לציון. המשטרה סיימה הערכת מצב ראשונית שבה הוחלט לאבטח את זהבי וניידות של משטרת ראשון לציון יצאו אל ביתו במטרה לאבטח את הבית במהלך השעות וכנראה שגם בימים הקרובים.

במכבי תל אביב התקבלה החלטה שרק ביין ידבר. השחקנים סירבו לדבר ביציאה מהאצטדיון. שורה אובארוב וקרלוס גרסיה הודו שקראו לאוהדים של מכבי לרדת למגרש ולפוצץ את המשחק. גם בהפועל תל אביב התקבלה החלטה שרק ברקוביץ' ידבר.

שחקן במכבי תל אביב אמר לוואלה! ספורט: "האוהדים מצאו שיטה. במשחק הבא נוביל נגד נתניה, יירד אוהד של נתניה לדשא, יתן אגרוף לשחקן של מכבי וככה זה יגמר. לא יאומן מה שהיה כאן. עכשיו זו השיטה לעצור משחקים כשקבוצה תהיה בפיגור".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מתגונן בפני אוהד של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
האוהד תוקף את זהבי/ברני ארדוב

מפקד מחוז תל אביב , ניצב בנצי סאו, אמר על האירועים: "אנחנו כרגע נערכים מחוץ לאצטדיון. הקפצתי מאות שוטרים מכל רחבי המחוז ממרחב דן, אילון וירקון כדי להיערך ולמנוע קטטות ואירועים אלימים. הודענו לשופט שלקחנו את האחריות על האבטחה בתוך האצטדיון כדי לאפשר את המשך המשחק אבל השופט התייעץ עם גורמים בהתאחדות ועם המשקיף וקיבל את ההחלטה שלא להמשיך את המשחק".

המשטרה הנחתה להוציא קודם את אוהדי מכבי תל אביב ורק לאחד מכן את אוהדי הפועל כדי למנוע חיכוכים מחוץ לאצטדיון ובדקות אלה האצטדיון מתרוקן ורק בודדים נותרו בתוכו. מחוץ למגרש התאספו כוחות משטרה גדולים, יחד עם פרשים, שוטרי יחידת הסיור המיוחדת (יס"מ) וכוחות נוספים. עם זאת, המשחק לא חודש לבסוף, על פי החלטת התאחדות הכדורגל.

המשטרה נערכה כבר משעות הצהריים למשחק, עם כוחות גדולים של שוטרים וסדרנים, בפיקודו של סגן ניצב חיים סרגרוב, סגן מפקד מרחב יפתח במשטרה. על פי חוק הספורט, המשטרה לא נכנסת לאצטדיונים ומי שמנהל את הסדר באצטדיון הם סדרנים, וכך היה גם במקרה הזה. אולם כעת, כאמור, כוחות משטרה נכנסו למגרש עצמו.

ח"כ עמרם מצנע, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, מסר: "זהו יום שחור לכדורגל הישראלי. התנהגות האוהדים משתי הקבוצות מעציבה ומביישת ועלינו לבחון את דרכי ההתמודדות הנדרשות. ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשותי תקיים דיון דחוף בנושא. לא נפקיר את הכדורגל בישראל לאלימות".

בהכנת הכתבה השתתף עמרי נחמיאס

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully