וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב טפר: "גרינפלד לא אמר את הדברים, עינב ישלם על הוצאת הדיבה"

3.11.2014 / 9:03

באיגוד השופטים ידרשו התנצלות מהפועל פתח תקוה על האשמותיה נגד השופט: "היה לו משחק רע, אבל בין זה לבין זה שייקחו לו את התג, המרחק עצום. אין סיבה שהוא לא ישפוט את הקבוצה בהמשך העונה"

one

באיגוד השופטים לא נשארו אדישים להתקפתו של מנכ"ל הפועל פתח תקוה יורם עינב, שטען אמש בסיום המשחק מול מכבי נתניה (3:1), כי שמע את שופט המשחק אוראל גרינפלד אומר לאנשי נתניה כי הוא יפצה אותם במחצית השנייה על כך שקיפח אותם בהחלטה לא לשרוק לפנדל לטובתם. מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר מתכוון לשלוח מכתב לעינב ולהפועל פתח תקוה ולדרוש את התנצלות המועדון והמנכ"ל, וכן יבקש פיצוי כספי על הנזק שנגרם לגרינפלד.

טפר אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! ספורט: "מנכ"ל הפועל פתח תקוה ילמד שעל הוצאת דיבה ואמירת לשון הרע משלמים. הוא יקבל מכתב מעורך דין והוא יתמודד איתו בבית המשפט. אנחנו נדאג שייצא מכתב מעורך דין על הוצאת לשון הרע. לא היו דברים מעולם. אוראל לא אמר את הדברים. פניתי לאוראל ושאלתי אם היה משהו. אם הוא אמר משהו בבדיחות הדעת שיכול היה להתפרש כך, והוא הכחיש הכל. אם יורם עינב שמע את זה, שיילך לפוליגרף ויוכיח. אנחנו נוציא מכתב מעורך דין שיהיה מאוד חריף. יש גבול. המשחק של אוראל לא היה טוב אתמול, אבל בין זה לבין להוציא את כל ההאשמות האלה, המרחק עצום. היושר הוא הדבר הכי חשוב לשופט. אני פתוח לכל ביקורת מקצועית ועניינית. אם יש לו משהו עם הוכחות חותכות, שיביא. היה ולא, הוא ישלם כי זו הוצאת לשון הרע. נטל ההוכחה הוא על מנכ"ל הפועל פתח תקוה".

אוראל גרינפלד שופט כדורגל. ברני ארדוב
טפר: "היושר הוא הדבר הכי חשוב לשופט". אוראל גרינפלד/ברני ארדוב

טפר מודה כי גרינפלד והצוות שלו רשמו אמש משחק נורא: "הוועדה המקצועית סבורה שהיה לאוראל משחק רע. אבל גם היו לו משחקים טובים במהלך העונה. רק שלוש שעות לפני המשחק ראיתי שופט בינלאומי באנגליה שהחמיץ פנדל שנעשה על אגוארו. אבל בין זה לבין זה שייקחו לו את התג, המרחק עצום. כמו שלא שולחים אותו לשפוט גמר מונדיאל אחרי משחק טוב, לא ייקחו לו את התג אחרי משחק רע. אוראל יודע שהיה לו משחק רע. הוא דיבר איתי על כך והוא זה שהכי כואב לו. אבל אוראל לא היה לבד על המגרש. האחריות שלו היא העיקרית כי הוא המפקד, אבל באופן עקרוני נראה שהצוות של השופטים לא היה במיטבו אתמול. אנחנו צריכים לנתח את הכל מקצועית ולהבין למה היו כאלה טעויות".

בהתייחס לאפשרות ששופטים מושפעים מטעויות שהם עושים במהלך המשחק, אמר טפר: "ההנחייה היא אחת, מה שאתה רואה זה מה שאתה שורק. לא משנה אם לא נתת חמישה פנדלים ברורים, אתה לא תיתן עכשיו פנדל בחזרה. ברור שהשופטים יודעים במחצית אם הם טעו. השופטים לא בבועה. הספסלים צועקים, הקהל צועק ויש גם פלאפונים. אבל מחול השדים שהיה סביב המשחק אתמול הוא מוגזם".

בהפועל פתח תקוה מתכוונים לבקש את פסילתו של גרינפלד מלשפוט במשחקי הקבוצה. טפר מבהיר כי בכלל לא בטוח שיקבל זאת: קבוצה יכולה לפנות ולבקש לפסול שופט. אבל אנחנו לא פוסלים שופט ולא פוסלים קבוצה, אלא אם כן יש דברים שהם מעבר לעניין מקצועי של שיפוט. להגיד לך שבמחזור הבא אוראל גרינפלד ישפוט את הפועל פח תקווה, לא נראה לי שזה יקרה. אבל בעתיד אני לא רואה שום סיבה שאוראל לא ישפוט את הפועל פתח תקוה בהמשך העונה, אלא אם יש דם רע מאוד ובסיסי מאוד בין שופט לקבוצה. אין לנו שום שופט שפסלנו אותו מלשפוט קבוצה מסויימת, אלא אם כן יש קרבה כלשהי. יניב לביא הוא בן דוד של אלון יפת, אז יפת לא ישפוט את הפועל רעננה. אלי חכמון גר באשדוד, אז הוא אף פעם לא ישפוט את אשדוד. אבל כרגע אין שום בעיה שאוראל ישפוט את פתח תקוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully