וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "כולנו צריכים להתבייש. זה הפסד לא מקובל"

3.11.2014 / 8:50

הנהלת מכבי תל אביב תקיים שיחה קשה עם השחקנים אחרי התבוסה להפועל ירושלים: "כדי שיבינו היכן הם משחקים". וויצ'יץ': "כל הקבוצה לא הגיעה". דווין סמית': "הייתה לנו התמוטטות מנטלית"

one
גיא פניני, שחטף מטח קללות מהקהל האדום, השיב בנונשלנטיות: "אני אלוף אירופה"

1. ספק אם בהפועל ירושלים שיערו שהם יביסו את מכבי תל אביב ב-30 נקודות הפרש, 63:93 בארנה בירושלים – התבוסה הגדולה בכל הזמנים של הצהובים בליגה. אלופת אירופה רצתה לנקום באדומים על ההפסד בגמר גביע ווינר, אך במקום תכנית הבראה מוחצת וזריזה לאגו החבול – חטפו המכבים מכה בבטן הרכה.

שתי הקבוצות הגיעו לעימות עם רקורד נקי מהפסדים בליגה הישראלית – אך השוויון התיאורטי נרמס עד עפר כאשר המארחת השפילה את האורחת. אם הרבע הראשון היה עוד שקול, החל מהרבע השני הצהובים רדפו אחרי האדומים ללא הצלחה. ריצה מדהימה של 2:30 ברבע האחרון, הפכה את ההפסד לכתישה ולהשפלה.

השחקנים של גיא גודס נראו חפויי ראש ברבע הרביעי, ואילו ראשי המועדון ירו מבטים חמורי סבר. סופוקליס שחורציאניטיס, שאליו התכונן דני פרנקו היטב, זרק לא אחת בכעס את משקפי המגן, וטען שנשרקו נגדו יותר מדי עבירות. השחקנים של הפועל ירושלים שוב חגגו. הקהל ואנשי הקבוצה התחרו מי צוהל יותר – בעוד ששחקני מכבי נראו המומים ומאוכזבים.

בתום המשחק מיהרו הצהובים לרדת אל חדר ההלבשה. זה הדבר הקרוב ביותר למחסה שהם מצאו. מי שנקלע לתקרית היה גיא פניני, שחטף מטח קללות מהקהל האדום, והשיב בנונשלנטיות: "אני אלוף אירופה".

הנסיעה של הצהובים למרכז הייתה שקטה. ניקולה וויצ'יץ', שנראה נסער מההפסד, הודה: " כולנו צריכים להתבייש במה שקרה במשחק, ובגישה שאיתה הגענו אליו. זה בדיוק כמו מה שקרה לנו מול הפועל ירושלים בשנה שעברה. אנחנו צריכים להתבייש ולהבין מי אנחנו ואיזו מוטיבציה אנחנו נותנים לקבוצות אחרות שבאות לשחק נגדנו".

המנהל הוסיף: "כל מה שקרה כאן היה בגלל הגישה הלא טובה שלנו למשחק. אין קשר לטקטיקה ושום דבר אחר. לא באנו לשחק. כל הקבוצה לא הופיעה. כשאתה מפסיד ב-30 נקודות אי אפשר להאשים רק שחקן אחד ספציפי, כולם אשמים".

בשיחות הפנימיות בין ראשי מכבי אחרי המשחק נאמר כי לאחר הניצחון הקליל מול אלבה ברלין, חלק מהשחקנים הגיעו שאננים, זאת למרות הפצרת המערכת בשחקנים לשמור על דריכות. גם וויצ'יץ' סבור כך: "היה לנו יותר מדי ביטחון מהמשחק ביום חמישי. ירושלים לא קבוצה רעה, ואם באים עם יותר מדי ביטחון עצמי נגדם הם יודעים להחזיר. נצטרך להסתכל כרגע על העתיד. נצטרך ללמוד מהמשחק ומהטעויות שעשינו. אנחנו רחוקים מאוד מלהיות קבוצה אלופה".

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זעם על השיפוט. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

2. סביר להניח שכבר בחדר ההלבשה הבינו שחקני מכבי כי מדובר בהפסד חריג. שמעון מזרחי ופיני גרשון היו הראשונים לעזוב, וגם יתר חבר ההנהלה לא טרחו כלל להמתין ונבלעו במכוניותיהם. שתי הקבוצות יודעות שהמשחק אמש הוא הרבה יותר מהסכום הכולל של ס?ל?יו - הוא העברת מסר: ירושלים קוראת תיגר על ההיררכיה בליגה. מכבי שיחקה לידיה של הקבוצה השאפתנית מהבירה ובמקום לייצב את מעמדה, ערערה אותו באופן בוטה.

כיצד מסבירים במכבי את הפיאסקו? "זה הפסד לא מקובל. יש כאן שחקנים שלא מבינים מה המשמעות לשחק עבור מכבי, עם מדי הקבוצה. אסור שזה יקרה", אמרו בכעס בקבוצה. למרות זאת, במכבי גם הזכירו שמדובר במשחק ליגה ולא בגמר. עם זאת: כולם הסכימו על דבר אחד: מהלכים סוליסטים של הגארדים והגנה חלשה לא מקובלת עליהם. עוד הוזכרו בשיחות היכולת הגבוהה שהציג כוכב ירושלים, דונטה סמית'.

בהנהלה גם יעברו לפסים מעשיים. לוואלה! ספורט נודע כי בכוונתה לקיים שיחת חירום קשה עם השחקנים במטרה ש"יבינו היכן הם משחקים", כהגדרתם. אחרי השיחה, אלופת אירופה תתכונן לשני משחקים מסקרנים: מול צדוויטה זאגרב ביורוליג ביום חמישי ונגד הפועל תל אביב בתחילת השבוע הבא בליגה. היום יתקיים אימון. יוגב אוחיון נפצע במהלך המשחק בשריר התאומים ויצא מדדה לעבר האוטובוס. הגארד עבר היום בדיקה ולקראת המשחק ביום חמישי, יעבור בדיקה נוספת. כרגע הוא בספק. גם דווין סמית' נפצע בקרסול ויעבור טיפולים.

עוד באותו נושא

גודס: "את הכסף סופרים במדרגות, נדבר בסוף העונה"

לכתבה המלאה
פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב עם אלון שטיין. ברני ארדוב
מיהר לעזוב. גרשון/ברני ארדוב

3. אלכס טיוס ומרקיז היינס יצאו לאוטובוס עם אוזניות, ולא בגלל הרוח הקרה של ירושלים. הם סירבו להתראיין, אך האוזניות לא הגנו עליהם מהמבטים הקפואים שהם חטפו מאנשי מכבי תל אביב. קומץ שחקנים אחרים העניקו בכל זאת ראיונות מהירים.

דווין סמית' אמר: "הפסקנו לשחק בסוף. המשחק לא הלך בכיוון שלנו התקפית, ואז הפסקנו לשמור. הייתה לנו התמוטטות מנטלית וזה משהו שאסור שיקרה. אני לא יודע למה נשברנו. מעכשיו אני חושב שכולם צריכים להבין את המושג של 'לשחק במכבי' ואת הדברים שיכולים ולא יכולים לקרות כתוצאה מכך. המשחק הזה יכול מבחינתנו לקרות רק פעם בשנה. אני לא חושב שיש בעיית מצ' אפ מול הסגל של ירושלים. הם לא עשו משהו חריג שלא חשבנו שהם יעשו. הם רצו יותר מאיתנו, ואנחנו הפסקנו לשחק כקבוצה".

בריאן רנדל הוסיף: "זה היה משחק לא יפה שלנו. ירושלים פשוט הייתה יותר טובה. לא הוצאנו לפועל דברים שהיינו צריכים לעשות, בעוד הם ביצעו את תכנית המשחק שלהם היטב. הם פשוט הביסו אותנו, אין מילים. דונטה סמית' עשה כמה דברים יפים, זה מה שהוא עושה. אבל אנחנו לא עשינו מה שאנחנו צריכים. באנו חדים אבל ברבע הרביעי הם התפוצצו ולא הגבנו כפי שהיינו צריכים".

לשאלה האם שני הניצחונות משקפים את יחסי הכוחות בין שתי הקבוצות, השיב רנדל: "לא. יהיו משחקים שהם ישחקו טוב, יהיו משחקים שאנחנו נעשה זאת. הם היו טובים יותר. אני לא יודע למה נראינו כך לאחר שהשגנו ניצחון יפה מול אלבה ברלין. עדיין לא עיכלתי את ההפסד כדי להבין למה היה הבדל כזה בין שני המשחקים".

בפן הרחוק מלהיות ספורטיבי: על אווירת הכדורסל הנהדרת שוב העכירו אמש קריאות הנאצה לעברו של גיא פניני, ואף מספר קריאות "שמעון מזרחי תתאבד". יש להוסיף לכך את התקרית ביום חמישי במשחק מול אלבה ברלין כשבמהלכו בחרו ישראלים דווקא בגרמניה להניף שלט בו רשמו "שמעון מזרחי תתאבד", מראות מכוערים של אלימות מילולית שאין להם מקום בכדורסל וצריכים להיות מטופלים כנדרש.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (ימין), סילבן לנדסברג, יוגב אוחיון, בריאן רנדל מול טוני גפני שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"הפסד כזה יכול לקרות רק פעם בשנה". סמית'/ברני ארדוב

4. אי אפשר לומר שמאמן ירושלים, דני פרנקו, דיכא את גילויי השמחה בחדר ההלבשה, אך הוא הזכיר שוב ושוב ש"זה ניצחון במשחק ליגה", וצריך להתרכז במשחק היורוקאפ הקרוב. גם ראשי ירושלים לא מיהרו לחגוג, והדגישו שאין למהר לשמוח כי גם בעונה שעברה הם ניצחו את מכבי ב-28 הפרש, ועוד ביד אליהו, אך העונה לא הסתיימה טוב. הקהל הירושלמי, לעומת זאת, היה חופשי לעלוז בלי חשבון, ולכן נשאר כחצי שעה לאחר הסיום. האוהדים האדומים שרו "30 הפרש", והוסיפו שירי עידוד לשחקנים.

בהפועל ירושלים שבו והדגישו שהם לא מסתפקים בניצחון חד פעמי, מרשים ככל שיהיה. במועדון חזרו ואמרו שהם נמצאים בעיצומו של תהליך, כשהמטרה היא לא להשיג ניצחונות בודדים ומקריים, אלא יציבות. ראשי הפועל ירושלים יודעים שעליהם להתמודד עם כישלונות ישנים והתדמית שדבקה בקבוצה הרבה לפני שהגיעו אליה. אולם גם הם מודעים לכך שרק בעוד כמה שנים יוכלו קברניטי מכבי להצביע על המשחק אמש, כמשחק שסימן התחלה של שינוי אמיתי ביחסי הכוחות ביניהם, או שיזכרו את אמש כ"הלילה ההוא בו הפועל ירושלים הביסה את מכבי".

אגב, למרות שביעות הרצון מהניצחון, בקבוצה ממשיכים לבדוק את אופציית הבאתו של שחקן גבוה נוסף.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם ברייסי רייט. ברני ארדוב
בירושלים מיהרו להדגיש שמדובר בסך הכול בניצחון ליגה אחד/ברני ארדוב
אליהו: הראינו שגם אחרי תקופה פחות טובה הצלחנו לנצח את מכבי. אבל ההבדל בין הקבוצות הוא לא 30 הפרש"

5. ליאור אליהו, שבלט בניצחון אמש, אמר: "שיחקנו טוב, הראינו עליונות מתחילת המשחק. ברור שיש פיקנטיות מיוחדת שהניצחון הזה הושג נגד מכבי. אני לא אנסה להסתיר את זה, משחק נגד מכבי הוא תמיד אחרת, אבל החשיבות שלו היא חשיבות של משחק ליגה. אנחנו ממשיכים הלאה".

אליהו המשיך: "הראינו שגם אחרי תקופה פחות טובה הצלחנו לנצח את מכבי. הם קבוצה באמת מצוינת, וההוכחה לכך היא היכולת שלהם באירופה ובליגה. ההבדל בין הקבוצות הוא לא 30 הפרש, במשחק הזה אולי כן, אבל ברור שביום נתון מכבי היא קבוצה יותר טובה ממה שהם שיחקו מולנו. היכולת שלי? אני לא מתעסק בעצמי, יש לי תקופות יותר טובות ויש פחות טובות".

האדומים יטוסו מחר לרומניה למשחק מול פלוישטי ביורוקאפ, מפעל בו הם מקרטעים העונה. על כך אמר אליהו: "יש לנו ביום רביעי משחק מאוד חשוב ברומניה, אני מבחינתי בראש כבר שם. אני שמח שאת שני המשחקים האחרונים, שהיו חשובים, ידענו לנצח. אנחנו מקווים לסגור שבוע טוב".

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הראש כבר ברומניה. אליהו/ברני ארדוב

6. מי שהגיע לצפות במשחק הוא ג'ף רוזן, מבעלי מכבי חיפה. רוזן כנראה חש דז'ה-וו רציני – הרי על הפרקט התרוצצו בריאן רנדל, דונטה סמית' ודני פרנקו - שלושתם היו בחיפה בעונה שעברה, כמו גם סילבן לנדסברג בעבר היותר רחוק.

"זה טוב לצפות בשלושה כוכבים ששיחקו בחיפה, כמו גם במאמן ששיחק אצלנו מתמודדים אחד מול השני במשחק כדורסל", אמר רוזן לוואלה! ספורט. "הגעתי כדי לראות את הארנה החדשה. זה מקום יפה וראוי עבור הכדורסל הישראלי. המטרה העיקרית שבגללה הגעתי היא לצפות ביריבים הגדולים שלי בליגה הישראלית וליהנות מהמשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully