וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "היסטוריה קטנה". לברון: "בלאט נכנס בנו והדליק אותנו"

אירווינג עשה מחווה והגיש למאמן הישראלי את כדור המשחק אחרי ניצחונו הראשון ב-NBA. לפני המשחק בלאט ערך אסיפה קשה לשחקנים, לברון החמיא: "אנחנו צריכים את זה. אני אוהב ביקורת בונה"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין. GettyImages
הגשים עוד חלום. בלאט/GettyImages

דיוויד בלאט נכנס לחדר ההלבשה, קיירי אירווינג ניגש אליו, הגיש לו את כדור המשחק וכל שחקני קליבלנד והצוות המקצועי חיבקו את המאמן, פרעו את שערו והריעו לו. זה היה ערב שבלאט לא ישכח. המאמן הישראלי רשם ניצחון ראשון ב-NBA אחרי שקבוצתו גברה על שיקגו בהארכה 108:114, והעניקה לו מזכרת לכל החיים.

קיירי אירווינג אמר על המחווה המרגשת: "זה הניצחון הראשון של בלאט כמאמן NBA. הגיע לו כדור המשחק, אני קורא לו 'הבתול של ה-NBA'". "כולנו שמחים בשבילו", אמר הפורוורד שון מריון על מאמנו, "חבל שלא הצלחנו לנצח בשבילו במשחק הראשון של העונה, אבל אפשר לראות שבלאט שמח והכול בסדר". גם אנדרסון ורז'או פרגן: "אנחנו גאים בבלאט, זה מגיע לו, אני שמח שהצלחנו לנצח בשבילו".

לפני המשחק בלאט היה לחוץ וסיפר במסיבת העיתונאים אחרי הניצחון על האסיפה הקשה שערך לשחקנים לקראת ההתמודדות, ובה ביקר את שחקניו על הדרך בה נראו ושיחקו בהפסד לניקס. "בלאט לא חסך מילים מאף אחד, כולל לברון", נכתב ב-ESPN. "בלאט פשוט נכנס בנו", התייחס לברון ג'יימס למסר שקיבל ממאמנו, וגמל לו ב-36 נקודות, "הוא ביקר אותנו מתחילת האסיפה ועד שהלכנו, וזה היה מצוין. קבוצה כמו שלנו צריכה את זה. אני אוהב ביקורת בונה. אני אף פעם לא לוקח את זה אישית. זה הדליק אותנו".

צפו בנאום של בלאט אחרי הניצחון, ובאירווינג מגיש לו את כדור המשחק

קיירי אירווינג, שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
מחווה מרגשת למאמנו. אירווינג/AP

מספרי המשחק

* לברון חדר לסל 14 פעמים יותר מאשר בהפסד לניקס, וסיים עם 36 נקודות ב-14 מ-30 מהשדה.

* הקאבס ניצחו למרות שזרקו ב-52 דקות רק 15 שלשות וקלעו שלוש בלבד.

* היכולת מקו העונשין הכריעה את הקו: הקאבס צלפו 29 מ-33 (87.9%), שיקגו הייתה פחות אגרסיבית וסיימה עם 13 מ-17 (76.5%).

* קליבלנד שלטה בריבאונד 42:52, קווין לאב סים עם 16 כדורים חוזרים.

* שיקגו רשמה 14 חסימות, קליבלנד 4, זה לא עזר לבולס.

פורוורד קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
היה זקוק לשטיפה של בלאט. לברון/AP

התגובות

בלאט רשם את ניצחונו הראשון מול קבוצה שצפויה להתמודד עם קליבלנד על ראשות המזרח, ומונהגת על ידי אחד המאמנים הטובים והמוערכים ב-NBA, תום טיבודו. "הדבר הכי יפה הוא שאפילו לא חשבתי על זה", אמר דיוויד בלאט בסיום, "היה כל כך יפה לראות מה הקבוצה עשתה, אני שמח שעשיתי את זה עם קליבלנד".

"נראה לי שניצחתי 700 משחקים בקריירה שלי, אבל אחד מהם קרה פה", הוסיף בלאט, "זאת היסטוריה קטנה לי ולמשפחה". קליבלנד פיגרה בחמש נקודות הפרש כשנותרו 47 שניות לסיום הזמן החוקי ובלאט התייחס לקאמבק, שהוביל להארכה ולניצחון. "47 שניות הם הרבה זמן לחזור ממינוס חמש והיום הזמן הזה הציל אותנו".

"אני שמח שלא ראיתם אותי בבוקר, כי הדעה שלכם עליי הייתה שונה", התייחס בלאט במסיבת העיתונאים לאסיפה הקשה שערך לשחקניו לפני המשחק, "אבל ניקינו כמה דברים, והשחקנים הגיבו יפה מאוד, שיחקנו מצוין".

לברון ג'יימס הצטיין בקליבלנד עם 36 נקודות: "זאת הייתה הזדמנות לכפר ולהתעלות על עצמנו, אני שמח על התוצאה". על היציאה מפיגור וניצחון בהארכה אמר לברון: "עשינו צעד ענק. זה משהו שלא ידענו אם יש לנו. טריסטן היה אדיר, הוא איש המשחק". על יכולתו אמר ג'יימס: "במשחק הראשון של העונה הייתי קצת פסיבי וניסיתי לערב את החברים, זה הוביל לאיבודים. הפעם שיחקתי את המשחק שלי, הייתי אגרסיבי מההתחלה".

קיירי אירווינג החמיא אף הוא לטריסטין תומפסון, שהיה האקס פקטור עם 16 נקודות ו-13 ריבאונדים מהספסל: "טריסטן סיפק הצהרה, הוא נותן לנו הרבה אנרגיה, וזה מה שאנחנו רוצים לקבל ממנו בכל משחק. הוא מסוגל לזה".

בתוך כך, בתקשורת האמריקאית מדווחים שאנדרסון ורז'או הסים להאריך את חוזהו בקאבס והוא יחתום לשלוש שנים נוספות תמורת 30 מיליון דולר. על הארכת חוזהו של ורז'או אמר בלאט: "לאנדי יש ערך גדול עבור הקבוצה".

עוד באותו נושא

בלאט וקליבלנד גברו על שיקגו ורשמו ניצחון ראשון העונה

לכתבה המלאה
מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
השחקנים נתנו לו בכפיים. בלאט/AP

הפרשנויות

התקשורת המקומית בקליבלנד פרגנה, כצפוי, לקאבס על הניצחון הקשה בשיקגו. "זאת לא הייתה הופעה טובה, אבל מספיק טובה כדי לנצח", אמר פרשן "אקרון ביקון ז'ורנל" ג'ייסון לויד, "לברון היה סנסציונלי, הרבה יותר טוב ממשחק הפתיחה המרגש, הוא היה לברון שאנחנו רגילים לראות". סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "לברון והקאבס, ככה זה צריך להיראות. לה כולם ציפו מג'יימס. טריסטן היה ענק, הוא הציל את הקאבס. ניצחון ראשון לבלאט. הקאבס שיחקו עם הרבה מסירות, זה מה שבלאט רוצה לראות מהם". ב"ספורט אילוסטרייטד" נכתב ש"עדיין מוקדם לראות מה הגאונות של בלאט תתיתן ללברון וקליבלנד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully