וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל שוחרר מדאלאס: "תודה, הייתה חוויה ללבוש את הגופייה"

כצפוי, המאבס ויתרו על הרכז הישראלי לטובת בראה, והוא נכנס להליך ווייבר בו יוכל למצוא קבוצה תוך 48 שעות: "מלא בהתרגשות מההזדמנויות שיגיעו". נשיא דאלאס: "העתיד ורוד עבור גל"

גל מקל שחקן דאלאס מאבריקס. AP
לאן מועדות פניו? מקל/AP

זה היה צפוי, והלילה (רביעי) זה הפך לרשמי: גל מקל שוחרר מדאלאס, ונותר ללא קבוצה פחות מיממה מאז פתיחת העונה ב-NBA. ג'יי ג'יי בראה, ששוחרר אתמול ממינסוטה, הוחתם רשמית ויתפוס את מקומו בסגל העמוס למדי של דאלאס בקו האחורי. המאבריקס לא הצליחו לרקוח טרייד שיכלול את הרכז הישראלי, ויעדיפו להימנע מלשלם לו את שארית שכרו לשנתיים הקרובות (1.75 מיליון דולר) כשהגארד הישראלי נכנס עתה להליך "ווייבר". מקל, שלא שותף אמש במשחקה הראשון של דאלאס העונה מול סן אנטוניו, ינסה למצוא כעת יעד חדש בליגה הטובה בעולם.

"זו הייתה חוויה ללבוש את הגופייה הזו בשנה האחרונה", כתב גל מקל בדף הפייסבוק שלו. "הרבה זיכרונות ורגעים גדולים, תהליך ארוך של התקדמות כל יום ויום... אני רוצה להודות לקבוצה, לעיר, לאוהדים אבל לפני הכל לחברים המדהימים שהכרתי פה... אני עדיין לא יודע איפה יהיה הבית (קבוצה) החדש שלי אבל אני מלא במוטיבציה והתרגשות מההזדמנויות שיגיעו בעזרת השם... תודה דאלאס!!! התחנה הבאה?".

אחרי שחרורו של מקל, המאבס צריכים לשלם לו 816 אלף דולר לשנה הזאת, ו-947 אלף דולר על העונה הבאה אם לא ימצא קבוצה בשיטת ה"וייבר" (Waiver) שקיימת ב-NBA. לפי שיטת ה"ווייבר", שחקן שנחתך לרוב לא הופך מיד לשחקן חופשי. במשך יומיים הוא נמצא בתהליך שבו כל יתר 29 קבוצות הליגה יכולות לנסות לצרף אותו, ותזכה בו הקבוצה שיש לה את ההצעה הכי גבוהה. אם מספר קבוצות מגישות הצעה במסגרת ה"ווייבר", ישנן מספר קטגוריות לפיהן ניתנת עדיפות לקבוצה החלשה יותר, וזאת כדי לשמור על האיזון בליגה. כדי להגיש בקשה שכזו, הקבוצה צריכה מקום מתחת לתקרת השכר כדי לעמוד בחוזה עליו השחקן חתום. אם 48 השעות חולפות ואף קבוצה לא רוצה את השחקן ששוחרר, הוא רשאי לחתום היכן שהוא בוחר.

הבעלים של דאלאס מאבריקס מארק קיובן. רויטרס
היה שקוף עם מקל. קיובן/רויטרס

מארק קיובן, הבעלים של המאבס, נפגש אתמול עם מקל ולא הסתיר ממנו את ההחלטה המתקרבת על פרידה. "דיברנו יותר משעה, ופשוט סיפרתי לו בדיוק את האמת.", סיפר קיובן. "אמרנו לו שזה מה שעשוי לקרות, הצגנו את האפשרויות עומדות בפנינו, ושאלנו אותו מה האפשרות הטובה ביותר מבחינתו? יש חבר'ה שינסו למצוא טרייד במצב כזה. רציתי לתקשר איתו. הוא היה השחקן הכי משתפר שלנו במחנה האימונים, ורציתי להיות שקוף לגמרי איתו. הוא השתפר יותר מכל שחקן אחר בסגל שלנו ומגיע לו הרבה כבוד. הוא הרוויח את זה.".

נשיא דאלאס דוני נלסון אמר על מקל ש"העתיד ורוד מאוד עבור גל. יש לו יתרונות גדולים, והוא מתפתח מהר מהצפוי. כלל לא היינו שוקלים לשחרר אותו, אם לא הייתה צצה בפנינו האפשרות הפתאומית לצרף שחקן בקליבר של ג'יי ג'יי בראה".

מקל עצמו אמר לתקשורת בדאלאס לפני המשחק: "זו הרגשה מוזרה כרגע, ואני יודע שיש סיכוי שבעוד יומיים אמצא את עצמי במקום אחר. אני שומע את הכל, אני יודע מה קורה. היתה לי הכנה מצוינת לעונה והראיתי שאני יכול לעזור לקבוצה. שמתי את עצמי בסיטואציה טובה. אני כאן ואני רוצה לעזור לקבוצה. כרגע אני מתמקד בעיקר במשחק הראשון שלנו, בלעזור לקבוצה לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully