וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בכנסת על איגוד הכדורסל: ביקורת על ההתנהלות

בעקבות דוח מבקר המדינה הובא הנושא לדיון. יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן, פנה לרשם העמותות, והדגיש: "על הנהלת האיגוד לשלב חברי אופוזיציה כבעלי תפקידים". אייזנברג: "באיגוד התרחשו גניבות, קבלת שוחד ומעילות"

עמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל. ברני ארדוב
האם יועלה היקף המשרה של מבקר הפנים? עמירם הלוי/ברני ארדוב

חילופי האשמות ודיון סוער על איגוד הכדורסל נערך היום (רביעי) בוועדה לביקורת המדינה בכנסת בעקבות דוח מבקר המדינה. יושב ראש הוועדה, ח"כ אמנון כהן, הדגיש כי על מבקר המדינה לבדוק היטב אם הליקויים באיגוד תוקנו לאור הטענות של נציגי האופוזיציה, וכן יש לבדוק האם היקף משרתו של מבקר הפנים מספקת. במקביל על רשם העמותות להודיע לוועדה אם אכן האיגוד מתנהל באופן תקין. כהן קרא להנהלת האיגוד לשלב חברי אופוזיציה בתפקידים "כדי להפרות את הדיון", וקבע כי יתקיים דיון המשך כדי לוודא שהליקויים תוקנו.

ליאורה שמעוני, סמנכ"לית משרד המבקר, אמרה כי מצופה מהאיגוד להתנהל בנורמות ציבוריות, אך נמצאו ליקויים בפיקוח ובבקרה, אי עמידה בכללי חוק העמותות, תקנון שאיננו מאושר, אי קבלה של עמדת רשם העמותות, נתק בין חברי העמותה לחברי ועדת הביקורת, מניעת מסמכים ממבקר הפנים כאשר צעדיו הוצרו ונמנעה ממנו עריכת ביקורת כנדרש. כמו כן נמצא ניגוד עניינים מובנה בוועדת הכספים.

רונן ויינברג, היועץ המשפטי של האיגוד, השיב כי "ההתנהלות בעבר הייתה אכן לא תקינה ולא יעילה, אך כיום התקנון כבר מאושר והועבר תקנון מתוקן לרשם העמותות. כשהתקבלה ההערה על תיעוד הישיבות, היא תוקנה מיידית וכיום קיים פרוטוקול מתומלל ופרוטוקול מקוצר. קבענו כללים לחברות בוועדת הכספים כדי למנוע ניגוד עניינים, והיקף משרת מבקר הפנים נקבע לפי הערכה כי די ב-15 שעות לחודש". לדבריו, ראש ועדת הביקורת הוחלף ומאז הוועדה עובדת בצורה אינטנסיבית, מתכנסת אחת לחודש ומפרסמת דו"חות. שולי אבני, מנהלת חטיבת עמותות במשרד המשפטים, ציינה כי "על פניו היקף של 15 שעות בלבד הוא קטן מדי ואנו נבדוק אותו".

דוד מלכה, נציג משרד התרבות והספורט הוסיף: "אנו משוחחים עם מנכ"ל האיגוד באופן רצוף, והתמיכות המועברות לאיגוד קטנות במיוחד, אך אנו מקבלים את כל הנתונים. יש כיום 17 אלף ספורטאים פעילים והצבנו יעד להכפיל מספר זה בתוך חמש שנים. הצבנו לאיגוד הכדורסל יעד לפתוח 600 קבוצות נוער בפריפריה ופטור מתשלום לילדים ממשפחות רווחה". לדברי איציק לארי, נציג הטוטו, האיגוד מקבל 11 מיליון שקל לשנה ובנוסף האגודות מקבלות כ-20 מיליון שקל המועברים על פי תבחינים שקבעה ועדה כהישגים, מספר הספורטאים, ועוד.

שאול אייזנברג. מגד גוזני
"תשובות האיגוד לטענות מבקר המדינה הן שקר גס". שאול אייזנברג/מגד גוזני

מנגד אמר שאול אייזנברג, חבר סיעת "עוז" באיגוד: "אני נמצא באיגוד כבר כ-40 שנה ותשובות האיגוד לטענות מבקר המדינה הן שקר גס. באיגוד התרחשו גניבות, קבלת שוחד, מעילות וקבלת טובות-הנאה ועוד". טל אור, ממשרד היועץ המשפטי של האיגוד, טען מולו כי אייזנברג חייב רבע מיליון שקל לשחקניות, ואילו צביקה שרף, יושב ראש סיעת "עוז" ציין כי "מבקר המדינה בעצם אומר כשכשלו כל שומרי הסף באיגוד, והתקנון עדיין לא מאושר".

עו"ד אמיר רוזנברג, היועץ המשפטי של "עוז" הוסיף: "עדיין היום רשם העמותות מעיר לאיגוד כי הפרוטוקולים אינם משקפים את שהתרחש בדיון, לא נעשו ביקורות על רכש, באופן שיטתי שום עניין מהותי לא נדון בהנהלת האיגוד והיועץ המשפטי של האיגוד מגיש תביעות דיבה נגד חברי האופוזיציה על טענותיהם". אריה ברסקי, מבקר הפנים של האיגוד טען מנגד: "אני מקבל שיתוף פעולה מלא, שלא כמו בקדנציות הקודמות, וליקויים עליהם הצבעתי תוקנו וטופלו וההמלצות שלי מתקבלות".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "יש בעיה שכבר לא ניתן לטאטא אותה, כמשהו לא מהותי. הסכם בעייתי עם היועץ המשפטי, רכב ליו"ר בניגוד לכללים ועוד. האיגוד צריך להראות שיפור משמעותי". לדברי ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה): "יש בעיה של תרבות ארגונית באיגוד ויש לקיים דיון נוסף בוועדה כדי לוודא שנעקרו ממנו נורמות פסולות". ח"כ גילה גמליאל (הליכוד) קבלה על מחסור בתקציב לטיפוח ספורטאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully