וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוסקר פיסטוריוס היה הורג מישהו במוקדם או במאוחר"

אמה של ריבה סטינקאמפ שנורתה למוות בידי האצן, תוקפת: "לא מאמינה להתנצלות שלו, הוא עשה את זה כדי להציל את עורו. אין לנו ספק שבאותו לילה בו היא מתה, היא החליטה לעזוב אותו"

האצן האולימפי אוסקר פיסטוריוס בעת מתן גזר הדין במשפטו, אוקטובר 2014. AP
"הוא אמר שהוא לחץ על ההדק בטעות. מה? ארבע פעמים?". פיסטוריוס/AP

משפטו של אוסקר פיסטוריוס בחשד לרצח בת זוגו, ריבה סטינקאמפ אמנם הסתיים לאחרונה ודינו נגזר בשבוע שעבר, אבל הדי הפרשה עדיין לא שככו. לאחרונה הוציאה אמה של סטינקאמפ, ג'ון, ספר בשם "ריבה: סיפורה של אם", והשבוע היא התראיינה ל"טיימס" הבריטי ושפכה אור על רגשות המשפחה.

פיסטוריוס נידון לחמש שנות מאסר בעוון הריגה, אבל הוא זוכה מאשמת רצח. בספר שכתבה, ג'ון כינתה את פיסטוריוס בין היתר "פאתטי", "רכושני" ו"נוטה למצבי רוח" וגם טענה שהשניים לא קיימו יחסי מין. בראיון היא הוסיפה ואמרה ש"למזלה הרע של ריבה, היא פגשה אותו. אני מאמינה שבמוקדם או במאוחר הוא היה הורג מישהו".

למשפחתה של סטינקאמפ אין ספק שבין השניים התפתח ריב באותו יום בו ריבה נורתה למוות על ידי בן זוגה. שפיסטוריוס לא באמת חשב שפורץ חדר לבית - כפי שהוא טען בבית המשפט ובחקירה שלו. "אין לנו ספק שמשהו היה לא בסדר. היא לא הייתה מתחבאת סתם מאחורי דלת נעולה, עם שני טלפונים סלולריים".

ג'ון הוסיפה: "אני מאמינה שהיחסים שלהם עמדו להסתיים. עמוק בליבה, היא לא האמינה שאם הם יישארו ביחד, שניהם יהיו מאושרים. הבגדים שלה היו ארוזים. מבחינתנו אין ספק: באותו לילה היא החליטה לעזוב אותו".

במהלך המשפט המתוקשר, פיסטוריוס פנה להוריה של ריבה והתנצל, אבל אמה לא התרשמה. "למה להתנצל בפני מול הטלוויזיה, לעיני כל העולם?", היא תהתה, "הרגשתי שהוא התנצל כדי להימלט מאשמה של רצח בכוונה תחילה. זו הייתה התנצלות לעיניהם של אחרים, הוא עשה את זה כדי להציל את עורו".

ג'ון הוסיפה: "הוא אמר שהוא לחץ על ההדק בטעות. מה? ארבע פעמים? הוא אמר שהיא לא צעקה, אבל אני מכירה את הבת שלי ואני בטוחה שהיא צעקה".

ג'ון סטינקאמפ, בארי סטינקאמפ, הוריה של ריבה סטינקאמפ. GettyImages
הוריה של ריבה סטניקאמפ, ג'ון ובארי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully