וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזק נזק תרדוף: סיכום הקלאסיקו של תומר יצחק

26.10.2014 / 6:45

ריאל מדריד האימתנית כל כך הפחידה את לואיס אנריקה, עד שהוא שינה יותר מדי וגרם את הנזק בעצמו. סיכום הקלאסיקו שנצבע לבן, כולל השיעור של מאמן ברצלונה, הגיבור שזכה לנשיקה מאנצ'לוטי, האיש שמתגעגע לפויול והנוקאאוט שהנחית רונאלדו למסי

לואיס אנריקה ראה את ריאל מדריד כובשת 30 שערי ליגה בשמונה מחזורים, וחשש. הוא ראה את היריבה המושבעת מנפנפת בקלילות את ליברפול עם 0:3 באנפילד, והחשש רק הלך והתגבר. הוא היה כל כך מרוכז בריאל, כל כך נחוש לעצור אותה. כנראה יותר מדי. מרוב התעסקות בדרכים בהן האקסית יכולה להזיק לו - ובאמת יש הרבה - לואיס אנריקה שכח את ברצלונה. את הנזק, בסופו של דבר, הוא גרם בעצמו.

בקלאסיקו הראשון שלו כמאמן ראשי, לוצ'ו החליט לטרוף את כל הקלפים. כמו קרלו אנצ'לוטי בקלאסיקו הראשון אשתקד, לואיס אנריקה הגיע כשהוא עדיין במוד של חיפוש. עדיין מנסה להבין מיהי ברצלונה שלו. כמו אנצ'לוטי של אוקטובר 2013, ההימורים הפרועים שלו נחלו כישלון חרוץ.

לואיס אנריקה מאמן ברצלונה. AP
החליט לטרוף את כל הקלפים. לואיס אנריקה/AP

מכת בכורות

בניגוד לראקיטיץ' הדינמי, צ'אבי לא מסוגל לחפות על דני אלבס שעולה כל העת קדימה וגם לאינייסטה קשה לעשות זאת עבור מתיו

לואיס סוארס סיים את עונש ההרחקה הארוך ומיד קיבל מקום בהרכב. זו כמובן הייתה הכותרת הגדולה שליוותה את פרסום ההרכבים, אך לא הופעת הבכורה היחידה. גם ז'רמי מתיו, שהחל את הקריירה כקיצוני שמאלי והגיע לברצלונה כבלם, תופקד לראשונה מאז המעבר מוולנסיה כמגן שמאלי. מי שהוצבו במרכז ההגנה היו חאבייר מסצ'ראנו וג'רארד פיקה - צמד שלא הבריק יחד בעונה שעברה ואצל לואיס אנריקה עדיין לא שיתף פעולה. והנה זה קורה, דווקא בקלאסיקו. התוצאה בהתאם. פיקה (אליו עוד נחזור) גרם לפנדל, השער השני הגיע ממצב נייח והשלישי מחוסר הבנה בין אנדרס אינייסטה למתיו. לקלאודיו בראבו לא היה סיכוי לשמור שוב על רשת נקייה. לואיס אנריקה לקח סדר, ועשה ממנו בלגן.

הפחד הגדול משליטה של ריאל מדריד בקצב המשחק, גרם למאמן ברצלונה להעניק את המפתחות לצ'אבי. למעשה, הוא חזר לשלישיית הקישור המפורסמת עם סרחיו בוסקטס ואינייסטה. אז אחוזי ההחזקה בכדור אכן היו לטובתו עם 42:58, אבל הקצב הוכתב לחלוטין על ידי טוני קרוס, איסקו וחבריהם שהוציאו מתפרצות מהירות דרך האגפים. ברצלונה שיחקה למעשה ללא שחקני כנף, אלא עם שלושה חלוצים שמפעילים לחץ בחלק המגרש של היריבה. בשיטה הזו שמנסה לואיס אנריקה לא מעט העונה – שיטה שמרחיקה את בארסה מה-4-3-3 הקלאסי שלה - מי שאמורים לסייע למגנים הם הקשרים. הבעיה שבניגוד לראקיטיץ' הדינמי, צ'אבי לא מסוגל לחפות על דני אלבס שעולה כל העת קדימה וגם לאינייסטה קשה לעשות זאת עבור מתיו. כך, בוסקטס נותר לבד. זה לא היה כוחות.

שני משחקים גדולים היו ללואיס אנריקה עד כה: פריס סן ז'רמן והקלאסיקו. ברצלונה שלו, זו שהתגאתה בהגנת הברזל שלה מול יריבות כמו אייבר וראיו וייקאנו, הוציאה שלושה כדורים מהרשת בכל אחד מהמשחקים המדוברים ונוצחה בשניהם. אין ברירה, תהליך החיפוש יימשך.

לואיס סוארס שחקן ברצלונה מול חאמס רודריגס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
היה לו מקום בהרכב? לואיס סוארס/רויטרס

תכנית ב'

הנשיקה שהדביק לו אנצ'לוטי לאחר שהוציא אותו בדקה ה-84 כדי שיזכה לתשואות רמות מהקהל הנלהב, סיפרה את כל הסיפור

את השיעור המאלף שקיבל לואיס אנריקה בסנטיאגו ברנבאו, חווה אנצ'לוטי בעצמו בקאמפ נואו. זה קרה בדיוק לפני שנה, כשמאמן ריאל מדריד החליט להדיח את איסקו מההרכב אחרי פתיחת עונה מבטיחה וייבש אותו על הספסל במשך 90 דקות. ההימור של האיטלקי נכשל באותו רגע, אבל הצליח בגדול בהמשך עם השגת הדסימה. איסקו, לעומת זאת, נתקע מאז באותה נקודה. הוא אמנם שותף ב-53 מ-60 המשחקים של ריאל בעונה שעברה (יותר מכל שחקן אחר) אך איבד את מקומו בהרכב ונראה היה שיתקשה לפלס את דרכו חזרה, במיוחד לאור הצטרפותו של חאמס רודריגס.

"איסקו מוכשר ומקצוען. הוא ראוי להרבה יותר דקות משחק, אבל מבין שהוא נמצא בריאל מדריד", הסביר אנצ'לוטי את הסיטואציה רק לפני כשבועיים. מאמן ריאל אף הצהיר אז שהרביעייה שתשחק בקלאסיקו תכלול את חאמס, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה וגארת' בייל. אלא שהוולשי נפצע, ואנצ'לוטי פנה לתכנית ב'. 4-4-2 במקום 4-3-3, כשאיסקו בצד שמאל וחאמס בצד ימין. המהלך הזה עבד נהדר נגד לבנטה וליברפול, ואף ביתר שאת נגד ברצלונה הדלילה באגפים.

ההופעה של איסקו הייתה פנומנלית. הוא חילץ כדורים, בנה התקפות מתפרצות, הטריד את דני אלבס והיה דומיננטי מתמיד. הנשיקה שהדביק לו אנצ'לוטי לאחר שהוציא אותו בדקה ה-84 כדי שיזכה לתשואות רמות מהקהל הנלהב, סיפרה את כל הסיפור. "איסקו היה מדהים, מוסר העבודה שלו היה פנטסטי", שיבח אנצ'לוטי, שסוף כל סוף ניצח משחק גדול בליגה. גם הוא שם לב לנחישות של הקשר בן ה-22, שלא ויתר על כדור שנראה אבוד על הקו השמאלי וממנו יצר את השער השלישי במשחק. הדהירה הזו הזכירה, לפחות בתחילתה, את השער המבריק של בייל בגמר הגביע במאי. רק שהפעם, במקום שער אישי בלתי רגיל, קיבלנו מהלך קבוצתי מושלם. כל אחד והאיכויות שלו.

עוד באותו נושא

סרחיו ראמוס: "פלשנו לטריטוריה של ברצלונה, יום מושלם"

לכתבה המלאה
איסקו שחקן ריאל מדריד (משמאל) לפני איבן ראקיטיץ' שחקן ברצלונה. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הופעה פנומנלית. איסקו/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

שעת שיא

כשמסי כבוי ומתוסכל (כמו בגמר המונדיאל), לרונאלדו מספיק פנדל מדויק כדי להנחית נוקאאוט בקרב הבין-גלקטי

חשבון הטוויטר של מיסטר צ'יפ, האיש והסטטיסטיקות המוטרפות, פרסם בשבת בבוקר ממצאים לפיהם לטלמו סארה יש 253 שערי ליגה ולא 251. בספרד בחרו להתעלם. מסי מגיע לברנבאו עם 250 שערים משלו וריח של שיא חדש באוויר, אז למה לדחות את הבלתי נמנע? בואו נגמור עם זה כבר.

הציפייה שמסי ינפץ את השיא העתיק דווקא במדריד (או לפחות ישווה אותו) כנראה הזיקה גם לכוכב הארגנטינאי. הוא התחיל את המשחק עם כרטיס צהוב מיותר, ואת הזדמנות הפז שקיבל בדקה ה-23 - כזו שהוא שם ברשת ב-99 מתוך 100 ניסיונות - הוא החמיץ ברשלנות. תוסיפו 12 איבודי כדור ומחצית שנייה בה התאדה לגמרי, ותגלו שמה שיכול היה להתברר כערב היסטורי, הסתיים כקלאסיקו שמסי לא ירצה לזכור. השיא כבר לא יישבר בברנבאו.

וכשמסי כבוי ומתוסכל (כמו בגמר המונדיאל), לרונאלדו מספיק פנדל מדויק כדי להנחית נוקאאוט בקרב הבין-גלקטי. "כריסטיאנו הוא שחקן ששווה שער בכל משחק", אמר אנצ'לוטי לא מזמן. המספרים מגבים את הקביעה, הפורטוגלי הבקיע בכל אחד מ-11 המשחקים האחרונים שלו במדי ריאל. הרצף הארוך ביותר שלו מאז הגיע לספרד. בליגה, אגב, הוא שווה אפילו שני שערים למשחק, עם 16 כיבושים בשמונה הופעות בלבד. השער האחרון קטע את הרצף של בראבו והיה ה-14 שמבקיע רונאלדו במשחקים נגד ברצלונה. אם מישהו עדיין תוהה לגבי תרומתו במשחקים גדולים.

מרסלו שחקן ריאל מדריד עם ליאונל מסי שחקן ברצלונה. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הציפייה לשיא הזיקה. ליאנל מסי/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

החוליה החלשה

ואם כבר הפנדל של רונאלדו, אי אפשר לפסוח על האיש שגרם לו. דווקא כאשר לואיס אנריקה החליט לפתע לתת לו את האפשרות להנהיג את ההגנה, ג'רארד פיקה הזכיר מדוע הוא לא יכול להיות כזה ומדוע המאמן העדיף בצדק אחרים על פניו עד כה. זו לא רק נגיעת היד, ממנה טען הבלם כי לא יכול היה להימנע. זה חוסר הריכוז, קבלת ההחלטות הגרועה, אובדן העצות מול בנזמה ואי לקיחת האחריות. על חוסר התיאום עם מסצ'ראנו הוא יכול לבוא בטענות למאמן שלו, שבחר בציוות הזה לראשונה העונה, דווקא במשחק החשוב מכולם.

פיקה בסך הכול בן 27, השחקן הכי צעיר בהגנה שהעלתה ברצלונה בברנבאו, אבל בשנתיים האחרונות הוא מתפקד כמי ששיאו הרחק מאחוריו. החוליה החלשה, וזאת מבלי להזכיר את כל סיפורי המעשיות מחוץ למגרש. יכול להיות שלכל אורך הדרך היה זה קרלס פויול שעשה אותו גדול?

הפנים אומרות הכול. ליאונל מסי לצד כריסטיאנו רונאלדו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully