וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו מי צועק

24.10.2014 / 15:40

ברגע שהעבריין המורשע והבעלים של הקבוצה הכי גזענית בארץ מתחיל לחנך בצעקות במהלך ישיבת מנהלת הליגה, אתה מבין שהכדורגל בצרות. פז חסדאי על אירוניה במיטבה

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
עוד איש שצועק בלי להבין מה הוא צועק. טביב/מגד גוזני

עד כמה זה היה אירוני, חולני, עצוב ומקומם לקרוא את הציטוטים מתוך ישיבת מנהלת הליגה, שבה אלי טביב תקף את יו"ר בני סכנין?

1. קשה להאמין שדווקא הבעלים של בית"ר ירושלים, המועדון שמזוהה עם הימין ועם התנועה הרוויזיוניסטית, הקבוצה היחידה בליגת העל שמתעקשת לפתוח כל משחק בשירת "התקווה", דווקא הוא מתלונן על מעשה בעל זיקה פוליטית שנויה במחלוקת. קשה להאמין (האמת היא שלצערנו קל להאמין, אבל מילא) שהבעלים של אחת הקבוצות הגזעניות בעולם, זו שחלק מאוהדיה עזבו במחאה את האצטדיון אחרי שער שכבש לזכותה שחקן מוסלמי, זו שאוהדיה תלו שלט "בית"ר טהורה לעד" - דווקא הוא מנסה להטיף מוסר ולחנך קבוצות אחרות. זה לא עניין של עזות מצח - אלא עיוורון, חוסר מודעות ובעיקר בורות של עוד איש שצועק בלי להבין את האבסורד בצעקות שלו.

2. אין פה כוונה להצדיק את המעשה של סכנין, שקיבלה שורה של החלטות מקוממות ומתריסות, ועדיין, מגוחך היה לקרוא אצלנו את הטענה של טביב ש"בארה"ב היו מוחקים אתכם". האם טביב יודע איך היו מגיבים בארה"ב לקבוצה גזענית כמו בית"ר ירושלים? גם ממקום מושבו במיאמי הוא לא מצליח לקלוט איזה חוסר סובלנות יש בארה"ב כלפי כל אמירה גזענית? איך בארה"ב היו נלחמים בארגון כמו "לה פמיליה", זה שלטביב היה כל כך חשוב לפייס ולהחזיר ליציעים? "אתם עוד תהרגו את כולנו", הוא צעק, מבלי להבין שחלק גדול באוכלוסייה היה מפנה בדיוק את אותו משפט לחלק מאוהדי קבוצתו.

שלט של אוהדי בית"ר ירושלים במשחק נבחרת ישראל: "נבחרת ישראל לעם ישראל". מגד גוזני
ערבים בנבחרת? לא אצלם. עוד שלט של אוהדי בית"ר/מגד גוזני

3. חשוב גם להבין איפה התחוללה הסצינה. כי אילו הדברים היו נאמרים ביציע על ידי אוהד, אחד מהקומץ, אספסוף, זה עוד היה מתקבל בהבנה. אבל הם נאמרו בישיבת הבעלים של מנהלת הליגה. עצם העובדה שאלי טביב נוכח בישיבת מנהלת הליגה היא כבר מקוממת, אבל העובדה שהוא צועק היא כבר אירונית. הלא הבן אדם עבריין. האיש הורשע בתקיפת קטין ובשיבוש הליכי משפט. הוא הורשע בהתחזות לאדם אחר במטרה להונות, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הרי הוא בכלל לא צריך להיות שם. ואם הוא כבר שם, לפחות שיוריד את הראש, שיוריד פרופיל, שלא יזכיר לנו כל הזמן שיש עבריין מורשע שמחזיק בקבוצת כדורגל. אבל הוא עדיין צווח בישיבות הנהלה, עדיין מוזמן לדיונים של ועדות בכנסת, ועדיין מזכיר לנו בכל יום ויומו מי מנהל פה את הכדורגל.

4. ובכלל, "מנהלת הליגה", מה הקטע? שעכשיו הבעלים יושבים במשרד אחר? אותם טיפוסים, רק הבורקסים אחרים? איזו ציפיות נאיביות היו לאוהדי הכדורגל שעכשיו דברים יתנהלו אחרת. אותם אנשים, אותן צעקות, אותה תרבות, אותן הדלפות. הרי רק מלקרוא את התמלול של הישיבה ("אתה גזען, לא, אתה גזען") אפשר להניח שאיינשטיין ניהל את הדיון וקופמן ניצח על המקהלה.

5. היה גם תענוג לקרוא תיאור של תקרית במהלך הסערה: "טביב, שהיה נסער, הפיל את כוס הקפה שהייתה לידו והיא נשפכה על השולחן, כאשר כל הדפים של המנכ"ל החדש של מכבי תל אביב מרטין ביין נרטבו". ברשותכם, סימן קריאה! הלא זו אירוניה במיטבה. כמה סמלי שהמנכ"ל האירופאי האופטימי והנאיבי הביא ניירות ומסמכים במטרה לקרוא ולהעלות נושאים לדיון, ואלו נהרסו והושחתו במהלך ויכוח פוליטי סוער כבר ברגעיה הראשונים של הישיבה על ידי לבנטיני חם מזג. קלאסיקה.

6. אם אני קורא נכון בין השורות, טביב עצמו היה בין אלה שחשפו את התמלילים מהישיבה, כשהוא מבקש להתגאות בדברים שהטיח ביו"ר סכנין, להראות לאוהדי בית"ר שהוא שומר על כבודם ועל המורשת הבית"רית, שהוא ישראלי נאמן, ושהוא לא ייתן לאף אחד לפגוע בכבוד שלנו. ומאחר שאנחנו כבר מכירים אותו, וראינו אותו בראיונות, ונתקלנו כבר בסגנון שלו, ומאחר שקראנו שלל דיווחים איך הוא היה נסער ו"אחוז אמוק", ומאחר שאנחנו מדמיינים בראש את עוצמת הצעקות ואת המסרים האלימים ואת הבורות – אני יכול להבטיח לו שבאופן אישי, אני לא מרגיש שהוא הגן על כבודי. להפך.

  • עוד באותו נושא:
  • אלי טביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully