וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המספרים: ניתוח המשחק בין דאלאס לניו יורק ג'איינטס

רותם דביר

23.10.2014 / 9:15

קו ההתקפה של הקאובויס הוא הגורם השקט, אבל ייתכן שגם המרכזי בהצלחה המסחררת של הקבוצה העונה. יעידו על כך טוני רומו, דז בריאנט ודמארקו מארי. רותם דביר בוחן כיצד הדומיננטיות בקווי ההתנגשות הכריעה את הג'איינטס

טוני רומו דאלאס קאובויס. AP
דאלאס על הגל/AP

מעטים נתנו לדאלאס צ'אנס העונה והתבוסה הביתית במחזור הפתיחה לסן פרנסיסקו רק חיזקה את התחושות הללו, אבל מאותו רגע, הקאובויס כבר עם שישה ניצחונות רצופים והם במקום הראשון בליגה. מרכיב בולט של ההצלחה הוא קו ההתקפה, שנחשב לאחד הטובים בליגה, כאשר גם קו ההגנה של הקבוצה הטקסנית נראה טוב. איכות משחק קו ההתקפה ולצדו, הרץ האחורי דמרקו מארי, הובילה את התקפת הריצה של דאלאס למקום השלישי בנתוני ה-DVOA, כאשר מארי נמצא במקום הראשון בליגה בעמדה שלו בנתוני ה-DYAR (נוסחה הבוחנת את איכות השחקן ביחס לשחקן ממוצע בעמדה שלו). ההגנה, שלפני העונה היו כאלה שניבאו שתהיה הגרועה בהיסטוריה, מפתיעה לטובה

הניצחון של דאלאס ביום ראשון החולף על הג'איינטס הגיע לא מעט בזכות הדומיננטיות של קו ההתקפה בקו ההתנגשות, במקביל להצלחת קו ההגנה להקשות על איליי מאנינג לייצר משחק התקפה רציף. כבר בדרייבים הראשונים דאלאס ביססה את משחק הריצה שלה. במהלך הרבע הראשון רץ מארי בעיקר מצד ימין של הקו ומאחורי חסימות של הסנטר טראוויס פרדריק והגארד הימני הרוקי, זאק מרטין. הריצות של מארי אפשרו לדאלאס לשלוט בשעון ובקצב המשחק והקו גם נתן זמן רב לטוני רומו למצוא את התופסים שלו, כאשר התאקל השמאלי המצוין טיירון סמית' החזיק מעמד היטב אל מול הלחץ של ג'ייסון פייר פול. המגמה הזו גם הובילה לקראת סיום הרבע הפותח לנקודות הראשונות של הקאובויס: רומו מצא את גאווין אסקובר בפוסט ראוט לטאצ'דאון של 15 יארד, בעוד הסייפטי של ניו יורק התעלם מהתופס לחלוטין ואיבד אותו. המהלך הצליח בזכות הזמן שהעניק הקו לרומו ובזכות הדומיננטיות של משחק הריצה, דבר שמסייע בהפעלת פליי אקשן לפני המסירה.

דמארקו מארי דאלאס קאובויס. AP
נהנה מהאיכות של קו ההתקפה ושובר שיאים. מארי/AP

הענקים נכנסו למשחק בהמשך המחצית הראשונה ומאנינג ניהל דרייב יפה, עם כמה השלמות לתופסים שלו ובראשם לאודל בקהאם ג'וניור הרוקי (כולל מהלך סוויפ בו רץ בקהאם 13 יארד לתוך השטח של דאלאס). הג'איינטס עלו על הלוח תודות לפרוטקשן של קו ההתקפה, שאפשר למאנינג למצוא את בקהאם ג'וניור למסירה של תשעה יארד. דאלאס מצדה, המשיכה במגמה מתחילת המשחק, כשמארי רץ בעיקר מימין ורומו משלים מסירות תוך התקדמות לתוך הפוקט, כשהוא נעזר בחוסר הלחץ המופעל עליו מכיוון קו ההגנה של ניו יורק. אלא שלבסוף רומו זרק כדור לידיים הלא נכונות וכמה מהלכים לאחר מכן, איליי ניצל כמה שניות בפוקט כדי למסור לטייט אנד דניאל פלס לטאצ'דאון של 27 יארד ולקבוע 7:14 לאורחים, שמונה דקות להפסקה. עד למחצית הצליחה דאלאס להשוות שוב, הודות לריצות מימין של מארי ולחסימות טובות של הקו. שתי דקות להפסקה הרוויח רומו זמן בפוקט וסיפק טאצ'דאון של 18 יארד לטרנס וויליאמס.

המחצית השנייה התאפיינה בשמירה מצד דאלאס על תכנית המשחק שלה. קו ההגנה, בראשות המתאם רוד מרינלי, הגביר את הלחץ על מאנינג והדבר התבטא בין היתר בחדירות של התאקלים רולאנדו מקליין וטיירון קרופורד אל הפוקט, מה שהוביל למספר עבירות רצופות של "פולס סטארט" מצד התקפת הג'איינטס. מהצד השני של הכדור, מארי המשיך לעבוד בלי הפסקה על הקרקע, לעיתים דרך ריצות פנימיות בין התאקלים ולעיתים מחוץ לפוקט. כתוצאה מכך, הסייפטים של ניו יורק עלו גבוה יותר לכיוון הבוקס בניסיון לסייע בעצירת הריצה ורומו זיהה זאת וניצל את המצב למסירות ארוכות יותר, כשהתופסים שלו ובראשם דז בריאנט, נותרים באחד על אחד מול מגני הפינה. שבע דקות מתחילת הרבע השלישי מצא רומו את בריאנט ל-44 יארד ושני מהלכים לאחר מכן, השניים חברו לעוד 17 יארד. במהלך הבא, אסקובר ביצע סים ראוט ורומו השלים מסירה ל-26 יארד וטאצ'דאון שלישי במשחק כדי להחזיר את היתרון לדאלאס. הריצות של מארי והאגרסיביות של קו ההתקפה מול ההגנה של ניו יורק אפשרו לרומו להשלים מסירות ארוכות באחוזים טובים ולהשיג את הנקודות.

גם בפתיחת הרבע האחרון השליטה של דאלאס בשני הקווים נמשכה בבירור. 11 דקות לסיום בארי צ'רץ' חילץ פאמבל מהטייט אנד של ניו יורק, לארי דונל והקאובויס השתלטו על הכדור בקו ה-27 של הג'איינטס. רומו לא בזבז רגע ומיד מצא את בריאנט בגו ראוט, שנעצר על קו היארד האחד ומשם מארי השלים את המלאכה עם צלילה לאנדזון ויתרון של שני פוזשנים.

בשבוע שעבר במדור

איך ניו אינגלנד הכניעה את בפאלו?

לכתבה המלאה
זאק מרטין דאלאס קאובויס. AP
עונת רוקי מצוינת. זאק מרטין/AP

איליי החליט שהוא עוד לא מוותר וסופסוף חיבר דרייב של מסירות קצרות-בינוניות (השיטה שהביא מתאם ההתקפה מקאדו מגרין ביי ועבדה מצוין בשבועות קודמים), עד שבסופו של דבר בקהאם ג'וניור רשם עוד טאצ'דאון והחייה את המשחק. מאמן הקאובויס, ג'ייסון גארט, הלך בשלב זה לכוכבים שלו ועם דרייב של כמעט חמש דקות, במהלכו מארי המשיך לרוץ בסיוע הקו ורומו השלים מספר מסירות קריטיות לבריאנט, דאלאס חיסלה את השעון ושער שדה מ-49 קבע את תוצאת הסיום, 21:31.

שלושת כוכבי ההתקפה של דאלאס נהנו ממשחק מצוין והשורה הסטטיסטית מעידה על כך: מארי סיים עם 128 יארד ב- 28 ניסיונות (4.6 יארד לנשיאה) והוא השחקן הראשון בהיסטוריה שפתח את העונה עם שבעה משחקים רצופים של יותר מ-100 יארד על הקרקע. רומו השלים כמעט 75 אחוזים מהמסירות שלו ורשם 279 יארד וממוצע של 12.1 יארד למסירה, כולל שלושה טאצ'דאונים ו- QBR של 98.0 (מתוך 100. משחק כמעט מושלם). בריאנט, שהחל את המשחק בצורה חלשה, סיים עם 151 יארד באוויר, כאשר יותר משני שליש מהכמות הושגה במחצית שנייה מהסרטים. אלא שלמרות כל המספרים היפים האלה, גיבורי המשחק היו שחקני קו ההתנגשות: קו ההגנה של דאלאס הטריד את איליי ללא הרף ולמעט דרייב אחד, התקשה הקוורטרבק של ניו יורק לקדם את קבוצתו כפי שרצה. קו ההתקפה הכין את הקרקע לריצות של מארי ונתן לרומו המון זמן להשלים מסירות עומק, שהובילו לנקודות. רומו, מארי ובריאנט יקבלו את רוב הכותרות (ואכן מגיע להם) אבל עיקר המחמאות מגיעות לחמישיית קו ההתקפה של דאלאס (מימין לשמאל): ג'רמי פארנל, זאק מרטין, טראוויס פרדריק, רונלד לירי וטיירון סמית'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully