וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: בין המספרים

רותם דביר

15.10.2014 / 10:30

רותם דביר מגיש פינה חדשה, בה יבחן משחק מהמחזור ויציג את הנתונים והמהלכים המרכזיים שלו. מתחילים עם הניצחון של הפטריוטס בבפאלו, בו בריידי גילה את איום העומק מחדש

בריאן טימס ניו אינגלנד פטריוטס מול סטפון גילמור בפאלו בילס. AP
איך טימס תפס את זה?/AP

המפגש בין בפאלו לניו אינגלנד מותג לקראת יום ראשון כ"קרב על ראשות ה-AFC מזרח", הכרזה קצת מוזרה כשמדובר במחזור השישי בלבד. הדיבורים מסביב היו על קריסת האימפריה ודעיכתו של טום בריידי, אבל על כר הדשא הפטריוטס הבהירו שהם עדיין לא הולכים לשום מקום ועם ניצחון 22:37 מצוין השתלטו על הבית.

מתחילת העונה, ולמעשה כבר כמה עונות, רבים התלוננו על היעדר איום עמוק ומהלכים גדולים בהתקפה של ביל בליצ'יק. המספרים תמכו בטיעונים הללו: מאז העונה הגדולה ב-2007, אחוזי ההצלחה של בריידי במסירות עומק ירדו בכל שנה, החל מ-50.7 ועד לשפל של 39.4 בשנה שעברה. מתחילת העונה הנוכחית ועד לביקור בבפאלו, בריידי עמד בחמישה משחקים רק על 2 מ-19 במסירות העומק שלו (20 יארד ומעלה). מול הבילס? 3 מ-4, 132 יארד ושני טאצ'דאונים. במרחק הבינוני (10-20 יארד), הוא הוסיף 7 מ-11 ו-201 יארד וזה כבר נראה הרבה יותר טוב.

סקוט צ'נדלר בפאלו בילס. AP
הגנת הפטריוטס התקשתה מולו. צ'נדלר/AP

במחצית הראשונה עדיין בלטו הקשיים של קו ההתקפה של הפטריוטס מול הלחץ הבלתי פוסק של המארחים. החולשה של נייט סולדר אפשרה לתאקל השמאלי של בפאלו, ג'רי יוז, ללחוץ על בריידי ללא הפסקה וגם להפיל אותו. היכולת של הליינבקרים של ניו אינגלנד לא הייתה הרבה יותר טובה והטייט אנד של בפאלו, סקוט צ'נדלר, חגג עליה עם מגוון של קרוסינג, סלנטינג וסים ראוטס, בדרך לשיא קריירה של 105 יארד בשש תפיסות.

אלא שכל זה לא שינה את העובדה שלמחצית ירדו דווקא האורחים ביתרון, בעיקר בזכות ניצול טעויות של הבילס. פאס אינטרפירנס של דיוק וויליאמס על ג'וליאן אדלמן באנדזון בתחילת הרבע השני, שהוביל לטאצ'דאון של טים רייט אחרי פליי אקשן של בריידי מקו היארד האחד במהלך הבא, סטריפ סאק של צ'נדלר ג'ונס קצת יותר משתי דקות להפסקה, סאק של רוב נינקוביץ' (1:04 למחצית) ועוד פאמבל שסידר דווין מקורת'י, עשר שניות למחצית, אותה סיימה ניו אינגלנד ב-7:13.

המהלך המרכזי של המשחק לעומת זאת, הגיע רגע אחרי החזרה מחדרי ההלבשה. בדרייב הראשון של המחצית השנייה, בריידי סיפק שתי מסירות ארוכות. הראשונה הייתה לקרוסינג ראוט של ברנדון לאפל, ל-17 יארד. השנייה, פליי אקשן ו-43 יארד לבריאן טימס, שתפס כדור מרשים בין שלושה מגינים לטאצ'דאון. איך התאפשר סוף כל סוף מהלך גדול להתקפת הפטריוטס? הקו נתן לבריידי את הזמן שהוא צריך, הסייפטי של בפאלו קפץ בגלל הפליי אקשן וטימס, שרץ פוסט ראוט, הצליח להשתחרר מהלחץ של מגן הפינה והסייפטי הנוסף, שאיחר בכיסוי שלו. 7:20 ופתאום הפטריוטס הפכו להרבה יותר רגועים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. AP
מה שלא הלך מתחילת העונה, עבד מצוין מול הבילס. בריידי/AP

מהלך משמעותי נוסף הגיע במסירה ארוכה נוספת, בהמשך המשחק. הבילס כבר היו במומנטום והצליחו לצמק לפיגור של פוזשן אחד בלבד, 30:22 אחרי טאצ'דאון והמרה מוצלחת. ניו אינגלנד נקלעה למצב של דאון שלישי ו-16 יארד, אבל בריידי חילץ אותה עם כדור ל-17 יארד לרוב גרונקובסקי. במהלך הבא, מסירה ימינה ללאפל הפכה לטאצ'דאון של 56 יארד וסגרה את המשחק.

היכולת של ניו אינגלנד להשלים את המסירות הארוכות האלה, לגרונק, טימס, לאפל ואדלמן, ביטלה למעשה את העבודה המצוינת שעשתה עד לאותו רגע הגנת הריצה של בפאלו, שלפני המשחק הייתה במקום השלישי בליגה ב-DVOA (נוסחא לשכלול מהלכי הגנה, מתוך אתר "פוטבול אאוטסיידרס"). בריידי סיים את המשחק עם 8.9 יארד למסירה ו-QBR של 90.44, הרבה יותר טוב ממה שהוא נראה בפתיחת העונה. מרכיב נוסף שסייע לקבוצה של בליצ'יק היה השיפור ההדרגתי בקו ההתקפה, שלאחר הדקות הראשונות הקשות התייצב ונתן לבריידי זמן בפוקט (למרות שאיבד עוד שחקן, הפעם את דן קונולי, שיצא בגלל פציעת ראש). גם ההגנה, שאומנם אפשרה לקייל אורטון 299 יארדים, עשתה את העבודה עם חמישה סאקים, שלושה מהם של נינקוביץ' ושלושה איבודים להם גרמה (שני פאמבלים וחטיפה של ג'יימי קולינס).

כמו בכל אחת מהשנים האחרונות, הפטריוטס משתפרים התקפית ככל שעובר הזמן ונבנה התיאום. ההתקדמות ביכולת לשחק לעומק ובניצול הסקנדרי החלש של בפאלו בלטו והובילו לניצחון של ניו אינגלנד. מצד שני, מכת הפציעות ובראשן האובדן של ג'רוד מאיו עד לסיום העונה, פעם נוספת, תיאלץ את ההגנה להסתגל שוב לסיטואציה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully