וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה המומה, גווארדיולה: "אין טקטיקות טובות בלי שחקנים טובים"

השביעייה המדהימה של באיירן מינכן על רומא הלהיבה את עיתוני גרמניה: "בוואריה בגן עדן". באיטליה קטלו את גרסיה: "גווארדיולה טיאטא אותו. רומא למדה שיעור בכדורגל". פיאניץ': "אף אחד לא ציפה לזה"

שחקני באיירן מינכן מודים לאוהדים שלהם. AP
"הם פשוט מוציאים את המיטב מהקבוצה". שחקני באיירן מינכן חוגגים/AP

אם למישהו היה ספק עד עכשיו, באיירן מינכן הוכיחה שהיא הדבר הכי חם בליגת האלופות. הבווארים שמחצו 1:7 את רומא באצטדיון הביתי סיפקו את אחת ההצגות הגדולות ביותר במפעל עם תצוגת כדורגל מעולם אחר. הבווארים נהנו מצמד שערים של אריאן רובן, ושערים של תומאס מולר, מריו גצה, פרנק ריברי, שרדאן שאקירי ורוברט לבנדובסקי.

"אין שום טקטיקות טובות מבלי שיש לך שחקנים טובים", ניסה פפ גווארדיולה להצטנע בסיום המשחק. "למועדון הזה יש נשיאים טובים, אנשים טובים ושחקנים נהדרים. הם פשוט מוציאים את המיטב מהקבוצה. תמיד יש דברים קטנים שאפשר לשפר. זו לא סיטואציה טבעית, אבל אתה תמיד צריך להמשיך.

"הייתה לנו מחצית ראשונה נהדרת, ועשר הדקות האחרונות היו פנטסטיות. המחצית השנייה הייתה חלשה יותר. רומא בדרך כלל היא קבוצה נהדרת, אבל היינו מאוד אגרסיביים". גווארדיולה המשיך לנתח את מה שקרה על המגרש, ואמר: "החזקנו בכדור, מצאנו שטחים והשתמשנו בהם. השחקנים עשו עבודה טובה, רוברט לבנדובסקי, תומאס מולר ואריאן רובן".

אלסנדרו פלורנצי שחקן רומא. AP
עדיין לא מאמינים. פלורנצי/AP

בצד הכאוב של הערב ניתן היה לראות בעיקר פנים עגומות. "אם לא היינו סופגים כל כך מוקדם, לא היה פער כזה", אמר הקשר הבוסני מיראלם פיאניץ'. "באיירן לחצה במשך 90 דקות ולא אפשרה לנו לקבל שטחים. בכל פעם שהכדור היה אצלנו בקישור, היה מישהו עלינו. לא הצלחנו לחבר שלוש או ארבע מסירות או לייצר את הכדורגל הרגיל שלנו. זה כואב מאוד, התמודדנו מול קבוצה חזקה מאוד, אבל אנחנו עדיין במקום השני ונצטרך לגרום לכך שדבר כזה לא יחזור על עצמו בעתיד".

הקשר גם התייחס לשאלה כיצד המשחק עלול להשפיע על רומא, ואמר: "מה אנחנו יכולים לעשות אחרי משחק כזה? ציפינו למשחק קשה הלילה. זה קשה לקבל את זה ולהגיד משהו אינטליגנטי או הגיוני. זו לא רומא האמיתית ואני לא יכול להסביר מה קרה. אף אחד לא ציפה לזה. עכשיו אנחנו צריכים לשים את זה מאחורינו ומשבת להתחיל לנצח שוב".

המנהל הספורטיבי של האיטלקים, וולטר סבאטיני, הוסיף: "אנחנו למעשה נצטרך לחשוב שוב על הרמה הבינלאומית שלנו. ננסה להבין מה שקרה כאן מכיוון שלא ציפינו לזה. ציפינו להופיע גאים למשחק, אבל במקום זאת הבחורים איבדו את הביטחון והכול קרס מהר. זה שיעור שהיינו שמחים להימנע ממנו, אבל ננסה לעשות הכי טוב עבור העתיד שלנו. זה משקל כבד שקשה להסיר, אבל אנחנו נעשה את זה כמו תמיד".

עוד באותו נושא

רובן: "ליגת האלופות מוציאה ממני את המיטב"

לכתבה המלאה
פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן עם ז'רביניו שחקן רומא. AP
"כדורגל חלומי"/AP

ואיך נראות כותרות העיתונים אחרי ההצגה הגדולה? בגרמניה חגגה את התוצאה ההיסטורית. "בוואריה בגן עדן", נכתב ב"בילד", "באיירן כבשה שערים חלומיים ושיחקה כדורגל חלומי. באיירן הבקיעה חמישייה בפרק זמן של 27 דקות".

ב"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי נכתב ש"רומא למדה שיער בכדורגל. אם רומא רצתה לשבת עם הגדולות של אירופה, ובאיירן הפכה לה את הכיסא. הפערים בין הקבוצות גדולים, גווארדיולה טיאטא את גארסיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כותרת "בילד" אחרי המשחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

המספרים של ערב אדיר בליגת האלופות

* באיירן מינכן הפכה לקבוצה השלישית בליגת האלופות שכובשת שביעייה בחוץ, אחרי מארסיי (2010) וליון (2011). שחטאר הפכה מיד אחריה לרביעית.

* באיירן מינכן ספגה שער ראשון במשחק רשמי אחרי 814 דקות (13 שעות ו-34 דקות).

* שחטאר דונייצק היא קבוצת החוץ הראשונה בתולדות ליגת האלופות שכבשה שישה שערים לפני המחצית. ניפצה את השיא שקבעה באיירן מינכן רק חמש דקות לפני כן, כשהבקיעה את החמישי לרשת רומא.

* לראשונה בהיסטוריה של ליגת האלופות: קבוצה הבקיעה שבעה שערים וכולם על ידי שחקנים מאותו לאום. זוהי שחטאר וכל הכובשים הם כמובן ברזילאים.

* לואיז אדריאנו הוא השני בהיסטוריה של ליגת האלופות שכבש חמישייה במשחק אחד. הקודם הוא כמובן ליאונל מסי, שעשה זאת ב-1:7 על לברקוזן במרץ 2012.

* הוא גם הברזילאי הראשון אי פעם שכבש חמישה שערים במסגרת אירופית.

* לואיז אדריאנו הוא הראשון אי פעם שכבש רביעייה במחצית הראשונה בליגת האלופות.

* הרביעייה של לואיז אדריאנו תוך 17 דקות היא המהירה אי פעם באלופות. השיא הקודם היה של דדו פרשו (מונאקו) ומריו גומז (באיירן) תוך 24 דקות.

* לואיז אדריאנו גם עם השלושער המהיר בתולדות ליגת האלופות - תוך שבע דקות.

אריאן רובן שחקן באיירן מינכן חוגג מול רומא. רויטרס
היסטוריה לא קטנה. רובן/רויטרס

* קלאס יאן הונטלאר הגיע ל-44 שערים במפעלים האירופים. בדיוק כמו זלאטן, רק שההולנדי עשה זאת ב-67 משחקים והשבדי ב-113.

* הונטלאר כעת עם שער כל 125 דקות באירופה. מסי מוביל עם שער כל 106 דקות.

* ג'אירו רידוואלד, הילד בן ה-18 של אייאקס, נכנס לבכורה בליגת האלופות והפך לשחקן הראשון של אלופת הולנד שמשחק במפעל ונולד אחרי הזכייה האחרונה בצ'מפיונס, ב-1995.

* הפעם זו הייתה הקורה, אבל ארבעת הפנדלים האחרונים שנבעטו לעבר פטר צ'ך בליגת האלופות (לא כולל דו קרב מהנקודה הלבנה) לא מצאו את הרשת של צ'לסי.

* ליאונל מסי הוחלף בדקה ה-65 כדי להיות מוכן לקלאסיקו של ברצלונה נגד ריאל מדריד. הוא לא הוחלף בדקה כל כך מוקדמת (ולא בגלל פציעה) מאז ה-26 בנובמבר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully