וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב-מכבי חיפה: ראדי בהרכב, גם פריצה בתמונה

הקשר צפוי לפתוח, החלוץ השבדי מועמד לתפוס את המקום בחוד (ב', 20:50, ערוץ 1). אוראל דגני עשוי לפתוח במקום קינן

צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 141. זה המפגש השני מבחינת ותק בליגה הישראלית, אחרי הדרבי התל אביבי.

* מכבי תל אביב מובילה 47:52 בניצחונות ועוד 42 משחקים נגמרו בתיקו.

* הפרש השערים הוא 187:193 לטובת מכבי תל אביב.

* כשמכבי תל אביב מארחת היא מובילה 17:33 בניצחונות ויש עוד 22 משחקים שנגמרו בתיקו.

* מכבי חיפה לא ניצחה את מכבי תל אביב בששת המשחקים האחרונים – יש שם שלוש תוצאות תיקו ושלושה ניצחונות למכבי תל אביב.

* מכבי חיפה לא ניצחה את מכבי תל אביב בחוץ מאז מאי 2011.

* אין בסגל של מכבי תל אביב שחקנים שכבשו יותר מדי מול מכבי חיפה. אבל יש חמישה שכבשו שלושה שערים: ראדה פריצה, ברק בדש, טל בן חיים, גל אלברמן וערן זהבי.

* גם בסגל של מכבי חיפה אין שחקנים שכבשו יותר מדי מול מכבי תל אביב, אבל יש לפחות אחד עם ארבעה שערים: ויאם עמאשה.

* למכבי חיפה חסרים שלושה שערי זכות ל-2,750 וארבעה שערי חובה ל-1,850. מישהו מהמר על 3:4 למכבי תל אביב?

* אוראל גרינפלד הוא שופט ביתי מאוד: קבוצות הבית ניצחו (כמעט) מחצית מהמשחקים ששפט בהם, 32 מ-65. לקבוצות החוץ 16 ניצחונות ויש עוד 17 תוצאות תיקו.

* גרינפלד שפט את שתי הקבוצות 10 פעמים בדיוק. למכבי חיפה 66.67 אחוזי הצלחה איתו (לא ניצחה בשני משחקי החוץ), למכבי תל אביב – 83.33 (מאה אחוזי הצלחה בחמישה משחקי בית).

נתונים: אתר דריבליסט

ערן זהבי, טל בן חיים, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כל אחד מהם כבש שלוש פעמים מול מכבי חיפה. טל בן חיים עם ערן זהבי/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

כמעט ושכחנו שלמשחק העונה הראשון מכבי תל אביב מגיעה אחרי הפסד ליגה. זה היה אי שם לפני פגרת יום כיפור והנבחרת ומה שעלול להיות לרועץ מבחינת מכבי תל אביב, זו העובדה שאת המשחק בווסרמיל סיימו שחקניה בתחושה שהם היו צריכים לנצח. "בכדורגל זה לא תמיד בריא ללכת הביתה אחרי הפסד בהרגשה שלא הגיע לך להפסיד", סיפר אחד השחקנים המנוסים בקבוצה. "נקווה שנזכור כמה מתוסכלים היינו בבאר שבע בסיום המשחק ודווקא את התחושות האלה, נביא למשחק מול מכבי חיפה כי כולם היו מאוד עצבניים שם".

בפעם הראשונה מאז קיבל לידיו את הקבוצה, פאקו אייסטרן העניק יחס מאוד משמעותי ליריבה. הבאסקי קיים מספר אסיפות, הדגיש שהכול תלוי ברגליים של שחקניו, אבל כאמור התייחס בפעם הראשונה בדקדקנות גם לקבוצה שיפגוש. הפגרה הארוכה הופכת את ההופעה של מכבי תל אביב מחר לחידה גדולה. שישה שחקנים, כולל נוסא איגייבור, שהו מחוץ לקבוצה למשך תקופה ממושכת ויהיה מעניין לראות כיצד הם יחזרו לליגה.

בכל הקשור למערך, פאקו לא הסכים לנדב מידע במסיבת העיתונאים שלו, אבל קרוב לוודאי שמהראן ראדי יחזור להרכב ויעבה את חוליית הקישור וזאת כדי לשלוט במרכז השדה. במצב כזה יחזיר פאקו את ערן זהבי לעמדה יותר קדמית ויתכן גם שיפתיע ויקפיץ להרכב את ראדה פריצה שכלל לא היה בסגל במשחק האחרון. ברק לוי ייעדר מהסגל בגלל פציעה בפיקת הברך. יובל שפונגין ויואב זיו התאמנו אתמול בנפרד מחבריהם בשל פציעות וגם הם לא יכללו בשמונה עשר שיתלבשו. כל הכרטיסים למשחק נמכרו מזמן ובמשטרה הבהירו שינהגו באפס סובלנות כלפי אירועים חריגים.

שחקן מכבי תל אביב, ראדה פריצה, לצד המאמן פאקו אייסטרן. קובי אליהו
יקבל את המקום בחוד? ראדה פריצה עם פאקו אייסטרן/קובי אליהו

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

מכבי חיפה הודיעה הבוקר (ראשון) באופן סופי שיוסי בניון לא ייכלל בסגל הקבוצה למפגש מול מכבי תל אביב מחר בבלומפילד (20:50, ערוץ 1). כזכור, הקשר המתאושש מפציעה בברכו חזר בשבוע שעבר לאימונים מלאים ואף תורגל בהרכב של אלכסנדר סטנוייביץ' לקראת המשחק המסקרן מול האלופה, אך ביום שישי שב להרגיש מתיחה באותה ברך בה סבל מקרע.

בחיפה העריכו שהסיכוי שיוכל לשחק מול הצהובים נמוך, אך חיכו לתוצאות בדיקה נוספת מהיום. בסופו של דבר השלים בניון גם הבוקר אימון מלא עם חבריו, אך בסופו של דבר הוחלט שלא לסכנו להמשך העונה. הסגל המלא של הירוקים למשחק: ולדימיר סטויקוביץ', אוהד לויטה, דקל קינן, אדין צוצאליץ', מתן אוחיון, אוראל דגני, טאלב טואטחה, אייל משומר, חן עזרא, רובן ראיוס, עידן ורד, קובי מויאל, גוסטבו בוקולי, מיצ'ל, אלון תורג'מן, מוחמד כליבאת, ויאם עמאשה, שמעון אבוחצירה.

מאמן הירוקים שחשש מהדלפות לא תרגל את ההרכב שיפתח מחר במטרה להשאיר את כל שחקניו דרוכים. שתי התלבטויות מרכזיות לסרבי. הראשונה במרכז ההגנה שנראה כי דקל קינן ישלם את מחיר היכולת הלא טובה וירד לספסל ובמקומו יעלה אוראל דגני. בנוסף, עדיין לא ברור מי ימלא את מקומו של הקפטן יוסי בניון - עידן ורד או שמעון אבוחצירא. מלבד זאת, קובי מויאל יעלה לראשונה בהרכב של הירוקים לצידו של מיצ'ל הספרדי. גוסטבו בוקולי שב לסגל כשעטאא ג'אבר ושמואל שיימן ייעדרו.

קשר מכבי חיפה יוסי בניון (מרכז. אדריאן הרבשטיין
סופית בחוץ. יוסי בניון/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: ערן זהבי

רוצה להנהיג את הנבחרת, אבל בשני המשחקים מול קפריסין ואנדורה לא בלט מעל כולם כפי שקורה לו בקלות במכבי תל אביב. זהבי הוא הראשון שיודע לזהות מתי הלחץ סביבו מתגבר ולבטח ירצה לסתום לא מעט פיות דווקא במשחק הכל כך מסקרן מול הקבוצה שטוענת לכתר של התל אביבים.

מכבי חיפה: רובן ראיוס

אין ספור מחמאות נשפכו על הספרדי מתחילת העונה. מחר ראיוס יצטרך להוכיח שגם במשחקים גדולים מול קבוצות גדולות הוא שם.

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ', מהראן ראדי, ערן זהבי, טל בן חיים, ראדה פריצה (עדן בן בסט, דור מיכה).

מכבי חיפה: ולדימיר סטויקוביץ', אייל משומר, אדין צוצאליץ', אוראל דגני (דקל קינן), טאלב טואטחה, קובי מויאל, מיצ'ל, רובן ראיוס, חן עזרא, שמעון אבוחצירא (עידן ורד), אלון תורג'מן.

איך ייגמר המפגש הראשון העונה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה?

ניצחון צהוב
40%
ניצחון ירוק
47%
תיקו
13%
הסקר הסתיים
2751 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully