וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף: לאון ספינקס נלחם על חייו, נשותיו נלחמות עליו

אלוף העולם לשעבר, שניצח את מוחמד עלי ב-1978, מאושפז במצב קשה עקב ניתוח שהסתבך. אשתו וגרושתו מנהלות מאבק על הזכות לקבל החלטות רפואיות אם יוכרז מת קלינית

לאון ספינקס חוגג ניצחון על מוחמד עלי וזכייה באליפות העולם באגרוף בשנת 1978. AP
ספינקס לאחר הניצחון על עלי והזכייה בתואר אלוף העולם ב-1978/AP

אלוף העולם באגרוף לשעבר לאון ספינקס (61) מאושפז במצב קשה בבית החולים בלאס וגאס, אחרי שניתוח שעבר בבטנו הסתבך, וקיים חשש לחייו. בעוד הרופאים טורחים מעל מיטתו, ניטש קרב בין גרושתו בטי לבין אשתו הנוכחית ברנדה על הזכות להחליט אם להפסיק את הטיפול אם מצבו יחמיר והוא יוכרז מת קלינית.

"יש לי ייפוי כוח, אני זאת שמחליטה על הטיפול בלאון", אמרה בטי, שהייתה נשואה לספינקס במשך 16 שנה, עד שהזוג התגרש ב-2004. ספינקס נישא לברנדה, אשתו הנוכחית, בשנת 2011, הטוענת כי כאשתו החוקית הזכות להחליט על הטיפול בו או הפסקתו שייכת לה. לפי החוק בנבאדה, ייפוי הכוח של גרושתו אמור להתבטל אם ספינקס המציא ייפוי כוח חדש לאשתו הנוכחית, משום שלפי המדינה אין די בנישואים בין בני זוג כדי להחליט על אופן הטיפול. לפי הידוע עד כה, לגרושתו של ספינקס אין ייפוי כוח שכזה.

המתאגרף לאון ספינקס (שמאל) הולם במתאגרף מוחמד עלי (ימין). AP
נסק כמטאר בשמי האגרוף והתגלה בהמשך כמתאגרף בינוני. ספינקס הולם בעלי/AP

"הדאגה שלי נתונה ללאון", אמרה גרושתו בטי, "אם רק הייתי יכולה לדבר איתו, לשאול 'מה שלומך?' 'אתה רוצה לחזור הביתה, למשפחה?'". אשתו הנוכחית של ספינקס הודיעה לתקשורת: "זה הולך להיות מאבק ארוך, אבל לאון חזק והוא יעבור את זה".

כוכבו של ספינקס דרך באולימפיאדת מונטריאול 1976 כשזכה במדליית הזהב באגרוף. בשנתיים שלאחר מכן נסק כמטאר בשמי האגרוף ורגע השיא בקריירה שלו היה ב-15 בפברואר 1978, כשניצח את מוחמד עלי המיתולוגי בהחלטת שופטים, ואחרי 15 סיבובים הוכתר לאלוף העולם. עלי זעם על החלטת השופטים, ובקרב חוזר שנערך בספטמבר אותה שנה החזיר לעצמו את תואר אלוף העולם לאחר שהופטים החליטו פה אחד שניצח בקרב נשערך בניו אורלינס. בהמשך ספינקס התגלה כמתאגרף בינוני למדי, וסיים את הקריירה ב-1995 כשמאנו עומד על 26 ניצחונות (14 נוקאאוט), 17 הפסדים ו-3 תוצאות תיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully