וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה בפלייאוף עד גיל 21: האלופה ספרד הודחה

סרביה הדהימה את האלופה המכהנת עם 1:2 דרמטי בקאדיס ועלתה ליורו 2015. גם צרפת בחוץ, איטליה, אנגליה וגרמניה עלו

העולות ליורו 2015 לנבחרות צעירות נקבעו הערב (שלישי), וספרד היא לא אחת מהן. אלופת אירופה בשני הטורנירים האחרונים, ומי שנחשבת לנבחרת המוכשרת ביותר עד גיל 21, הודחה במפתיע בעקבות הפסד דרמטי 2:1 בבית לסרביה. גם צרפת בחוץ אחרי שאיבדה 0:2 מהמשחק הראשון בתבוסה 4:1 בשבדיה. לעומתן, איטליה, אנגליה, פורטוגל, גרמניה ודנמרק הצטרפו לסרביה ושבדיה וכן לצ'כיה המארחת, ויהיו בטורניר שייערך בקיץ הבא.

שחקן נבחרת ספרד הצעירה איסקו. רויטרס
כישלון בלתי צפוי. איסקו/רויטרס

ספרד - סרביה 2:1 (2:1 בסיכום)

איזו סנסציה בקאדיס. אלופת אירופה המכהנת חזרה עם תיקו מאופס מסרביה וקיוותה להכריע את ההתמודדות בבית, אבל למרות סגל עתיר כישרון הודחה בפלייאוף לאחר דרמת ענק. אלברט סלאדס, קשר ברצלונה לשעבר, הציג הרכב מרשים שכלל את חאבי מאנקיו (ליברפול), איסקו (ריאל מדריד), סאול (אתלטיקו מדריד), ג'רארד דאולופאו (סביליה), איקר מוניאין (אתלטיק בילבאו) וסרג'י רוברטו ומוניר (שניהם מברצלונה). למרות זאת, ספרד הצעירה הסתבכה בדקה ה-31 בעקבות שער עצמי של סאול ורדפה לאורך שעה שלמה אחרי יריבתה. סרביה נכנעה רק בתוספת הזמן לשער של סרג'י רוברטו, אך ספרד הייתה זקוקה לשער נוסף כדי לא להיות מודחת בשערי חוץ ושלחה את כולם קדימה. מי שניצל זאת היה פיליפ קוסטיץ', שהעניש בצד השני בדקה ה-93 וקבע כי אלופת אירופה לא תהיה בצ'כיה כדי להגן על התואר ולא תוכל להגיע גם לאולימפיאדה בריו. כישלון חרוץ של אחד הסגלים המרשימים באירופה, בעוד סרביה חוזרת לראשונה מאז יורו 2009.

שבדיה - צרפת 1:4 (3:4 בסיכום)

ספרד לא לבד. גם צרפת, עוד נבחרת עם שחקנים בכירים כמו ז'ופרה קונדוגביה (מונאקו), פלוריאן תובאן (מארסיי), אמריק לאפורט (אתלטיק בילבאו) ואחרים קרסה בפלייאוף בפעם השנייה ברציפות. לפני שנתיים זה קרה לה בהפסד 5:3 לנורבגיה והפעם אצל סקנדינבית אחרת - שבדיה. אייזק תלין, חלוצה של מאלמו, כבש בדקות 3 ו-35 והשווה במאזן הכללי אחרי ה-0:2 של צרפת במשחק הראשון, לפני שאוסקר לויצקי עשה 0:3 בדקה ה-71. לייבין קורזאבה כבש בדקה ה-87 את שער החוץ שאמור היה להעלות את הצרפתים וחגג את השער תוך כדי התגרות במארחים, אך תוך דקה לויצקי השלים צמד ושבדיה הייתה זו שחגגה העפלה דרמטית על חשבון המגן של מונאקו.

איסק קיאסה תלין שחקן נבחרת שבדיה הצעירה. רויטרס
השפיל את צרפת. אייזק תלין/רויטרס

איטליה - סלובקיה 1:3 (2:4 בסיכום)

האזוריני העפילו לאליפות אירופה בזכות שיפוט אוהד ושלישיית ה-B בהתקפה - ברנרדסקי, בלוטי, ברארדי. פדריקו ברנדרסקי, הכישרון העולה של פיורנטינה, התכבד בשער הראשון בדקה החמישית, כשבחלוף 10 דקות דומניקו ברארדי הוכשל ברחבה ואנדראה בלוטי מפאלרמו דייק מהנקודה הלבנה. סלובקיה נותרה ב-10 שחקנים בעקבות הרחקתו של אונדריי דודה (34) אבל צימקה עם שער של סטניסלב לובוטקה וקיבלה פנדל, אך השופט שינה ברגע האחרון את החלטתו והציל את האיטלקים. גם אדם זריאק הורחק משורות סלובקיה, שבתוספת הזמן ספגה את השלישי מהמחליף סמואלה לונגו. איטליה, שיאנית הזכיות עם חמש הנפות, תשתתף בטורניר הגמר בפעם ה-17 - יותר מכל נבחרת אחרת.

קרואטיה - אנגליה 2:1 (4:2 בסיכום)

גם האנגלים היו ביורו הקודם בישראל והעפילו גם לטורניר הבא בצ'כיה. סאידו ברהינו לא כבש הפעם, אבל ליאם מור (9) ומבצע נהדר של וויל יוז המוכשר מדרבי קאונטי (73) סידרו ניצחון שני וזהה לגארת' סאות'גייט על קרואטיה, שהשוותה זמנית עם שער של מרקו ליבאיה בדקה ה-38.

פורטוגל - הולנד 4:5 (4:7 בסיכום)

חגיגת שערים בפאסוס דה פריירה. הולנד הייתה חייבת ניצחון אחרי ההפסד הביתי 2:0 ועלתה במערך התקפי מאוד, אך זה לא הספיק מול העומק של פורטוגל, שהסתדרה למרות הרכב חסר למדי. רובן וזו מוולנסיה (13), רובן נבס (20), ריקרדו פריירה (50 ו-66) וברנרדו סילבה ממונאקו (87) כבשו למארחים, בעוד נתן אקה מצ'לסי כבש צמד להולנדים (64 ו-89 בפנדל) אחרי שוואוט וגהורסט (15) וטרנס קונגולו (45) השוו זמנית פעמיים. פורטוגל חוזרת ליורו לראשונה מאז 2007.

שחקני נבחרת איטליה הצעירה חוגגים עם פדריקו ברנרדסקי (משמאל). GettyImages
חגיגה ברג'יו אמיליה. פדריקו ברנרדסקי, משמאל, עם החברים/GettyImages

גרמניה - אוקראינה 0:2 (0:5 בסיכום)

אחרי 0:3 קליל במשחק החוץ, הגרמנים הצעירים חזרו הביתה והמתינו עד לדקות הסיום כדי להשיג עוד ניצחון. קווין פולנד, שכבר הופיע במדי הנבחרת הבוגרת, כבש בדקה ה-89 והמחליף לאונרדו ביטנקורט השלים בתוספת הזמן. גרמניה עם העפלה מספר 11 ליורו, אם כי היא זכתה בטורניר רק ב-2009.

איסלנד - דנמרק 1:1 (1:1 בסיכום, דנמרק עלתה בזכות שער החוץ)

גם ברייקיאוויק הייתה דרמה גדולה בדקות הסיום. אחרי תיקו מאופס במשחק הראשון, שתי הנבחרות שיחקו בצורה מבוקרת למדי, עד שניקולאי תומסן, קשרה של האלופה אולבורג, העניק לדנמרק את שער החוץ היקר בדקה ה-90. איסלנד הצליחה לאזן מפנדל של הולמברט פרידיונסון בדקה השלישית של תוספת הזמן, אך שער החוץ קבע כי דנמרק עולה ליורו בפעם החמישית בתולדותיה (האחרונה ב-2011).

קווין פולנד (מימין) עם לאונרדו ביטנקורט שחקני נבחרת גרמניה הצעירה. GettyImages
כבשו על סף השריקה לסיום. קווין פולנד עם לאונרדו ביטנקורט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully