וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר יוכל לחזור למקום הראשון: "אני מאושר מאוד"

השוויצרי חגג את הזכייה בתואר המאסטרס 1,000 ה-23 בקריירה שלו. כל המספרים וגם הציטוטים מיומו הגדול

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Zhong Zhi, GettyImages
שוב הוא כאן, ובגדול. פדרר/GettyImages, Zhong Zhi

רוג'ר פדרר זכה היום (ראשון) בתואר המאסטרס 1,000 בשנגחאי. הפנומן השוויצרי, שיטפס מחר אל המקום השני בעולם, ניצח 6:7 (6), 6:7 (2) את ז'יל סימון, המדורג 29 בעולם כדי לקטוף את התואר הרביעי שלו השנה והשני מסבב המאסטרס 1,000 לאחר שהניף תואר כזה גם בסינסינטי. עבור פדרר זה היה תואר המאסטרס ה-23 בקריירה שלו, והוא רחוק ארבעה תארים כאלה מרפאל נדאל שמוליך את הטבלה. כמו כן, הוא עבר את איבן לנדל, לו יש 22 תארים. אגב, פדרר יוכל לעבור את נובאק דג'וקוביץ' בפסגת הדירוג עוד השנה אם יזכה בתארים גם במאסטרס בפאריס וגם בטורניר גמר השנה בלונדון.

עבור פדרר זה היה התואר ה-81 בקריירה, כשבחמישה מתוך 81 הטורנירים הללו הוא הציל נקודות משחק: ביוסטון 2003 מול אנדרה אגאסי, בדובאי 2005 מול חואן קרלוס פררו, בהאלה 2006 מול אוליבר רוחוס, באותה השנה מול אנדי רודיק בשנגחאי ומול ליאו מאייר בשנגחאי השנה (הציל חמש נקודות משחק בסיבוב הראשון). ב-24 שנות ההיסטוריה של סדרת המאסטרס 1,000 היה רק אלוף אחד בטורניר בסדר הגודל הזה שהצליח לזכות בטורניר אחרי שהציל נקודות משחק בסיבוב הראשון. זה היה לייטון יואיט, שזכה באינדיאן וולס ב-2003 לאחר שהציל שלוש נקודות משחק מול יונס אל אינאווי בסיבוב הראשון. אגב, פדרר יסיים את 2014 כמי שניצח בה את כמות המשחקים הרבה ביותר.

אחוזי הניצחון של פדרר השנה עם 86.1 אחוזים (10:62), האחוזים הגבוהים ביותר שלו מאז שנת 2007. כמו כן, השוויצרי הוא הגבר הראשון שמשלים זכייה בכל אחד מתארי המאסטרס 1,000 על משטחים קשים. אגב, פדרר נצמד מרחק של תואר אחד על משטחים קשים ממוליך הזכיות בתארים על משטחים קשים מבין השחקנים הפעילים: רפא נדאל.

"אני מאושר מאוד לזכות בטורניר, זה אומר הרבה בשבילי", אמר אלוף שנגחאי הטרי, "תמיד נהניתי להגיע הנה וכמעט זכיתי בטורניר כבר כמה פעמים, אבל תמיד רציתי לזכות בתואר מאסטרס 1,000 כאן. אני מרגיש יוקרה שלא תיאמן לזכות בתואר כאן, במיוחד לשים את הידיים שלי על הגביע הזה בפעם הראשונה. אני חייב להודות שאני מאושר מאוד מהצורה בה אני משחק. באופן כללי אני מאושר מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully