וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: המילטון יזנק ראשון בסוצ'י, רוזברג שני

הנהג הבריטי של מרצדס והמוביל בדרוג ינסה לפתוח פער על פני יריבו לאליפות וחברו לקבוצה. פוטין יחשיך את מסכי BBC וסקיי?

נהג הפורמולה 1 לואיס המילטון חוגג ניצחון במרוץ יפן. Clive Rose, GettyImages
ממשיך את העונה הנהדרת שלו. המילטון/GettyImages, Clive Rose

בפורמולה 1 נערכים למרוץ שייערך ביום ראשון בסוצ'י, והיום (שבת) התקיים מקצה הדרוג ובו ניצח שוב המוביל הכללי, נהגה של מרצדס לואיס המילטון. הבריטי ימשיך את המאבק הצמוד שלו מול חברו לקבוצה ניקו רוזבורג שסיים שני, כאשר ואלטרי בוטאס נהגה של וויליאמס ישלים את השלישייה הפותחת.

כשנותרו עוד ארבעה מרוצים בלבד לסיום העונה, המילטון מקדים את אליפות הנהגים עם 266 נקודות, 10 יותר מרוזברג שאיבד את ההובלה. שני הנהגים של רד בול - דניאל ריקיארדו וסבסטיאן פטל האלוף ממוקמים במקומות השלישי והרביעי אך הם רחוקים מאוד מהקרב על התואר שיוכרע בין נהגי מרצדס.

ז'ול ביאנקי מחולץ ממכוניתו אחרי התנגשות במרוץ פורמולה 1 ביפן. GettyImages
רכבו של ביאנקי לאחר התאונה ביפן/GettyImages

ובינתיים, כוחות האבטחה הרוסים שיגרו לאמצעי התקשורת המכסים את האירוע הודעה כי מחר יגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחזות במרוץ, אולם לפני כניסתו ישודרו לאוויר תדרי רדיו האמורים למנוע פיצוץ מטען נגדו. עקב כך, ייתכן שלפני כניסת נשיא רוסיה לאזור התחרות יוחשכו מסכי התחנות המשדרות את המרוץ לכמה דקות. כלי התקשורת באנגליה דיווחו ש-BBC ו"סקיי" קיבלו התראה לגבי עניין זה.

הרוסים הקצו כוחות אבטחה בכמות חסרת תקדים לרגל התחרות. אחד מאמצעי האבטחה שננקטו הוא הרחקת מצלמות הטלוויזיה ממקום הישיבה של פוטין, וכן תגבור מערך סוכני הקג"ב במקום.

הסיבה לתגבור האבטחה היא המלחמה המתנהלת באוקראינה בין הפרו-רוסים למתנגדים, והחשש כי התחרות תנוצל לניסיון התנקשות. באזור המסלול בסוצ'י יוצבו בנוסף למעגלי האבטחה של הנשיא גם 500 חיילים לשמירת הסדר הציבורי.

בינתיים בפורמולה 1 עוקבים בדאגה אחר מצבו של ז'ול ביאנקי, נהגה של קבוצת מארוסיה, שמאושפז במצב קשה לאחר שהתרסק על המסלול ביפן לפני שבוע. בעקבות התאונה הקשה, ב-FIA, שמנהלת את מרוצי הפורמולה 1, שוקלים לשנות מספר תקנוני בטיחות. "אנחנו לא רוצים להתמודד עם מצב כזה שנית, עלינו ללמוד מזה", אמר נשיא FIA ז'אן טודט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully