וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א הודיעה על שינוי בשיטת הדירוג של ליגת האלופות

החל מהעונה הבאה, האלופות משבע הליגות הבכירות ואלופת אירופה ישובצו כראשי בתים כדי לא להקשות עליהן בשלב מוקדם

הגרלת ליגת האלופות. AP
כך זה נראה בהגרלת המשחקים האחרונה הקיץ/AP

אופ"א הודיעה היום (חמישי) על שינוי פורמט הדירוג בליגת האלופות החל מהעונה הבאה: מדובר בשינוי שבא להיטיב עם הקבוצות האלופות משבע הליגות הבכירות באירופה שיזכו להגרלה נוחה יותר מעתה. במרכזו של השינוי נמצאות שבע האלופות מהליגות הבכירות באירופה (ספרד, אנגליה, גרמניה, איטליה, פורטוגל, צרפת ורוסיה), שישמשו כראשי בתים יחד עם מחזיקת הגביע.

כידוע, עד היום פעלה אופ"א בצורה שונה במהלך החלוקה לדרגים שהתבססו על פי הישגי הקבוצות במפעלי הארגון בחמש השנים האחרונות ובהתבסס על החוזק של הליגות. כתוצאה מהשיטה הזו, הקבוצות החזקות מהליגות הבכירות שובצו לעיתים באותה קבוצת דירוג בכירה, כפי שקרה עם ריאל מדריד וברצלונה. כמו כן, לעיתים מוקמו אלופות בדרגים נמוכים, מה שהציב בפניהן אתגר גדול יותר לשרוד את שלב הבתים שכן הן שובצו לבתים חזקים.

ורק לשם ההמחשה, אם השיטה הייתה נכנסת כבר השנה, החברות בקבוצת הדירוג הראשונה היו ריאל מדריד (אלופת אירופה) ואלופות שבע הליגות הבכירות: אתלטיקו מדריד (ספרד), מנצ'סטר סיטי (אנגליה), באיירן מינכן (גרמניה), יובנטוס (איטליה), בנפיקה (פורטוגל), פ.ס.ז' (צרפת) וצסק"א מוסקבה (רוסיה).

במצב שכזה, ברצלונה, ארסנל וצ'לסי למשל, לא היו מדורגות בקבוצה הראשונה והיו עשויות לקבל הגרלה קשה יותר. לא מדובר בשינוי גדול מאוד, אבל כן כזה שיגרום לשינויים. למשל, השנה אתלטיקו מדריד הוגרלה יחד עם יובנטוס ובאיירן מינכן הוגרלה לאותו בית עם מנצ'סטר סיטי. השיטה החדשה תמנע אפשרויות כאלו. בנוסף, לא יהיה בית שאין בו אלופה של אחת משבע הליגות הבכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully