וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מיליארדים חדשה ב-NBA: יותר כסף, יותר בעיות

הליגה הגדילה ב-180 אחוז את ההכנסות שלה מהטלוויזיה, אבל השחקנים כבר רומזים שייאבקו על הכסף שמגיע להם. כל המספרים וההשלכות של העסקה החדשה

קומישינר ה-NBA אדם סילבר. AP
צרות של עשירים. סילבר/AP

הנהלת ה-NBA הודיעה היום (שני) על עסקת ענק חדשה על שידורי הטלוויזיה של ליגת הכדורסל האמריקאית, שבמסגרתה תקבל 24 מיליארד דולר מ-ESPN ו-TNT על חוזה במשך תשע שנים. העסקה תחל בעונת 2016/17, ותוקפה יסתיים בעונת 2014/25.

רשת ABC תמשיך לשדר את סדרת הגמר, בעוד ESPN ורשת ABC ישדרו 44 משחקי פלייאוף. כמו כן מדובר על הקמת תשתית רשת חדשה שתעביר את כל המשחקים בסטרימינג (כעת הסטרימינג היחידי הוא בליג פאס של ה-NBA).

ה-NBA תקבל בערך 2.6 מיליארד דולר לעונה, כשבמסגרת העסקה הקודמת הליגה קיבלה 930 מיליון דולר לעונה. העסקה החדשה היא עלייה של 180 אחוז בסכום שנכנס לליגה, ולשם השוואה, ה-930 מיליון דולר בעסקה הקודמת היו עלייה של 21 אחוז בלבד בהשוואה לעסקה שלפני. אגב, הסכומים עדיין נמוכים מאלה של ליגת הפוטבול (ה-NFL), שמקבלת 3.1 מיליארד דולר על כמות קטנה בהרבה של משחקים.

הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס סטיב באלמר לצד המאמן דוק ריברס והשחקנים כריס פול, בלייק גריפין. רויטרס
כבר לא יוכלו להתבכיין. הבעלים ובאלמר/רויטרס

העלייה אינה מקרית: הרייטינג בטלוויזיה האמריקאית בצניחה כבר שנים ארוכות, בגלל גלישה ברשת, ריבוי ערוצים, הורדות לא חוקיות וכו', והרשתות בוחרות להשקיע בשידורי הספורט - מהדברים הבודדים והאחרונים שמביאים הצלחה מובטחת. כמו כן, ההשקעה של הרשתות ב-NBA נעשתה גם מפני ששאר שידורי הספורט המרכזיים בארה"ב (פוטבול, בייסבול, אולימפיאדה, מכללות) סגורים וחתומים בחוזים ארוכי טווח.

עם זאת, העסקה הנוכחית, שמכניסה לבעלי הקבוצות סכומים שמנים לכיס, תגביר את המתיחות בין הבעלים לשחקנים, שכבר כמעט הגיעה לפיצוץ. כעת השחקנים מקבלים בין 50 ל-51 אחוז מהכנסות הליגה שקשורות לכדורסל, ותקרת השכר עומדת על 44.74 אחוז מההכנסות הללו. מאחר שההכנסות גדלות באופן משמעותי, גם תקרת השכר צפויה לגדול מ-63.065 בעונת 2014/15 ל-88 מיליון דולר כשהעסקה החדשה תיכנס לתוקף.

לדבר יש השפעה גדולה על חוזים שנחתמו וייחתמו בתקופה הקרובה. זו הסיבה שבגינה לברון ג'יימס, למשל, חתם על חוזה לשנתיים בלבד בקליבלנד, בידיעה שעוד שנתיים חוזה המקסימום יהיה גבוה בהרבה (כ-8.5 מיליון דולר יותר לשנה).

זו גם הסיבה שבגללה בליגה כבר מתכוננים למאבק מחודש בין הצדדים. כזכור, ב-2011 הכנסות השחקנים ירדו מ-57 אחוז ל-51 אחוז (הפסד של כ-300 מיליון דולר בשנה), אחרי שהבעלים ניצחו בקרב התקשורתי מול השחקנים המפולגים, שסבלו מתדמית חמדנית, בעוד הבעלים טענו (וקיבלו תמיכה מהליגה) שהם מפסידים כסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
ביזנסמן. לברון/AP

ההסכם בין הצדדים הוא עד 2020/21, אבל לשני הצדדים יש אפשרות יציאה ב-2016/17, מיד אחרי שהעסקה נכנסת לתוקף. לצדדים כמעט שאין ספק - משא ומתן חדש בדרך. לברון ג'יימס כבר אמר היום ש"אין סיכוי שהבעלים יבכו בשיחות הבאות עם ארגון השחקנים, אחרי שקבוצות נמכרות במיליארדים". כוכב קליבלנד מתכוון כמובן לעובדה שהקליפרס נמכרו הקיץ לסטיב באלמר ב-2 מיליארד דולר, אחרי שדונלד סטרלינג קנה אותה ב-12.5 מיליון דולר ב-1981. כמו כן לברון אמר שהוא חתם לשנתיים "מתוך מחשבה של ביזנס-מן. אני מבין את העסק בליגה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully