וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוי קין: "שמייכל ואני הלכנו מכות ב-1998. נגחתי בו"

פרטים ראשונים מהאוטוביוגרפיה של האירי פורסמו, ביניהם קרב אלים עם השוער וויכוח עם פרגוסון: "חשבתי לעצמי 'איזה מזד--ן'"

רוי קין שחקן מנצ'סטר יונייטד. Clive Brunskill, GettyImages
זה הולך להיות מעניין. קין/GettyImages, Clive Brunskill

"The Second Half", האוטוביוגרפיה המדוברת של רוי קין, אגדת העבר של מנצ'סטר יונייטד ועוזר מאמן אסטון וילה כיום, עומדת להתפרסם בימים הקרובים, ובינתיים שוחררו חלקים ממנה לתקשורת האנגלית וכבר עכשיו הסערה מתחילה. עשור לאחר האוטוביוגרפיה הקודמת של קינו, שבה חשף בין היתר כי תכנן את התיקול ששבר את הקרסול של שחקן מנצ'סטר סיטי, אלף אינגה האלאנד, האירי שוב מגלה סודות מהקריירה.

"היה לי עימות פיזי עם פיטר שמייכל כשהיינו במסע המשחקים באסיה, ב-1998", כותב קין, "זה היה בדיוק אחרי שחזרתי מהפציעה ברצועות. אני חושב שהיינו בהונג קונג. אלכוהול היה מעורב. היה בין שנינו מתח לאורך השנים, בגלל דברים שקשורים לכדורגל. פיטר היה צורח על שחקנים ואני חשבתי שלפעמים הוא מפעיל את הקהל ומבקש 'תסתכלו עליי'. הוא כנראה עשה את זה כדי לשמור על ריכוז, אבל אני הרגשתי שהוא עשה את זה יותר מדי פעמים. זה הרגיש כאילו הוא אומר לקהל 'תראו עם מה אני צריך להתמודד'. במהלך העימות, הוא אמר לי 'נמאס לי ממך, הגיע הזמן שנסגור את הסיפור בינינו'. אז אמרתי 'אוקיי' והתחלנו ללכת מכות.

רוי קין פיטר שמייכל מנצ'סטר יונייטד 1997. Graham Chadwick, GettyImages
היו להם גם תקופות טובות יותר. שמייכל וקין/GettyImages, Graham Chadwick

קין ממשיך: "זה הרגיש לי כאילו נאבקנו 10 דקות. היה המון רעש, פיטר הוא בחור גדול. התעוררתי בבוקר שאחרי וזכרתי את הקרב במעורפל. ממש כאבה לי היד ואחת האצבעות שלי הייתה מעוקמת לאחור. המנג'ר רתח עלינו כשעשינו את הדרך לאוטובוס ואנשים מבחוץ דיברו על מכות שהיו במלון בלילה לפני. התחלתי להיזכר בכל מה שקרה, בקרב ביני לבין פיטר. בינתיים, ניקי באט השלים לי פערים לגבי מה שקרה בלילה הקודם. באטי דיבר על הקרב. הוא אמר שפיטר תפס אותי ואני נגחתי בו. במסיבת העיתונאים, פיטר הוריד את משקפי השמש שלו והיה לו פנס בעין. העיתונאים שאלו אותו מה קרה. הוא אמר 'קיבלתי מרפק באימון אתמול' וזה היה סוף הסיפור.

"ביום בו חזרנו למתקן האימונים שלנו, המנג'ר לקח את שנינו למשרד שלו. הוא ידע בדיוק איפה הלכנו מכות, אני חושב שהוא הזכיר את הקומה ה-27. הוא אמר שאנחנו בושה למועדון ושהערנו את בובי צ'רלטון ושבובי יצא מהחדר שלו וראה אותנו רבים. פיטר לקח אחריות על הקרב. אני מעריץ אותו על זה. אבל סר בובי יכול היה לנסות ולהפריד בינינו".

קין כותב גם על עימות שהיה לו עם קרלוס קיירוש, עוזרו הפורטוגלי של פרגוסון. העימות החל לאחר אותו ראיון מפורסם שהעניק קין ל-MUTV ובו העביר ביקורת על חבריו לקבוצה. הראיון לא שודר על ידי המועדון ואלכס פרגוסון כתב באוטוביוגרפיה שלו שהתפרסמה לפני כשנה שזה היה הרגע שהוציא את קינו לבסוף מיונייטד. קין נזכר: "קיירוש זעם עליי ואמר 'לא הראית את הנאמנות שלך לחברים לקבוצה'. עניתי לו 'אל תדבר איתי על פאקינג נאמנות, קרלוס. אתה עזבת את המועדון הזה אחרי 12 חודשים לפני כמה שנים בשביל ג'וב בריאל מדריד. אל תעז לפקפק בנאמנות שלי'".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשבתי לעצמי, 'איזה חתיכת מזדיין'". קין ופרגוסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי אחת המריבות בין קין לבין קיירוש, פרגוסון התערב ואמר "חברים, זה מספיק, נמאס לי מכל הדברים האלה". קין הגיב טאמר לפרגוסון: "גם אתה מנג'ר, אנחנו פאקינג צריכים ממך יותר, אנחנו בפיגור אחרי קבוצות אחרות". גם ואן דר סאר הצטרף לוויכוח ואמר שכדאי שקין "ישתמש בטון דיבור אחר", וזכה לתגובה עצבנית מהאירי: "אדווין, סתום את הפה המזוין שלך, אתה בקבוצה שתי דקות וכבר עשית יותר ראיונות ממני ב-12 שנים".

לאחר מכן קין ביקש להיפגש עם פרגוסון, שהשאיר אותו מחוץ לסגל במשחק בליגת המילואים שאמור היה לעזור לו להתאושש מפציעה, והמאמן אמר לו: "רוי, אני חושב שזה נגמר". קין הסכים, ואז המנכ"ל דייויד גיל הציג הסכם על עזיבתו של הקשר.

"זה כבר היה מוכן מראש", כתב קין, "זה היה רק עוד רימון יד קטן שהם זרקו עליי. לא שעה אחרי השיחה, לא שעתיים אחרי או אחרי משא ומתן - זה כבר היה כתוב מראש. שאלתי את פרגוסון, 'אני יכול לשחק בקבוצה אחרת?', והוא אמר 'בטח, אנחנו נפטרים מהחוזה שלך'... חשבתי לעצמי 'איזה זבל מזוין' ואמרתי 'בסדר, אני עוזב'... אחר כך התחרטתי שהסכמתי להתנצל בפני פרגוסון וקיירוש".

* קין שוב התייחס לכניסה האלימה שלו ברגליים של האלנד וכתב: "יש כמה דברים שאני מתחרט עליהם בחיי, זה לא אחד מהם".

* על הקרב המפורסם שלו עם קשר ארסנל פטריק ויירה במנהרת השחקנים: "ראיתי אצבעות מונפות לעבר גארי נוויל ואיבדתי את זה. חמש שניות לפני זה הייתי רגוע, מרוכז למשחק. חשבתי שהם עלולים להיכנס בו על המגרש, אבל כבר במנהרה? הם היו קבוצה גדולה, ובמנהרה אפילו יותר. אז אמרתי לעצמי, 'קדימה, בוא נלך על זה'... אם זה היה מגיע למכות, הוא יכול היה להרוג אותי".

הקרב הקלאסי בין ויירה לקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully