וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שהר: "אם בן בסט לא בנבחרת, כנראה שהחלוצים פורחים"

5.10.2014 / 11:36

בן שהר נחת בנבחרת ומדבר על החיים בהולנד, ההיעדרות של בניון, וההצעה מהפועל באר שבע. מרציאנו זוכה לעדיפות בשער

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

נבחרת ישראל תחדש אחר הצהריים (ראשון) את האימונים שלה לקראת המשחק מול קפריסין. אלי גוטמן יערוך היום אימון אחד ומחר אימון כפול, אבל עוד היום הוא צפוי לתרגל לראשונה את ההרכב שלו לקראת המשחק. רוב ההרכב כבר סגור, למעט המגן השמאלי, שם הוא מתלבט מאז תחילת השבוע בין רמי גרשון לעומרי בן הרוש. לגבי עמדת השוער, היום יתברר האם אופיר מרציאנו שתורגל בסוף השבוע בשער יפתח סופית, או שגוטמן יחליט לשנות את התרגול ברגע האחרון.

"גוטמן הגיע לאימון הראשון ביום רביעי ורצה לבחון איך הרוש מתמודד מנטלית עם התקופה האחרונה. כרגע הסיכויים של מרציאנו לפתוח טובים יותר, למרות שבהתחלה גוטמן העדיף לפתוח בשער עם שוער בעל ניסיון בזירה האירופית", הסבירו בנבחרת. "מצד שני, גוטמן הבטיח שהשחקנים בכושר בטוב ביותר יפתחו בקמפיין הזה, והוא לא יכול לחזור אחורה, אחרת מה השתנה ביחס לקמפיין הקודם?".

הנבחרת תערוך אחר הצהריים אימון ראשון עם חלק מהשגרירים שלה, ומחר תקיים אימון כפול. טל בן חיים, רמי גרשון, טוטו תמוז, ביברס נאתכו, בן שהר ועומר דמארי נחתו בישראל לפני יום כיפור ויצטרפו לאימון הערב. תומר חמד ומונס דאבור צפויים להגיע הערב לישראל. איתי שכטר, ליאור רפאלוב וניר ביטון יגיעו רק מחר וצפויים להשתתף באימון הערב. אלי גוטמן החל בסבב שיחות אישיות עם שחקני ההרכב. גוטמן יוכל לתרגל את ההרכב כבר הערב משום שכל ה-11 עליהם הוא בונה יהיו באימון.

אופיר מרציאנו גיא חיימוב אריאל הרוש שוערי נבחרת ישראל עם גיורא אנטמן. ברני ארדוב
הפור אמור ליפול על מרציאנו/ברני ארדוב

אחד השחקנים שמצפה לקחת חלק בצמד המשחקים הקרובים הוא חלוץ וילם II, בן שהר. "אני שמח שאלי גוטמן רואה בי חלק מהנבחרת. הוא הגיע לראות אותי משחק בהולנד, זה מחמיא וכיף. אבל עכשיו יש סגל רחב. אני מקווה לשחק ומקווה להוכיח שאני ראוי לשחק", אמר החלוץ בן שהר בראיון לוואלה! ספורט.

עד עכשיו עושה רושם שאתה חזק בתמונת ההרכב, זאת הקבוצה שבה תשמור על יציבות? אתה בן 25, אבל החלפת 11 קבוצות. לא מעט קולות קוראים לך לחזור לארץ

"אני לא חושב שהזמן שלי לחזור לארץ. אם יש קבוצה שרוצה אותי בהולנד, והמאמן מאוד רוצה ומבטיח שייתן במה, אז למה לא? למה לא כן להמשיך באירופה ובליגה שהיא הרבה יותר טובה מישראל? הבקעתי גם בגביע ובליגה, גם בישלתי, אז כרגע אני לא מוצא את הסיבות לחזור. יש כאלה שמייעצים לי לחזור, שזה גם מקובל, אבל בסוף אני עושה מה שאני חושב. אני תמיד הבטחתי לעצמי שאשחק כמה שיותר שנים בליגות בכירות באירופה. כשאגיע למצב שאשחק בליגות פחות טובות אחזור לאופציה של ישראל. כרגע, אין על מה לדבר. הכוונה היא להישאר באירופה כמה שיותר. אני עדיין בן 25, יש לי עוד כמה שנים טובות. אם זאת הקבוצה שבה אשמור על יציבות. כרגע אני שחקן מושאל (מהרטה ברלין, אבל לווילם אופציית רכישה, א"י). אני חושב שהולנד מקום מצוין בשבילי, שיחקתי בדה חראפשחאפ ואני מכיר את הליגה מקרוב. כרגע אני משלים 90 דקות, משחק טוב והכי חשוב לי לשמור במקום הזה על יציבות. המטרה שלי העונה היא לשחק 35 משחקים, זה לא קרה לי בשנים האחרונות. חשוב לי להבקיע אבל גם לשמור על מספרים ברמת הבישולים. אני משחק בצד שמאל, לכן הנתון הזה חשוב לי".

בבאר שבע סיפרו בקיץ שלחצו עליך להצטרף. למה העסקה התפוצצה?

"הפועל באר שבע היו מאוד רציניים. זה הגיע לרמה שהם מאוד רצו ולחצו, היו דיבורים אבל זה לא הגיע למצב שאני אומר 'אני חוזר'. הבהרתי להם שאני מעדיף להישאר באירופה אם תגיע הצעה טובה ומאמן שרוצה אותי מאוד. זה קרה ולכן לא הגעתי לבאר שבע. המאמן של וילם הגיע לראות אותי בבילפלד, עקב אחרי שנתיים. אחרי שזה קרה, היה קשה לומר לא".

הקבוצה שלך משדרת חוסר יציבות. ארבעה ניצחונות והפסדים בליגה

"אנחנו במקום השמיני עכשיו, אמצע טבלה, וזה מעיד על התוצאות שלנו. אנחנו קבוצה מאוד מיומנת, הפסדנו לקבוצות טובות וניצחנו קבוצות טובות. לקבוצה שעלתה ליגה, להיות במקום הזה, אומר שאנחנו הקבוצה המפתיעה כרגע. אותי אישית זה לא מפתיע, כי אנחנו עובדים טקטית, יש כאן קבוצה טובה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נבחרת ישראל, בן שהר. ברני ארדוב
"שמח שאלי גוטמן רואה בי חלק מהנבחרת". שהר/ברני ארדוב

בוא נחזור לנבחרת. בן בסט לא זומן, מה זה אומר על הסגל? מה זה אומר על התחרות ועל המקום שלך בתוכה?

"אני לא חושב שהיה מצב כזה הרבה זמן בנבחרת ישראל. אני רואה את החלוצים וכולם בכושר נפלא, אז למה לא להזמין? חלק משחקני ההגנה יכולים לשחק בתוך קשרים, ולהפך. אלי יכול להשתמש בשחקנים בכמה עמדות. אני באופן אישי יכול לשחק בכל עמדה בהתקפה, חלוץ, חלוץ שני או לבוא מצד שמאל. אני משחק בחו"ל, הרבה זמן בא מהצד. אם שחקן ברמה של בן בסט לא מוזמן, אז באמת הגענו לזמנים שבהם החלוצים פורחים. יש כאן הרבה שחקנים בכושר טוב. אלי יבחר את מי שהכי נראה לו מתאים, אני מקווה להוכיח שנבקיע גם במשחקים החשובים האלה".

הניצחון של קפריסין בבוסניה מלחיץ אתכם?

"הבית 'נפתח' עם הניצחון הזה, המסר הוא שברור שאי אפשר להמעיט להמעיט בערכה של אף נבחרת. ראית במונדיאל שהפערים הצטמצו, אז כל משחק הוא קשה. הנבחרת הקפריסאית לא הפתיעה אותנו. ראינו בפעם הקודמת וידאו שלהם. זאת נבחרת מוכשרת, אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו. המטרה הראשונה היא שלוש נקודות, ניצחון, להתחיל ברגל ימין. לא צריך להסתכל על אף נבחרת".

מקום בהצלבה יספק אתכם?

"המטרה היא כמובן להגיע כמה שיותר גבוה, למקום הראשון או השני. כמובן שאם נעבור את ההצלבה זה יהיה הישג".

לנבחרת הנוכחית יש מנהיג?

"יש כמה מנהיגים לנבחרת. טל בן חיים הוא שחקן מנוסה, מנהיגים? הנבחרת הזאת מגובשת מאוד, כל שחקן יש לו את המנהיגות שלו, כמובן שיוסי בניון יחסר לנו, אבל אני מאמין שהוא יוזמן בעתיד".

למה שנאמין לכם?

"יש לנו סגל מצוין, שחקנים מאוד מוכשרים. יש כאן שחקנים מנוסים ברמה הבינלאומית וגם צעירים. למה שיאמינו לנו? כי אני מאמין בה. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, אבל יש לנו נבחרת מוכשרת".

כפי שפורסם ביום שישי, הנבחרת תלון בבית מלון רמדה בנתניה ולא בבית המלון הקבוע בהרצליה, זאת בשל קיצוצים שמבצעת ההתאחדות לכדורגל, שהחליטה גם לא לאפשר לשחקנים לקבל החזר הוצאות על נסיעות במוניות, מה שיחסוף במהלך הקמפיין הקרוב כ-600 אלף שקל. במקביל, שחקני הנבחרת צפויים לקבל מענק כולל של מעל מיליון יורו במקרה של העפלה ליורו.

בן שהר שחקן וילם II חוגג שער. GettyImages
"כרגע אין מה לדבר על חזרה לישראל". שהר במדי וילם II/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully