וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: שער בכורה לחמד, שיא לברצלונה, הפסד לאתלטיקו

חלוץ הנבחרת הציל נקודה לאלמריה ב-2:2 מול אלצ'ה, ברצלונה עם שבעה משחקים ללא ספיגה אחרי 0:2 על ראיו, ולנסיה שנייה אחרי 1:3 מרשים על אתלטיקו מדריד

בשנים האחרונות ברצלונה זכתה לתהילה ברחבי העולם בזכות ההתקפה הנהדרת שלה, אבל עד עתה העונה החוליה הכי מרשימה בקבוצה של לואיס אנריקה היא ההגנה: בארסה גברה הערב (שבת) 0:2 על ראיו וייקאנו במסגרת המחזור השביעי, והיא טרם ספגה העונה, זה משחק שביעי ברציפות (19 נקודות, מאזן שערים 0:19).

במשחק שפתח את היום ולנסיה רשמה ניצחון גדול, 1:3 על האלופה אתלטיקו מדריד, תוך שהיא כובשת שלושה שערים ב-13 הדקות הראשונות של המשחק. ולנסיה עלתה זמנית למקום הראשון, אבל ירדה למקום השני בעקבות הניצחון של בארסה. תומר חמד חגג שער בכורה במדי אלמריה כשחילץ עבורה 2:2 ביתי מול אלצ'ה. המחזור השביעי בליגה הספרדית נפתח אמש (שישי) עם 1:1 בין חטאפה לקורדובה, אייבר ולבנטה סיפקו 3:3 דרמטי.

מסתבך: ליאונל מסי יעמוד למשפט בספרד בשל העלמות מס

שחקני ברצלונה, ניימאר, ליאונל מסי. רויטרס
צמד קטלני. מסי עם ניימאר/רויטרס

ראיו וייקאנו - ברצלונה 2:0

בליגת האלופות ברצלונה ספגה השבוע שלישייה מפריס סן ז'רמן, בליגה ההגנה שלה עדיין לא סופגת. סגנית האלופה שוב שמרה על שער נקי, זה משחק שביעי ברציפות, ואומנם המשחק נגמר בניצחון 0:2 בלבד, אבל רק חוסר ריכוז של שחקני האורחת מנע מראיו לצאת מהמשחק הזה מובסת בתוצאה גבוהה הרבה יותר. ליאו מסי, שעובר ימים לא קלים מחוץ למגרש עם ההחלטה הדרמטית להעמידו לדין, כבש והתקרב מרחק שני שערים משיא כל הזמנים של טלמו זארה, אבל יכול היה לסיים את המשחק עם שלושער לפחות. השוער קלאודיו בראבו השלים 630 דקות ללא ספיגה, ושבר שיא של אי ספיגה מתחילת העונה.

מהלך המשחק:

בראבו מתח איברים ועצר ניסיון של בואנו בדקה ה-10. ברצלונה המשיכה ללחוץ, ניימאר קיבל מסירה טובה מאינייסטה אבל הוקדם על ידי שוער ראיו (24). בהמשך הברזילאי התנהל יפה מחוץ לרחבה (29) אך לא מצא את מסי. בדקה ה-32 מסי כבר הכניע את השוער, אבל הקוון פסל את השער בצדק בגלל נבדל.

בדקה ה-35 ברצלונה השיגה את היתרון המוצדק. פיקה שלח כדור ארוך מההגנה, וליאו מסי הקדים את המגן המקומי והקפיץ באלגנטיות מעל השוער. יופי ששל ביצוע, 0:1 לבארסה. רק דקה חלפה, וכבר 0:2. ההגנה של ראיו לא הצילחה להרחיק, מוניר נתן מסירה קטנה לניימאר, שברגל ימין בעט לפינה הנגדית מתוך הרחבה והכפיל בבליץ. בדקה ה-42 מוניר כבר היה לבד מול השער, כבר עבר את השוער, נפל, ולא קיבל פנדל.

ראיו פתחה בצורה טובה את המחצית השנייה, ובטיסטאו שלח בעיטה חזקה מקצה הרחבה (53) וסחט עצירה מצוינת מבראבו, אבל מורסיו הורחק בדקה ה-60 עם צהוב שני והותיר את המארחת בעשרה שחקנים. מסי כבר כמעט השלים צמד (64), אבל כדור רוחב שלו הורחק מהקו. מסי עוד הספיק להחטיא ממצב קורץ (81), סנדרו נכנס במקום ניימאר והחמיץ מקרוב גם הוא (83), מסי המשיך משחק גדוש בהחמצות כשבעט מעל לשער (84) ולאחר מכן החמצה גדולה כשבעט מהאוויר מעל לשער (90). ראיו עוד הספיקה לסיים את המשחק עם תשעה שחקנים אחרי הרחקה נוספת.

ציוני דרך:

* בדקה ה-21 שוער ברצלונה קלאודיו בראבו שבר שיא, כשלא ספג שער במשך 561 דקות מתחילת העונה. השיא הקודם היה של פדרו ארטולה בברצלונה 1977/78.עם הניצחון, בראבו האריך את הרצף ל-630 דקות.

* ליאונל מסי כבש את שער הליגה ה-249 בקריירה (ב-284 משחקים), והתקרב מרחק שני שערים משיאן כל הזמנים טלמו זארה (251 שערים ב-277 משחקים).

* ברצלונה הפכה לקבוצה הראשונה בתולדות ספרד שלא ספגה בשבעת משחקיה הראשונים של העונה.

ליאונל מסי, שחקן ברצלונה בכדורגל. רויטרס
קרוב לשיא. מסי/רויטרס

ולנסיה - אתלטיקו מדריד 1:3

בכל אחד משלושת משחקי הבית הקודמים שלה, ולנסיה כבשה שלישיות. אז היא עשתה זאת גם הפעם, ומהר מהצפוי. בדקה השישית, מירנדה כנראה לא שמע את השוער שלו, מיגל מויה, צועק לעברו. הבלם הברזילאי, שהיה בכושר מצוין לאחרונה, הוציא את הכדור ממש מהידיים של השוער ונגח לשערו הוא שער עצמי אומלל. חלפה דקה ואנדרה גומס, עם מבצע אישי פנטסטי, קבע 0:2. אתלטיקו עוד לא הספיקה לנשום ובדקה ה-13 זה כבר היה 0:3 מדהים, הפעם מנגיחה של ניקולאס אוטמנדי אחרי כדור קרן. האלופה הראתה גאווה ולא נשברה. בדקה ה-29, דייגו אלבס הדף לא מספיק טוב בעיטה של טיאגו ומריו מנדז'וקיץ' נגח מקרוב את הריבאונד לרשת. אתלטיקו הייתה זכאית לפנדל, שלא נשרק ולאחר מכן, גם קיבלה אחד כזה, אבל דקה בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, דייגו אלבס, מלך הפנדלים, עצר את גילרמה סיקוורה ומנע מהמשחק הזה להפוך לדרמטי באמת.

שחקני ולנסיה חוגגים שער. רויטרס
דייגו אלבס לקח עוד פנדל, ניצחון נהדר לעטלפים/רויטרס
שחקן ולנסיה, סופיאן פגולי, לפני שחקן אתלטיקו מדריד, מריו מנדז'וקיץ'. רויטרס
שחקן ולנסיה, סופיאן פגולי, לפני שחקן אתלטיקו מדריד, מריו מנדז'וקיץ'/רויטרס

אלמריה - אלצ'ה 2:2

תומר חמד נותר לראשונה העונה מחוץ להרכב של אלמריה, בגלל צום יום הכיפורים, אבל זה לא מנע ממנו להבקיע את שער הבכורה שלו העונה ולהציל את קבוצתו מהפסגה. החלוץ הישראלי עלה בדקה ה-61, וחמש דקות לסיום רכב על השוער מאנו הררה ונגח פנימה אחרי כדור קרן של ורסה, שהיה חתום על השוויון הראשון של אלמריה עם פנדל בדקה ה-37. השער של חמד היה צריך להיפסל, אבל לחלוץ הנבחרת לא אכפת. הוא הצליח לשבור את הבצורת לפני שהוא מצטרף להכנות לקראת קפריסין. ג'ונתאס הברזילאי עמד במוקד המשחק עד אז, כשבישל את הראשון של אלצ'ה בדקה השישית לוויקטור רודריגס והבקיע שער פנטסטי עם ימנית אדירה שהרעידה את הרשת בדקה ה-56. הוא גם הורחק בצהוב שני מפוקפק בדקה ה-67, וכך התאפשר לאלמריה לחזור.

תומר חמד שחקן אלמריה. GettyImages
יש שער ראשון. תומר חמד/GettyImages

אייבר - לבנטה 3:3

תיקו דרמטי בין העולה החדשה לקבוצה שהייתה ערב המחזור במקום האחרון. לבנטה הוליכה 0:2 בזכות שערים של חוסה לואיס מוראלס (2) והחלוץ הצעיר ויקטור קמראסה (43), אבל אייבר חזרה עם עצמי של פדרו לופס (46) ושער מרהיב של סאול ברחון (70) ששלח וולה לחיבורים. ויקטור קסאדסוס (79) ענה עם מבצע אישי ובעיטה לחיבורים משלו, אבל המחליף האיטלקי פדריקו פיובקארי חתם מהלך קבוצתי עם השוויון בדקה השלישית של תוספת הזמן.

משחקים נוספים:

חטאפה - קורדובה 1:1
לחטאפה: באבקאר דיאוורה (88). לקורדובה: פטריק אקאנג (78)

מלאגה - גרנאדה 1:2
למלאגה: רוקה סנטה קרוס (60), ויטורינו אנטונש (80 בפנדל). לגרנאדה: יוסף אל עראבי (1)

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully