וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "לא נופיע להעמדות לדין נגדנו"

28.9.2014 / 19:28

האדומים זועמים על אי העמדת הפועל ירושלים לדין בגין שירים כנגד שמעון מזרחי. בקבוצה מהבירה הגיבו: "הפוסל במומו פוסל"

אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

הפועל תל אביב הוציאה הערב (ראשון) תגובה לתקשורת בעקבות העובדה כי הפועל ירושלים לא הועמדה לדין בגין קריאות "שמעון מזרחי תתאבד כבר" במהלך חצי גמר גביע ווינר. על פי איגוד הכדורסל הסיבה כי האדומים מהבירה לא הועמדו לדין היא היעדר ראיות ודו"ח משקיף נקי יחסית. אגב, משקיף המשחק שלמה רבינוביץ אמר ביום המשחק לוואלה! ספורט כי הקריאות יכללן בדוח שיגיש.

"הגיע הזמן שיופרדו המשקיפים מאיגוד הכדורסל ויהפכו לגוף עצמאי, אשר יפעל לפי תקנון מוסדר שייקבע על ידי מנהלת הליגה, לפחות בכל בקשור לליגת העל" נכתב בהודעת האדומים, "העובדה לפיה המשקיפים מקבלים את שכרם מהאיגוד ובאותו זמן מתפקדים כמשקיפים במשחקים של בכירי האיגוד עצמם או הקבוצות אותן הם מנהלים הינו אבסורד שיכול לקרות רק במדינת חלם. עם זאת, אנו שמחים לגלות שהמשקיפים וקברניטי הכדורסל הפנימו גישה נכונה ופרודוקטיבית יותר לפיה העיסוק בנושא הקהל חורג מגבול הסביר במקום שיתמקד בטיפול בתופעות חריגות בלבד.

"משחקי גביע ווינר היוו דוגמה מצויינת, כאשר האווירה במשחקים הייתה נהדרת, לא היה כל פגם בהתנהגות הקהל וכולם יכלו להנות מכדורסל. אנו שמחים שגם המשקיפים הפנימו שזו הדרך הנכונה. אותו הדבר תקף גם לגבי קברניטי הליגה ובראשם שמואל פרנקל אשר תמך במעשיו בגישה זו. אנו סמוכים ובטוחים כי הטיפול בנושאים אלה יהיה אחיד לכל הקבוצות, ולא נראה יותר מצבים בהם הייחס של המשקיפים ושל קברניטי הענף שונה בהתאם לקבוצה".

כמו כן הודיעה הפועל כי לא תסבול התנהגות כזאת בעתיד: 'היה וניווכח כי לא כך המצב (זכור לכולנו המקרה בו מר פרנקל ווידא אישית שמשקיפים ממלאים את הדוח כראות עיניו בהדר יוסף) וקיימת עדיין איפה ואיפה במילוי תפקידם של המשקיפים, לא ניטול חלק בהצגה ולא נופיע להעמדות לדין באם יהיו כאלה נגדנו, בנושא זה בלבד. מיותר לציין כי אנו קוראים לכל הקהלים לעודד, לדחוף את הקבוצות ולהימנע מקללות וביטויי אלימות ביציעים".

אוהדי הפועל ירושלים. קובי אליהו
"קבוצה בליגת העל טוענת לאיפה ואיפה". אוהדי הפועל ירושלים/קובי אליהו

בהפועל ירושלים מסרה בתגובה: "בימים האחרונים, החלו באופן מתוזמן להפליא להתפרסם בכלי התקשורת השונים ידיעות המטילות דופי בקהל האוהדים הירושלמי. תחילה זו הייתה תקרית לה לא ניתן כל ביטוי רשמי, אשר נופחה מעבר לכל פרופורציה ולראיה לא הוגשה כל תלונה לגורמי אכיפת החוק או לכל מוסד אחר.

"היום התפרסמה הודעה מטעם קבוצה אחרת בליגת העל הטוענת לאיפה ואיפה, ביחס שהקהל שלהם מקבל ממוסדות הכדורסל. רבותיי, להלן החדשות – יש נטייה לקלל במגרשי הספורט בארץ! זו אינה נחלתה של קבוצה זו או אחרת, אלא של אוהדי כל הקבוצות בארץ. הנהלת הפועל ירושלים פועלת במרץ כדי למגר את התופעה לחלוטין.

"הפעולות נעשות באופן שוטף עם ארגון האוהדים של הקבוצה ולראייה לפני משחק הגמר, חילק ארגון זה מנשר לאוהדים הקורא להם להתמקד בעידוד הפועל ולא לעסוק ביריבה. יתרה מזו, כשהיה חשש שמא יהיו קריאות גנאי מצד קומץ שולי ובלתי מייצג, מיהרו רובם המכריע של אוהדי הקבוצה להשתיקם. זה לא מקרה שדוחו"ת המשקיפים לא הצביעו על הפרות סדר ואו קריאות בלתי ראויות כלשהן.

"כל ניסיון לשוות לטורניר גביע ווינר אווירה אחרת מלבד שלושה ימים של עונג ספורטיבי צרוף, הוא בבחינת חוצפה. במקום שכל העוסקים בכדורסל ינצלו את האירוע למינופו, אנו כורתים את הענף עליו כולנו יושבים. שלוש יריבותינו הספורטיביות המובהקות ביותר (הפועל חולון, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב - א.ש.) התמודדו נגד הקבוצה בגביע ווינר. במהלך הטורניר ולאחריו לא נשמעה מצדן כל תלונה על האווירה והקהל, וראשי קבוצות אלו אף התבטאו, הן פומבית, והן בשיחות אישיות וציינו לטובה את אווירת הכדורסל בטורניר.

"כשם שהנהלת הפועל פועלת בקרב הקהל שלה לעידוד ספורטיבי וראוי, אנו ממליצים לכל יתר הקבוצות לעבוד באותו אופן עם הקהלים שלהם. יש להם הרבה מאוד עבודה. כל התעסקות בקהל של ירושלים הינה בבחינת הפוסל במומו פוסל. אין מנוס מלהגיע למסקנה כי מתנהל כאן מסע לחצים אינטרסנטי וזאת על גבי אוהדיה של הפועל ירושלים.
אנחנו באים מאהבה. והיא תנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully