וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך הטאץ': על הסיטואציה הבעייתית של ראובן עטר בהפועל חיפה

28.9.2014 / 6:30

ההתעקשות של ראובן עטר לא ללמוד מטעויות עבר מכניסה אותו לפלונטר שמאיים על קריירת האימון שלו. "בטטת הכורסה" בוחרת את אנשי השבת, תוהה האם חזרתו המהירה של בניון היא לחיצה על כפתור המצוקה ומתרשמת מהקילר הצעיר שצומח באשדוד

one

לא כל כך ברור מדוע זה לא קרה עד היום, אבל אף אחד לא פרסם עדיין סקר העונה לשאלה "כמה אתה אוהב את ארוחת ערב ראש השנה?". כותב שורות אלה החליט להרים את הכפפה ולהציף את התהייה הקיומית והחשובה באתר הלא קיים (שעוד יקרום עוד וגידים ויביא רבבות בעתיד!) - batatatkursa.com.

לאחר ספירת קולות הימאים והחיילים, להלן התוצאות:

אוהב מאוד – 0 אחוז.
אוהב – 0 אחוז.
לא אוהב – 0 אחוז.
שונא – 100 אחוז.

מספר משתתפים בסקר: 1.

הבעיה המרכזית באירועים מסוג זה היא שלא תצליחו למצוא בהם הפתעות חיוביות. תמיד יש מי שיעצבן אותך, אתה יושב לא אחת עם ילדים מציקים שלא מבינים כלום, מקבלי ההחלטות על השולחן מעכבים אותך, הדרכים פקוקות ואף אחד לא משלם לך את הוצאות הדלק. בקיצור, ארוחת ערב ראש השנה היא הפועל חיפה של יואב כץ.

הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ. ברני ארדוב
איכשהו, ארוחת החג הזכירה לנו אותו. יואב כץ/ברני ארדוב
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מקום 3: שובל גוזלן

בדירוג וואלה! ספורט של כדורגלני ליגת העל לעונת 2013/14, שהתקיים בינואר אשתקד, הגיע שובל גוזלן למקום ה-25. הבחירה הזו, לה הייתה גם הבטטה שותפה, שיקפה היטב את מהותו של ההייפ סביב החלוץ. גוזלן לא היה שווה אותה וגם אלכסנדר סטנוייביץ' חשב כך ולא כלל אותו בתוכניות של מכבי חיפה. הציון המשוקלל של השנה, שהוריד אותו למקום ה-47, נראה כבר הולם יותר.

גוזלן לא עשה שום דבר מדהים בשבת, אבל הוא הבקיע. שער בנגיעה אחת כמו חלוץ אמתי. זה חשוב להפועל תל אביב, זה חשוב לא פחות עבורו. בעבר ידעו שני שחקנים להתבשל בהפועל תל אביב בדרך למלכות שערים במכבי חיפה: אלון מזרחי ושלומי ארבייטמן, שניהם סגרו עונה של 28 שערים בקרית אליעזר אחרי תחנה בבלומפילד. גוזלן לא צריך לכוון לשם. כרגע, הוא צריך פשוט להמשיך להצדיק את המקום בהרכב ולהבקיע. ולהבקיע שוב.

יש לו את כל התנאים לכך. שלושת המשחקים הראשונים המחישו בדיוק כיצד תיראה העונה של האדומים – הם ינצחו את מי שצריך לנצח ויפסידו למי שצריך להפסיד. אלה בדיוק התוצאות שמובילות אותך למקומות 4-8, כשהקרב היחיד שלך הוא המותחן המדומה על הכרטיס לאירופה. בניגוד לארבייטמן, שהגיע להפועל תל אביב במהלך העונה בעיצומו של מאבק נגד הירידה, על גוזלן לא צפוי לחץ מאסיבי. לכן, הוא חייב לנצל כל הזדמנות וכל משחק מול יריבות חלשות מהסוג של הפועל חיפה, כדי לבסס את מעמדו כטאלנט עם פוטנציאל ולגרום לראשי מכבי חיפה לרשום עוד הערות בפנקס המעקב.

שובל גוזלן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אסור לפספס אף הזדמנות. גוזלן/ברני ארדוב

מקום 2: יוסי בניון

ומכאן, למכבי חיפה עצמה. ההפסד לבית"ר ירושלים נעץ סיכה כואבת בבלון ההתלהבות הירוק. פתאום הבינו שם ש"סמי עופר" על 15 אלף מנוייו לא יביא לבד אליפות, ושלקבוצה הזו יש עדיין כברת דרך ארוכה ללכת בה. זה היה משחק שחשף את כל התחלואות שהיו מנת חלקם של הירוקים בשלוש השנים הקודמות: הגנה שכמעט ולא קיימת, חוסר ארגון ובעיקר היעלמות של שחקני מפתח ואנדרלמוסיה מוחלטת במרכז השדה.

המפגש עם הפועל פתח תקוה צפוי להסתיים בניצחון, אבל לא בטוח שניצחון בלבד יספיק במקרה הזה. בשלב הזה, מכבי חיפה צריכה משהו שיחזיר לה את ההתלהבות. התרגול של יוסי בניון בהרכב באימון יום שישי מעיד על כך שאלכסנדר סטנוייביץ' מבין את זה. עם ניצחון, או לכל הפחות יכולת סבירה בטדי, אפשר היה אולי לחכות עם החזרה שלו, אבל מכבי חיפה והמאמן שלה יודעים שזה הזמן ללכת All In, שבכל הקשור לבכורה של בניון במדים הירוקים אין מוקדם מדי.

שילובו האפשרי של בניון במשחק, בהליך החלמה שעל פניו נראה כמזורז, הוא הרבה יותר מקוריוז תקשורתי – זו נראית כמו לחיצה על כפתור מצוקה, במיוחד לאור ההתפתחויות בטדי והרחקת אידריסו. הירוקים צריכים שריף שיעשה סדר וירגיע את העניינים גם בדקות הקשות (אפילו מול סכנין הייתה למכבי חיפה מחצית שלמה שבה שום דבר לא עבד). עם הניסיון, הבנת המשחק והרוח הווינרית, בניון אמור להיות הדבק.

כן, הגדרת התפקיד שלו מלחיצה, אבל גם בניון עצמו יודע: בדיוק בשביל הדברים הללו הביאו אותו למכבי חיפה, גם אם לא בטוח בכלל שהוא כשיר במאת האחוזים לעלות למגרש.

שחקן מכבי חיפה, יוסי בניון. אדריאן הרבשטיין
כמעט הודאה על מצוקה. בניון/אדריאן הרבשטיין

איש השבת: ראובן עטר

מטריית השליליו?ת והאנטגוניזם שמספק יואב כץ יכולה לשמש אליבי מצוין עבור מאמנים. אחרי הכול, הרכש אף פעם לא מספק, ההתנהלות מעצבנת וכששום דבר לא דופק בניהול, סביר להניח שעל כר הדשא התוצאות יהיו בהתאם. אלא שאם אפילו עבור מאמנים צעירים זו סיטואציה שאי אפשר לצאת ממנה מנצחים (עיין ערך עידן בראון), ראובן עטר צריך מאוד להיזהר.

עטר, יש לזכור, מנסה להתאושש מהשנתיים הקשות בקריירת האימון שלו. לאחר שפוטר ממכבי חיפה וירד עם מכבי נתניה, הוא לקח שנת שבתון. ייתכן שזו הייתה טעות, בכדורגל הישראלי אסור לך להיעלם מהמפה, אבל קשה לשפוט מאמן שעובר שתי טראומות ספורטיביות בעונה אחת. בכל מקרה, הניסיון שלו לבנות את עצמו מחדש נתקל כרגע בקשיים עצומים, חלקם אובייקטיביים, ברובם יש לו חלק. בניגוד לירידה של נתניה, עטר לא הגיע כמושיע אלא כאיש שבנה את הסגל. וכמו העונה שהחל במכבי חיפה, גם הפעם העסק לא דופק כבר מהפתיחה.

"זו לא הפועל חיפה שניצחה ארבעה משחקים ברציפות בגביע הטוטו", אמר עטר בסיום וחשף, אולי, נקודה בעייתית: האשליה שיצר המפעל, הניצחונות שגרמו למאמן לחשוב שהסגל והיכולת הללו יספיקו לו כדי להישאר. הפועל חיפה נראית כרגע כמו המוצר הכי חלש בליגת העל. הטעות של עטר, שלא רצה בסגל את דריו פרננדס, כבר טופחת על פניו ומזכירה מקרי עבר שבהם המאמן העדיף להרחיק ממנו דמויות ותיקות ודומיננטיות (דחיקתו של אלון חרזי הצידה והסכסוך המתוקשר עם יניב קטן, למשל). עם אוסיי מאוולי חסר היציבות או סטיבן כהן חסר האחריות לא יוצאים למלחמה.

כעת עטר צריך לצאת מהפלונטר שהוא עצמו יצר. התיק הזה הוא עליו. בעוד שלושה שבועות אותה מכבי נתניה מגיעה ל"סמי עופר" במטרה להזכיר לו נשכחות. הפסד שם, ולא רק העונה תהיה בסכנה – כל קריירת האימון של האיש עם התלתלים תזכה לסימן שאלה גדול.

ראובן עטר מאמן הפועל חיפה. ברני ארדוב
ממשיך להרחיק דמויות מפתח וזה פוגע בו שוב. עטר/ברני ארדוב

בין השורות

מאמן בית"ר ירושלים מנחם קורצקי: "לא חושב שהייתה אופוריה אחרי מכבי חיפה".

רוצה לומר: אופוריה? מה פתאום. רק מסיבת טבע הייתה חסרה שם.

מאמן הפועל תל אביב אסי דומב: "באתי חולה למשחק, תודה לחבר'ה על התרופה"

רוצה לומר: הצרה אצלנו היא שבכל שבוע מוצאים מחלות חדשות.

מאמן מ.ס. אשדוד ניר קלינגר: "סכנין חזרה בגלל רפיון שלנו, נתקן את הבעיה".

רוצה לומר: "רפיון" – בשירות קבוצת הכדורגל של אשדוד מ-1992.

מנחם קורצקי מאמן בית"ר ירושלים. צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מתן חדד, אדריאן הרבשטיין
איזו אופוריה, מה פתאום? קורצקי/אדריאן הרבשטיין, צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מתן חדד

שלוש תובנות קצרות

1. במחזור החמישי תשחק מכבי חיפה לראשונה העונה בשבת, כשתפגוש את הפועל רעננה. באשר למכבי תל אביב, היא לא תעשה זאת לפחות עד המחזור השמיני, אז תארח את מכבי נתניה, כשיש סיכוי סביר שגם המפגש הזה יתקיים בתחילת השבוע. אם בעונה שעברה עוד ניתן היה לתרץ את ההופעות של האלופה בימי חמישי באירופה כגורם לדחיות, העונה מדובר ברייטינג נטו. גם הצהובים וגם הירוקים משמשים כעוגן רייטינג עבור ערוץ 1 וצ'רלטון לימי החול. הסטה קבועה של קבוצות מיום המשחקים המרכזי לשעות מאוחרות בימי ראשון ושני לא אמורה לקרות באף ליגה שמכבדת את עצמה ושרוצה למשוך אליה קהל צעיר.

2. היכולת של אלי דסה לא נעלמת, בוודאי, מעיניו של אלי גוטמן. המגן הימני של בית"ר ירושלים מככב במחזורי הפתיחה, ואם הזכרנו את ההייפ מאשתקד במקרה שובל גוזלן, כנראה שלו הייתה ההצבעה על דירוג השחקנים של וואלה! ספורט נפתחת היום, דסה היה משתלב במאייה הראשונה. הוא דורג במקום ה-133, צניחה של 35 שלבים מהדירוג הקודם. התנודות הללו אינן מקריות – דסה היה ונשאר כישרון שטרם מוצה ולכן קשה לדעת היכן בדיוק מיקומו על סקאלת השחקנים שלנו.

דבר אחד כבר ברור – כמו כל שחקן שעבר את תלאות השנתיים האחרונות בבירה ושרד בקבוצה, דסה מושפע מאוד מהאנרגיות שמועברות אליו מהיציעים. כעת הוא צריך, יחד עם בית"ר, להפסיק להיעלם למשך יותר מדי דקות ולהתחיל לגלות יציבות. וכן, עם העומס שחוו הוא וחבריו בגלל הרוטציה הקצרה, גם הפגרה הקרובה תעזור.

3. מעטים זוכרים, אבל ניב זריהן היה האיש שהוריד בשנה שעברה את בני יהודה ליגה. לאחר שנכנס כמחליף בדקה ה-55, החלוץ הצעיר ביצע פעולת הטעיה נפלאה בצד ימין ושלח כדור מדויק לראשו של בנצי מושל, שנגח לרשת הריקה של דלה איינוגבה. זה היה מהלך שהוכיח כמות בלתי נדלית של כישרון. בעונה הנוכחית זריהן הוא כבר באנקר בהרכב, הספיק לבשל שער בניצחון על הפועל חיפה ובשבת תרם עוד גול ובישול מצוין ב-2:2 עם בני סכנין. בעוד אשדוד ממשיכה לגלות את אותם סימני נאיביות שאפיינו אותה לכל אורך שנותיה בליגת העל, נראה שסופסוף היא מטפחת שחקן עם רוע וקילר אינסטינקט.

ניב זריהן שחקן מ.ס אשדוד. ברני ארדוב
סופסוף שחקן עם קצת רוע באשדוד. ניב זריהן/ברני ארדוב

ושאלה לסיום

לאורן יוסיפוביץ, האיש שארגן וריכז את דירוג השחקנים של וואלה! ספורט: מתי עושים אחד כזה גם למאמנים ומי יהיה הישראלי השני בדירוג, אחרי ברק בכר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully