וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל החיג'אב: נבחרת קטאר פרשה מאליפות אסיה

פיב"א לא אישרה לכדורסלניות ללבוש כיסוי ראש, הקטאריות פרשו במחאה מהטורניר שהסלוגן שלו הוא "כאן הייחודיות נוצצת". בשאר הענפים השימוש בחיג'אב מותר

רצת טריאתלון מכווית, אליפות אסיה, חיג'אב. רויטרס
באתלטיקה מותר. רצת טריאתלון מכווית/רויטרס

נבחרת קטאר פרשה מטורניר הכדורסל באליפות אסיה שנערכת בדרום קוריאה, לאחר שלא הותר לשחקניות הנבחרת ללבוש כיסוי ראש מוסלמי. הפרשה החלה כשהשחקניות הקטאריות נתבקשו להוריד את החיג'אב לפני המשחק שלהן מול מונגוליה ביום רביעי, וסירבו. בעקבות זאת המארגנים העניקו להן הפסד טכני.

לאחר שהבינו שלא יהיה שינוי בתקנות גם לקראת המשחק של נשות קטאר מול נפאל, החליטה הנבחרת לפרוש מהטורניר, שמתגאה בסלוגן "כאן הייחודיות נוצצת". כידוע, על פי חוקי פיב"א, "על המגרש אסור לשים כיסויי ראש, אקססוריז לשיער או תכשיטים".

יש לציין שהתחרויות באליפויות אסיה הן תחת חוקי ההתאחדויות הבינלאומיות, כך שבשאר הענפים הספורטאיות יוכלו ללבוש חיג'אב. כך, למשל, החותרות של אירן שזכו במדליית הארד לבשו את החיג'אב על ראשן, כמו גם מתחרות מכווית ומסוריה בטריאתלון ובתחרויות הבדמינטון. הכדורסל הוא יוצא דופן, על אף שפיב"א ערכה דיונים בנושא בתחילת החודש והצהירה על "תקופת ניסיון" של שנתיים בנוגע ללבוש השחקנים, שתחול רק במסגרות מקומיות.

חוסיין אל מוסאלאם מהוועד האולימפי של אסיה אמר ש"העדיפות העליונה חייבת להיות שמירה על הזכויות של הספורטאים. חובתן של התאחדויות הספורט להגן על הספורטאים ולאפשר להם את חופש הבחירה והכבוד".

שחקנית בדמינטון, אירן, עם חיג'אב. AP
גם בבדמינטון מרשים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully