וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבה: יוניקס קאזאן

24.9.2014 / 23:30

לנגפורד, פישר ומאמן שפוטר מפנאתנייקוס. הכירו את יריבת הפ' ירושלים בחצי הגמר, זאת שהביסה אותה ב-53 הפרש בעבר

גארד ארמאני מילאנו קית' לנגפורד. קובי אליהו
הגיע ממילאנו כדי לעזור לקאזאן לצלוח סוף סוף את שלב המוקדמות. קית' לנגפורד/קובי אליהו

היסטוריה: יוניקס קאזאן היא אחת הקבוצות העשירות ברוסיה ובאירופה, אך מעולם לא זכתה באליפות מקומית. עיקר התהילה של המועדון, שקם בשנת 1991, הגיע במפעלים האירופים. קאזאן זכתה ביורופליג, הגביע השלישי בחשיבותו בזמנו באירופה, בעונת 2004/5 וזתכה ביורוקאפ בעונת 2010/11 בדרך להופעת יחיד ביורוליג בעונת 2011/12 בה נעצרה ברבע הגמר נגד ברצלונה. בעונה שעברה הגיעה הקבוצה לגמר היורוקאפ, והפסידה לולנסיה בשני משחקים.

קאזאן השתתפה פעמיים בעבר במוקדמות היורוליג ובשני המקרים הפסידה בשלב השני. בעונת 2009/10 הפסידה לשרלואה במפגש כפול, ובעונת 2012/13 הגיעה כפייבוריטית הברורה לעלות למפעל, אך נעצרה על ידי לה מאן הצרפתית.

שתי הקבוצות נפגשו 4 פעמים בעבר, בשלבי הבתים של היורוקאפ. בעונת 2007/8 הביסה ירושלים את הקבוצה הרוסית 68:107 במלחה בסיבוב הראשון, ואז יצאה לרוסיה וספגה את אחת התבוסות המשפילות בתולדותיה - 98:45. שנתיים לאחר מכן נפגשו הקבוצות פעמיים בשלב הטופ 16 של היורוקאפ. ברוסיה ניצחה קאזאן 78:71, ובמלחה נהנתה ירושלים מ-19 נקודות של יוגב אוחיון בדרך לניצחון 73:82.

שחקן נבחרת גיאורגיה ויקטור סניקדזה. AP
גם הוא בסוללת הכוכבים של קאזאן. ויקטור סניקדזה/AP

הסגל: אחרי שנעצרה בקיץ שעבר בגמר היורוקאפ, בקאזאן רוצים לחזור ליורוליג ולשם כך לא חסכו בכסף כשהנחיתו כמה מהשחקנים היקרים ביבשת ובראשם קית' לנגפורד, אקס מכבי תל אביב, שכיכב בשנתיים האחרונות במילאנו. עם לנגפורד הגיע ממילאנו קרטיס ג'רלס. סנטר נבחרת ישראל, דיאור פישר, הגיע לקבוצה מבאמברג, ואילו ג'יימס וויט בא מרג'יו אמיליה. בקבוצה מככבים שני שחקני נבחרת יוון הגארד ניקוס זיסיס והפורוורד קוסטאס קאימקוגלו. את הסגל הזר משלים ויקטור סאניקדזה הגיאורגי, צלף מסוכן שנודע בעיקר בזכות הזקן המרשים שלו.

שלושה שחקנים רוסים מובילים את קאזאן - הפורוורד ולרי ליחודיי, שקלע בעונה שעברה 35 שלשות בשלב הבתים הראשון של היורוליג מ-64 נסיונות, הגארד הותיק סרגיי ביקוב והסנטר דימיטרי סוקולוב שזכה בעברו עם צסק"א מוסקבה ביורוליג.

המאמן: ארגיריס פדולאקיס בן ה-50 העביר את כל קריירת המשחק שלו בפרישטרי ופנאתנייקוס, וגם את קריירת האימון החל בקבוצה בפרישטרי אותה אימן משנת 1997 עד 2004. בעונת 2004/5 חתם במקדוניקוס אך הקבוצה פשטה רגל והוא הגיע לפנליניוס. פדולאקיס המשיך במסע ביוון כשאימן את רת'ימנו, פאוק סלוניקי וא.א.ק אתונה לפני שחזר בעונת 2010/11 לפרישטרי. אחרי שנתיים מוצלחות במועדון קיבל את הזדמנות חייו כשהחליף את ז'ליקו אוברדוביץ' בפנאתנייקוס, אך למרות שלקח אליפות בעונתו הראשונה, פוטר במהלך העונה. הקיץ חתם בפרויקט השאפתני של יוניקס קאזאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן פנאתינייקוס ארגיריס פדולאקיס. Panagiotis Moschandreou, GettyImages
החליף את אוברדוביץ', לקח אליפות ופוטר. ארגיריס פדולאקיס/GettyImages, Panagiotis Moschandreou

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully