וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס טיוס הורחק משלושה משחקי ליגה, מורן רוט נקנס

23.9.2014 / 19:31

בעקבות אי הופעתם לקמפיין הנבחרת בקיץ, נענשו השניים. טיוס ספג קנס של 30 אלף שקלים, רוט ב-10,000 ולא הושעה

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שלושה משחקים בלעדיו. טיוס/ברני ארדוב

אלכס טיוס ספג היום (שלישי) הרחקה משלושה משחקי ליגה וספג קנס בגובה 30 אלף שקל בעקבות אי הופעתו הקיץ לקמפיין נבחרת ישראל. בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל העניש את שחקן מכבי תל אביב שנעדר ממשחקי מוקדמות אליפות אירופה כאשר באיגוד הפעילו את סעיף 6 לתקנון נבחרת ישראל שקובע כי שחקנים שנבחרו על ידי מאמן הנבחרת חייבים להתייצב לאימונים ולמשחקים אלא אם רופא הנבחרת פוטר אותם מסיבות רפואיות או שהמאמן משחרר אותם. מורן רוט, שבעצמו עמד לדין, ספג קנס של 10,000 שקלים ולא הושעה.

כזכור, טיוס טען כי הייתה אי הבנה בינו לבין סוכניו וסיפר כי ביקש מהם לשחררו מהשתתפות בטורניר כדי להשלים קורס לניהול ספורט באוניברסיטת פלורידה. כמו כן, טיוס טען כי עבר טיפולי שיניים באותה תקופה וכי היה צריך להגיע לאוניברסיטה בפלורידה כדי להסדיר את עריכת הקורס באמצעות האינטרנט. במהלך הדיון לקח טיוס אחריות על מעשיו והסכים כי היה צריך לנהוג אחרת והיה עליו להתייצב לאימונים. בעקבות הדברים, הורשע טיוס בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

"אנו מקבלים את עמדת האיגוד ומאמן הנבחרת לפיה ההשתתפות של מי שהוזמן לסגל נבחרת ישראל הינה בגדר השתתפות חובה", נכתב בהחלטה. "כל עוד לא שוחרר השחקן על ידי המאמן או רופא הנבחרת, הוא חייב להתייצב לאימונים ולמשחקים. אי התייצבות שחקן, ובפרט שחקן בכיר, פוגעת בנבחרת הן מבחינה מקצועית והן מבחינה מוראלית". כמו כן, בהחלטה נכתב כי יש להתחשב בכך שמדובר בעבירה חמורה ובנושא שיש להרתיע בו שחקנים אחרים מלשחרר את עצמם על דעת עצמם בלבד מאימוני הנבחרת.

בעקבות העונש, יאלץ טיוס להחמיץ את שלושת המשחקים הראשונים של העונה של מכבי תל אביב נגד עירוני נס ציונה בחוץ, הפועל חולון בבית והפועל אילת בחוץ. המשמעות היא שמשחק הליגה הראשון שלו ייערך ב-26 באוקטובר כאשר הצהובים יארחו את עירוני נהריה.

בית הדין של איגוד הכדורסל הרשיע את מורן רוט באי הופעה לאימוני נבחרת ישראל. בין השאר כותב בית הדין: אנו מקבלים את עמדת האיגוד ומאמן הנבחרת לפיה ההשתתפות של מי שהוזמן לסגל נבחרת ישראל הינה בגדר השתתפות חובה, כל עוד לא שוחרר השחקן על ידי המאמן או רופא הנבחרת הוא חייב להתייצב לאימונים ולמשחקים. אי התייצבות שחקן ובפרט שחקן בכיר, פוגעת בנבחרת, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה מוראלית.

על מורן רוט כותבים הדיינים: התרשמנו כי מנוי וגמור היה עם השחקן שלא להתייצב לאימוני הנבחרת מתוך שהשחקן עושה דין לעצמו תוך התעלמות מוחלטת מהאמור בתקנון ומדברי המאמן והנציגים המוסמכים של האיגוד, אשר שוחחו עימו יותר מפעם אחת לשדלו לחזור מעמדו זו ולהתייצב לאימונים. על הנימוקים לעונש 10,000 שקל בפועל כותבים הדיינים: יחד עם זאת, לאי כשירותו הרפואית של השחקן במועד הרלוונטי יש חשיבות כשאנו באים לשקול את העונש הראוי. לו היה השחקן פועל על פי התקנון ופונה לרופא הנבחרת, ניתן להניח כי היה משוחרר כדין מאימוני הנבחרת.

עדכון ראשון: 15:31

מורן רוט עם אשתו נטלי רוט. יוסי ציפקיס
ספג קנס. מורן רוט/יוסי ציפקיס
  • עוד באותו נושא:
  • אלכס טיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully