וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נה לי פרשה מטניס: "מאושרת מהקריירה שעשיתי"

הסינית המעוטרת אישרה כי לא תשוב למגרשים בעקבות פציעות: "הלב אמר לי 'די', מעכשיו אדאג לקידום הטניס שלנו"

הטניסאית הסינית נה לי מודיעה על פרישה. GettyImages
נפרדת בדמעות. נה לי/GettyImages

שלושה ימים אחרי שנפוצו הדיווחים על פרישתה מטניס, נה לי מדברת על ההחלטה. הטניסאית המעוטרת, המושבתת מאז יולי בשל פציעות, קיוותה לחזור למגרשים אך לטענתה "אין בי חרטות" על הפרישה המוקדמת.

"אני מרוצה מאוד מקריירת הטניס שהייתה לי", אמרה לי, שזכתה בעבר ברולאן גארוס ובאליפות אוסטרליה הפתוחה. "זה הזמן הכי נכון עבורי כדי לפרוש. אני לא מרגישה צער. כשהתחלתי לחשוב על פרישה חשבתי שאתחרט, אבל הלב אמר לי שלא. הבנתי שעשיתי את הטוב ביותר שלי לאורך שנים".

נה לי, שמדורגת כרגע במקום השישי בעולם, הצטרפה לסבב ה-WTA ב-1999, אבל רק לאחר שנים ארוכות טיפסה עד לצמרת העולמית. ב-2011 היא נכנסה להיסטוריה של הספורט הסיני כשזכתה ברולאן גארוס, תואר הגרנד סלאם הראשון של מדינת הענק, והשנה היא הוסיפה אליו גם זכייה נהדרת באליפות אוסטרליה, אחרי טיפסה לדירוג השיא בקריירה שלה - 2 בעולם. אלא שאז הפציעה עצרה אותה, ובגיל 32 נאלצה לתלות את המחבט.

"אחרי הניתוח ביולי ניסיתי ועשיתי הכל כדי לחזור. קיוויתי שלפחות אחזור להתחרות בסין, אבל זה הניתוח הרביעי שעברתי. בגילי ובמצבי הפיסי, זה קשה מדי", אמרה.

לי מתכננת לפתוח בקרוב אקדמיה לטניס משל עצמה, וחולמת לסייע עוד יותר כדי להפוך את סין למעצמת טניס. "אקח חודש או חודשיים כדי לנוח כמו שצריך, אשהה קצת עם המשפחה והחברים שלי, כי בזמן הקריירה היה לי מעט מאוד זמן איתם. מיד אחרי זה אתחיל לפעול כדי לפתוח את המקום שלי. אני רוצה לבנות את הבסיס עבור הטניס הסיני. זה כמו פירמידה - רק אם בסיס רחב ומוצק, לטניס שלנו יהיה עתיד טוב יותר".

נה לי טניסאית סינית. AP
תישאר בעולם הטניס. נה לי/AP
  • עוד באותו נושא:
  • נה לי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully