וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספריי הסימון ייכנס לשימוש בליגת העל בתוך חודש

איגוד השופטים ערך כנס הסברה לתקשורת, ובו הוצגו חידושי חוקת המשחק ויישומה, כמו גם נושאים אחרים שעלו לדיון

שופט מסמן בספריי את מיקום הכדור. AP
בקרוב אצלנו/AP

איגוד השופטים ערך היום (ראשון) כנס הסברה לתקשורת הספורט. לכנס, שהתקיים זו השנה הרביעית ברציפות, הגיעו עיתונאים, פרשנים, שדרים, שדרי קו, עורכים ומפיקים מכל גופי התקשורת אשר מסקרים ומשדרים כדורגל. הכנס החל בהרצאה של שופט העבר הבינ"ל, חיים יעקב, המשמש כיום כמבקר שופטים של אופ"א וכחבר ועדה מקצועית של איגוד שופטים. חיים הציג את חידושי חוקת המשחק ויישומה תוך כדי שהוא מלווה את ההרצאה בקטעי וידאו רבים ומגוונים – מהמונדיאל האחרון, מהליגות השונות באירופה והן מליגת העל.

במהלך ההרצאה הועלו נושאים רבים לדיון כגון נגיעת יד ברחבה והקריטריונים להענשה בגינם, מניעת מצב ודאי לשער ועוד. כמו כן, הוחלט שבתוך חודש ייכנס לשימוש ספריי הסימון בכדורים חופשיים. לאחר מכן התקיים פאנל, בו לקחו חלק מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, יו"ר הועדה המקצועית, דני קורן, ושלושת השופטים הבינ"ל לירן ליאני, אוראל גרינפלד ורועי ריינשרייבר.

דני קורן אמר לגבי ראיונות שופטים מיד עם סיום המשחק: "זה קיים רק בשתי מדינות בעולם, הולנד ובלגיה. ההנחיה של אופ"א היא להימנע מזה, כדי שלא יעמתו את השופט עם הקטע מיד בסיום המשחק, לפני שהספיק להתכונן לכך. כשבע דקות מסיום המשחק אנחנו כבר מדברים עם השופטים על אירועי המשחק ואנחנו עדין לא משוכנעים שלתת לשופטים להתראיין זה הדבר הנכון".

לירן ליאני הגיב לענישה של הקפאת שופטים: "טעויות הן חלק מהמשחק. גם שחקנים טועים ולא מכניסים אותם להקפאה. אני לא מאמין בענישה בצורת הקפאה לשבוע או שבועיים, כי אני לא חושב שזה עושה טוב לשופט להיות מחוץ לעניינים".

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר: "אני רואה חשיבות גדולה בקיומו של כנס זה, ולכן אני מקפיד שנקיים אותו בכל שנה, עם תחילת העונה. אין לי ספק שהתקשורת היא חלק מהמשחק וכגורם משמעותי, אשר מביא את הכדורגל לכל סלון בישראל. חשוב לנו לתת את הכלים הטובים ביותר לשדרנים, לפרשנים ולכלל התקשורת על מנת שיוכלו לעשות את עבודתם נאמנה. עצם השתתפותם של אנשי תקשורת רבים כל כך בכנס מוכיחה לנו שנה אחר שנה כי קיומו חשוב ומועיל לכולם ואנו נמשיך לפעול כך בעתיד".

השופט לירן ליאני. ברני ארדוב
להעניש שופטים? כן, אבל לא ככה. ליאני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully