וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: מרטין ביין מונה למנכ"ל הקבוצה

21.9.2014 / 12:30

הסקוטי בן ה-46 הוצג במסיבת עיתונאים על ידי הבעלים מיטש גולדהאר, שהוסיף: "להחזיר את אוסקר לא הייתה טעות. אנחנו יודעים לדאוג לעצמנו. ג'ורדי יחליט לגבי עצמו לקראת העונה הבאה". בדש, זיו ואיגייבור לא יתלבשו למשחק מול רעננה

מכבי תל אביב הציגה היום (ראשון) את המנכ"ל החדש שלה - מרטין ביין, שיחליף בפועל את ג'ק אנגלידיס, שעזב בתחילת העונה לפאוק סלוניקי. ביין תופס למעשה את מקומו של לואיג'י פאביט, מנהל בחברה של מיטש גולדהאר בקנדה, שכפי שהסביר הבעלים במסיבת העיתונאים שערך היום, היה האיש ששימש כמנכ"ל הזמני של הקבוצה במעבר שבין אנגלידיס לביין.

מרטין ביין יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שנים ארוכות בריינג'רס. ביין/ברני ארדוב

גולדהאר אמר במסיבת העיתונאים: "אני רוצה לקחת רגע ולהודות לג'ק אנגלידיס על תרומתו המשמעותית למכבי תל אביב ולמקום בו אנחנו נמצאים היום. כשהתקשרתי לג'ק לפני חמש שנים וביקשתי ממנו לייצג אותי בישראל, הוא עבד כעורך דין בקפריסין והיה נשוי עם שני ילדים ובעיצומו של בניית בית החלומות שלו. למרות הכול, הוא הסכים להתחייב לעבודה של שנתיים בישראל והעביר את כל המשפחה שלו, עזב את הבית שאפילו לא סיים לבנות ובסופו של דבר, במקום שנתיים, נשאר כאן חמש שנים. בשלב מסוים ג'ק ואני חיפשנו מחליף לתפקיד שלו כיושב ראש, התפקיד שהוא מילא בפועל בקבוצה. ג'ק החליט שהגיע הזמן עבורו ועבור משפחתו להמשיך והחיפוש החל. זה היה תהליך ארוך ובמהלכו ג'ק מצא עבודה חדשה בפאוק. אני רוצה להודות גם להם, על שיתוף הפעולה. הם נתנו לנו את הזמן לסדר את הדברים אצלנו לפני שהוא עבר לשם".

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב עם מרטין ביין. ברני ארדוב
הנציג החדש. מרטין ביין עם גולדהאר/ברני ארדוב

לאחר מכן הציג גולדהאר את מרטין ביין. "רוב הקריירה שלי הייתה בריינג'רס", סיפר על עצמו הסקוטי. "הייתי מנכ"ל המועדון במשך שש שנים, עד שהתפטרתי ב-2012 כי לטעמי המועדון לא הלך למקומות הנכונים. לאורך השנים שלי בעבודה בריינג'רס, הייתי גם בגוף המנהל של הליגה הסקוטית ועבדתי מול חברת סקיי על נושא זכויות השידור. בשנים האחרונות שלי במועדון, עבדתי בעיקר על בניית יסודות המועדון. ההגעה לגמר גביע אופ"א עם הקבוצה הייתה אחד משיאי הקריירה שלי".

:"אני מקווה ללמוד הרבה מג'ורדי", המשיך ביין. "אשב איתו ואלמד איך הוא אוהב לעבוד. אני בטוח שהיחסים בינינו יצליחו. אני אוהב את הגישה של מיטש למועדון. אני לא רואה סיבה לכך שהקבוצה לא תתחרה באירופה. לשמחתי, הגעתי לישראל עם ריינג'רס למשחקים מול בית"ר ירושלים, מכבי חיפה והפועל תל אביב. נהניתי מאוד מהחוויה בתל אביב, מהאנשים ומהכדורגל. דיברתי עם האנשים במכבי ואני שמח מאוד להגיע לכאן יחד עם אשתי".

לגבי מחליפו הזמני של אנגלידיס אמר גולדהאר: "לואיג'י פאבי הוא קנדי, הוא רואה חשבון ומנהל בחברה שלי בקנדה. יש לו המון שנות ניסיון בניהול עסקים. באביב האחרון הוא יצר קשר עם ג'ק ומכבי, על מנת להכיר את דרכי העבודה שלנו. הוא עשה עבודה נהדרת בהכרת הסיטואציה הכלכלית של מכבי ואני רוצה להודות לו על כך שהוא לקח את משרת היו"ר הזמנית בחודשים האחרונים".

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נראה מרוצה מהבחירה. מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

כשנשאל לגבי עזיבתו של אוסקר גרסיה אמר גולדהאר: "אוסקר לקח החלטה אישית. הוא היה ישיר איתי, דיבר איתי בשלב מאוד מוקדם, כשהוא התחיל לחוש שלא בנוח. היו עליו לחצים מהבית, הרבה לפני שהוא החליט לעזוב. מותר לו לקחת החלטה כזו וגם לנו מותר לדאוג לעצמנו כשדברים כאלה קורים. תמיד נדאג לעצמנו. החלפנו את אוסקר במישהו שאני מאוד אוהב ואני חושב שהוא מתאים מאוד לערכים ולרמה שאנחנו מנסים לבנות כאן במכבי".

"להחזיר את אוסקר לא הייתה טעות", המשיך גולדהאר. "היו לו יחסים טובים עם השחקנים, הוא הכיר את הליגה, התקופה שלו בברייטון ממש לא הייתה כישלון, הוא עשה שם עבודה טובה. אני חושב שההחלטה להחזיר אותו הייתה מצוינת, אבל אנשים הם יצורים מסובכים ולכל אחד יש נקודות רגישות. הוא חזר עם הכוונות הטובות ביותר, זה לא עבד ואנחנו ממשיכים הלאה. אני מאחל לו רק בריאות, שמעתי שהיו לו בעיות לאחרונה".

לגבי עתידו של ג'ורדי קרויף אמר הבעלים: "ההחלטה לגבי העונה היא של ג'ורדי. אני מקווה שהוא יהיה כאן, אבל כמובן שהשינוי בצוות יביא שינוי מסוים בקבוצה. אבל המבנה שלנו בנוי כך שהוא יכול לעמוד בשינויים. אם ג'ורדי יחליט לעזוב, נתמודד עם זה ואם הוא יישאר, נתמודד גם עם זה. נכון לרגע זה, לא מדובר בנושא בוער, כי אנחנו רק מתחילים את העונה".

על ההדחה מאירופה אמר: "אין ספק שזו אכזבה, אבל זה מאחורינו. אנחנו מתרכזים עכשיו בליגה. הקמפיין באירופה היה קשה, אבל אנחנו רוצים לצבור ממנו ניסיון לעתיד. זו הייתה חוויה שגם איחדה אותנו, התחזקנו בזכותה".

אוסקר גרסיה, מאמן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
"אני חושב שההחלטה להחזיר אותו הייתה מצוינת, אבל אנשים הם יצורים מסובכים ולכל אחד יש נקודות רגישות". אוסקר/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מי אתה, מרטין ביין?

ביין, 46, שימש בעבר כיושב ראש גלזגו ריינג'רס הסקוטית. הוא מונה לתפקיד בפברואר 2005, אחרי ששימש כחבר הנהלה בין 1996 ל-2001 ועבד בתחום השיווק ויחסי הציבור. ביין החזיק בתפקיד יושב הראש במשך שש שנים עד למכירת המועדון. ההתנגדות שלו לעסקת העברת המניות לקרייג וויט הובילה להשעייתו ובהמשך להתפטרותו. בהמשך ביין תבע את ריינג'רס ומאוחר יותר משך את התביעה והצהיר שלא סמך על הבעלים החדש וויט, שהוביל לפירוק המועדון. בזמן תפקידו בריינג'רס, שימש ביין גם כחבר דירקטוריון בהנהלת הפרמיירליג הסקוטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully