וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תחקיר וואלה! ספורט: הפרקליט הצבאי עשוי לפתוח בחקירה

17.9.2014 / 18:04

בעקבות ממצאי תחקיר החיילים-כדורסלנים המצטיינים שחשף כשלים, ובעקבות שורה של תלונות ופניות, אלוף דן עפרוני עשוי להורות על פתיחה בחקירה

שחקן נבחרת העתודה אור פלבניק. קובי אליהו
שחקן נבחרת העתודה אור פלבניק/קובי אליהו

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דן עפרוני, עשוי להורות על פתיחה בחקירה בעקבות ממצאי תחקיר החיילים-כדורסלנים המצטיינים – כך נודע לוואלה! ספורט.

בשבועיים שחלפו מאז פרסום התחקיר התקבלו במצ"ח ובפרקליטות הצבאית מספר רב של פניות – בשמם של חיילים בהווה ובעבר, שלטענתם נפגעו מהתנהלות הגורמים במשרד הספורט ובאיגוד הכדורסל בעניינם, כפי שתוארה בחלקה בתחקיר שפורסם כאן.

אחת מהפניות לפצ"ר נעשתה בשבוע שעבר בידי עו"ד בני קוזניץ, המייצג את הכדורסלן רב"ט ד' (שם מלא שמור במערכת), המשרת כיום בצה"ל. "התחקיר משתלב היטב ומחזק את החשדות שהעלה הח"מ במסגרת התכתבויותיו בחודשיים האחרונים אל מול גורמי מיט"ב ויעח"ק (מחלקת ייעוץ וחקיקה בפרקליטות הצבאית, א.ג.)", כתב עו"ד קוזניץ לפצ"ר.

עו"ד קוזניץ מתאר את מקרהו הקפקאי של ד' – שמעמדו כספורטאי מצטיין נשלל בחודש יולי האחרון, בהליך בזק, ביחד עם 14 כדורסלנים מצטיינים נוספים, כאשר מיד לאחר מכן נדרש ד' להתייצב לטירונות נוספת, קרבית. ד' סירב ונשלח למאסר בכלא צבאי.

שחקן העבר עמוס פרישמן. ברני ארדוב
התפטר. פרישמן/ברני ארדוב

לטענתו של עו"ד קוזניץ, שלילת מעמדו של ד' כאמור "נעשתה במחשכים, ללא מתן זכות שימוע... בניגוד גמור להוראות קבע אכ"א 31-03-03", וכי "רשויות הצבא ניסו 'לתקן' את ההליך באמצעות מתן 'שימוע בדיעבד', אשר אין בינו לבין זכות שימוש מהותית כלום... התנהלות זו מהווה לכשעצמה עבירה לפי סעיף 133 לחש"צ (חוק שיפוט צבאי) – אין-קיום הוראות המחייבות בצבא".

לדברי עו"ד קוזניץ, ההסבר שניתן לשלילת מעמדו של ד' היה ב"חריגה של איגוד הכדורסל ממכסות הספורטאים המצטיינים שהוקצבו לו", אולם לדבריו מוכיח התחקיר מדוע וכיצד בוצעה החריגה.

כזכור, תחקיר וואלה! ספורט חשף התנהלות חמורה של גורמים בכירים באיגוד הכדורסל ובמנהל הספורט בעניין קביעת ואישור מעמדם של כדורסלנים כספורטאים מצטיינים בצה"ל. יממה לאחר פרסום התחקיר הודיע עמוס פרישמן, הגורם האחראי באיגוד הכדורסל על תחום הספורטאים המצטיינים בצה"ל, על התפטרותו מהאיגוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully