וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייק ששבסקי: "די מגניב לזכות כקבוצה, בלי כוכב אחד"

האמריקאים הקדישו את הזכייה במונדובאסקט לפול ג'ורג', המאמן הדגיש: "לא היה קל". אירוויינג ה-MVP: "זו ההרגשה הכי נפלאה"

קיירי אירווינג, נבחרת ארה"ב. GettyImages
ה-MVP. קיירי אירווינג/GettyImages

נבחרת ארצות הברית זכתה היום (ראשון) בפעם החמישית בתולדותיה ובפעם השנייה ברציפות אחרי ניצחון מוחץ 92:129 על סרביה, וכשנבחרת מביסה ב-37 הפרש את יריבתה במשחק הגמר, אפשר לקבל מושג בנוגע לפערי הרמות בין הכדורסל בארצות הברית לבין זה שבשאר העולם. קיירי אירווינג, שקלע 26 נקודות בגמר (6 מ-6 משלוש), הוכתר כ-MVP של הטורניר. יחד איתו בחמישיית הטורניר היו ניקולא באטום הצרפתי, מילוש תאדוסיץ' הסרבי, פאו גאסול מספרד וקנת' פאריד מארצות הברית.

בזמן שבשאר העולם עסקו במי שלא הייתה שם - נבחרת ספרד שהופתעה ברבע הגמר על ידי צרפת ולא זכתה לקרוא תיגר על האלופה במגרשה הביתי - האמריקאים עסקו באיש שלא היה שם. רודי גיי פנה למצלמות של ESPN עם סיום המשחק והכריז :""PG, זה בשבילך", והדבר הראשון שמייק ששבסקי עשה עם כניסתו לחדר ההלבשה היה להתקשר לפול ג'ורג', שכזכור סבל מפציעה קשה במחנה האימונים האמריקאי לקראת הטורניר ועשוי להחמיץ את כל עונת ה-NBA הקרובה.

ג'יימס הארדן, נבחרת ארצות הברית. AP
כצפוי, ככה זה נגמר. הארדן והגביע/AP

הנתונים

* זכייה חמישית של ארצות הברית במדליית הזהב, נתון בו השתוותה ליוגוסלביה, ומדליה 12 כללית - הכי הרבה בהיסטוריה של אליפויות העולם.

* הגמר עם ההפרש השני הכי גבוה בהיסטוריה - הראשון בטורונטו בשנת 1994 אז ניצחו האמריקאים 91:137 את רוסיה.

* אגב מהמשחק ההוא נגד רוסיה, לפני 20 שנה, ארצות הברית לא עברה את רף 130 הנקודות במשחק אחד באליפות העולם עד הערב - רצף של 42 משחקים.

* 129 הנקודות שקלעו האמריקאים בגמר היו הכי הרבה מאז ה-156 נקודות שהם המטירו על הראש של ניגריה באולימפיאדת לונדון 2012. לשם השוואה האמריקאים קלעו בניצחון על ניגריה 29 שלשות ב-46 נסיונות, לעומת 15 שלשות בלבד ב-30 נסיונות נגד סרביה.

* 19 ניצחונות רצופים לאמריקאים באליפויות העולם מאז ההפסד בחצי הגמר ליוון בשנת 2006. הרצף של נבחרת ארה"ב עומד כעת על 63 ניצחונות - 45 משחקים במסגרת רשמית של פיב"א ו-18 משחקי ידידות.

* נבחרת ארצות הברית היא השלישית בהיסטוריה להשיג בק טו בק באליפויות עולם אחרי ברזיל (1959, 1963) וסרביה (1998 ו-2002).

* ארה"ב ניצחה את פינלנד ב-59 הפרש, את טורקיה ב-21 הפרש (הניצחון הכי קטן), את ניו זילנד ב-27 הפרש, את הרפובליקה הדומיניקנית ב-35 הפרש, את אוקראינה ב-24 הפרש, את מקסיקו ב-23 הפרש (שמינית גמר), את סלובניה ב-43 הפרש (רבע גמר), את ליטא ב-28 הפרש (חצי גמר) ואת סרביה ב-37 הפרש (גמר). הפער הממוצע: 33 נקודות!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מאמן נבחרת ארה"ב מייק ששבסקי. GettyImages
עשו את זה אחרת לגמרי. מייק ששבסקי/GettyImages

"זה לא היה טורניר קל", הסביר ששבסקי אחרי המשחק. "אני חושב שהתוצאות נראות דומיננטיות, אבל בסך הכל היו לנו פרצי דומיננטיות בכל משחק. היו לנו משחקים קשים, ואז פתאום היו דקות בהן התפרצנו. לא היה לנו כוכב אחד, זכינו כקבוצה וזה די מגניב. ב-2010 דוראנט די לקח אותנו על הגב עם הופעה מדהימה, והפעם מבחינה קבוצתית יש כאן חתיכת קבוצה. אני ממש מאושר בשביל השחקנים האלה".

סטפן קרי הוסיף: "נתנו את המיטב שלנו, ולכן התוצאות היו כמו שהן היו. לא היה לנו אף משחק צמוד לאורך הטורניר, אבל כדי שזה יקרה היינו צריכים לעבוד קשה לאורך 40 דקות בכל משחק, לא להירגע ולא לתת שום מרווח לאף יריבה אפילו לרגע. לכן אפשר לטעון שהיה קשה יותר לעשות את מה שעשינו כאן מאשר ב-2010 בגלל הרמה שהצגנו לאורך תשעת המשחקים".

דמרכוס קאזינס נשאל על היעדרותם של כוכבי ה-NBA מהסגל האמריקאי והשיב: "לא היה אכפת לנו מי לא היה בסגל שלנו, הלכנו עם מי שכן היה וסיימנו כאלופים", ואילו אירווינג, שתפס את המשבצת שיועדה לדרק רוז המאכזב בחמישייה וסיים את הטורניר כשחקן המצטיין, סיכם: "זו ההרגשה הכי נפלאה בעולם כרגע, לזכות עם החבורה הזו שהם כולם אחים שלי. מבחינה אישית רציתי לנצל כל הזדמנות שתהיה לי לשחק לצד החבר'ה האלה, וכל הזדמנות להתאמן תחת המאמנים האלה בניסיון ללמוד מהם כמה שיותר כדי לקחת כמה שיותר דברים בחזרה לקבוצה שלי".

בצד המפסיד היה סשה ג'ורג'ביץ', המאמן הסרבי שראה את קבוצתו פותחת חזק אבל מתפרקת לחתיכות עוד לפני סיום הרבע הראשון. "אני שמח שזכיתי להיות לצד השחקנים האלה, למדתי מהם הרבה וניסיתי לתרום את החלק הקטן שלי לזכייה במדליית הכסף הזו, שעבורנו היא גדולה כמו מדליית זהב. אף אחד לא ציפה מאיתנו להישג הזה, צמחנו כקבוצה מהיום הראשון ועד ההפסד המאכזב הזה. השחקנים שלי תחרותיים מאוד, אבל בירכנו את האמריקאים על הזכייה. הם היו הכי טובים והתואר מגיע להם, כי הם ממש בעטו לנו בתחת הערב".

כדורסל מעולם אחר: ארה”ב זכתה במונדובאסקט

קליי תומפסון, סטפן קרי, נבחרת ארה"ב. AP
קליי תומפסון, סטפן קרי, נבחרת ארה"ב/AP
קנת' פאריד, נבחרת ארה"ב. AP
קנת' פאריד, נבחרת ארה"ב/AP
דמרקוס קאזינס, נבחרת ארה"ב. GettyImages
דמרקוס קאזינס, נבחרת ארה"ב/GettyImages
שחקני נבחרת ארצות הברית חוגגים זכייה באליפות העולם. רויטרס
שחקני נבחרת ארצות הברית חוגגים זכייה באליפות העולם/רויטרס
קנת פאריד, נבחרת ארה"ב. GettyImages
קנת פאריד, נבחרת ארה"ב/GettyImages
שחקני נבחרת ארצות הברית חוגגים. AP
שחקני נבחרת ארצות הברית חוגגים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully