וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני 15 שנה: הבכורה של קסיאס בריאל מדריד

השוער האגדי "ישן טוב בלילה" לפני הנסיעה לבילבאו, אבל ספג שם באשמתו. 15 שנה לאחר מכן, הוא עדיין עומד בין הקורות

שוער ריאל מדריד בשנת 1999, איקר קסיאס. GettyImages
זה הקטן, גדול יהיה/GettyImages

ה-12 בספטמבר 1999, מחזור שלישי בליגה הספרדית, ריאל מדריד מתארחת אצל אתלטיק בילבאו בסן מאמס. השוער בודו אילגנר פצוע והמאמן ג'ון טושאק נותר חסר ברירה ומציב בין הקורות שוער צעיר וחסר ניסיון, בן 18 בלבד. איקסר קסיאס שמו.

***

קסיאס אמור לפתוח מחר (שבת, 21:00, ספורט 5) בשער של ריאל מדריד שתארח את אתלטיקו בדרבי של בירת ספרד, אבל היום הוא חוגג מאורע אחר: 15 שנים להופעת הבכורה שלו בהרכב של הבלאנקוס.

קסיאס שגדל בריאל מדריד התחיל את עונת 1998-99 בקבוצת המילואים של המועדון, אבל קיבל את המפתחות באותו משחק בבילבאו. היה לו חלק גדול בשער הראשון במשחק שהסתיים ב-2:2 - בעיטה חופשית של ג'ולן גררו בה השוער הצעיר לא סגר את הפינה שלו - אבל 15 השנים הבאות היו נהדרות ברובן.

"לפני הנסיעה לבילבאו, טושאק שאל אותי איך אני מרגיש", הוא סיפר לפני כשנתיים, "אמרתי לו שלשחק מול 50 אלף אוהדים בסן מאמס יהיה פנסטסטי. ישנתי מצוין בלילה שלפני המשחק, הייתי רגוע".

השוער הפנטסטי שזכה לכינוי "סן איקר" (איקר הקדוש) עמד במשחק הבכורה מאחורי פרננדו היירו, רוברטו קרלוס, פרננדו רדונדו ואחרים. ב-15 השנים הבאות ראה את הקבוצה עוברת עוד ועוד גלגולים, אבל הוא תמיד היה שם. הוא עמד בשער של הקבוצה ב-683 משחקים בכל המסגרות, 480 מהן בליגה. רשימת התארים שלו ב-15 השנים בהן הוא מגן על שער הבלאנקוס נראית כך:

5 אליפויות ספרד
3 זכיות בליגת האלופות
2 זכיות בגביע הספרדי
2 זכיות בסופרקאפ האירופאי
4 זכיות בסופרקופה הספרדי
1 זכיות בגביע הביניבשתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully