וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז גודס פנה למקל: על ההתפתחויות האחרונות במכבי תל אביב

11.9.2014 / 11:45

בעוד מכבי תל אביב טרודה בבעיית הגבוהים, פנה המאמן מספר פעמים לגארד של דאלאס וניסה לשכנע אותו להצטרף. ורד כהן מספקת פרטים חדשים על השבוע של אלופת אירופה, כולל עדכון על מצבו של סופו והתגובה המוחצת של הצהובים לפרשת פנאן מחוץ לכותלי בית המשפט

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בוידאו: אימון הבכורה של מכבי תל אביב בישראל

1. מחממים מנועים

לאחר שהשיגה ניצחון קליל על טלקום בון במשחק האימון הראשון, מול האגן התקשתה מכבי תל אביב, כשרק לאחר הארכה הצליחו להשיג את הניצחון המיוחל 95:106. "יש עדיין המון דברים לעבוד עליהם. זו רק תחילת העונה", אמר גורם במועדון. בקבוצה מציינים כי שורר עדיין חוסר תיאום בין השחקנים, אך סבורים כי זהו סימפטום אופייני לתחילת עונה.

מחר תשוב הקבוצה לארץ, ובשבוע הבא תשתתף בגביע ווינר, ללא דווין סמית' אשר מתאושש מהניתוח בברכו ואותו מעוניינים בקבוצה לשתף בהדרגתיות. במכבי תל אביב מדווחים על שיתוף פעולה טוב בין גיא גודס ופיני גרשון. "גרשון מאוד פעיל ותורם הרבה, הקבוצה תהיה אטרקטיבית עם המון מהלכים התקפיים חדשים. יש גם שחקנים עם אופי טוב ופרגון רב וזה חשוב", מעידים בקבוצה.

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס (מרכז) ועוזרו פיני גרשון. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
כרגע כולם מרוצים. גודס וגרשון/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. גודס רוצה את מקל

הכותרות חגגו בשבועות האחרונים על מצבו הרפואי של שחורציאניטיס. הכול דיברו על חסרונו המשווע של גבוה, ועל החתמתו של הגבוה אלכס מאריץ. ואולם, מתברר כי מאחורי הקלעים המאמן גיא גודס סבר שגזרה אחרת היא הבעייתית: זו של הגארדים.

לוואלה! ספורט נודע כי המאמן שוחח מספר פעמים עם גל מקל, הביע בפניו את התרשמותו מהיכולת שלו והציע לו להצטרף למכבי תל אביב. מקל, המשחק כעת בדאלאס, סירב להצעה ואמר כי כרגע בכוונתו להמשיך במאבריקס. הגארד הישראלי הציג הקיץ יכולת מרשימה בנבחרת, ביצועים שהמריצו, כנראה, את גודס.

גל מקל, נבחרת ישראל בכדורסל. איגוד הכדורסל,
אמר לא לצהוב. מקל/איגוד הכדורסל

3. מחכים בעין יפה?

לא מעט סימני שאלה מרחפים על מועד חזרתו של שחורציאניטיס לשירות פעיל בקבוצה.

סופו עבר השבוע ניתוח בעין בשל הגלאוקומה, על ידי ד?ר שמעון קורץ באיכילוב, במטרה להוריד את הלחץ התוך עיני. אתמול (רביעי) עבר הסנטר היווני בדיקה נוספת, שהראתה כי הלחץ ירד. עם זאת, רק בעוד חודש יידעו האם הניתוח הצליח. ההערכות האופטימיות במכבי תל אביב מדברות על חזרתו של סופו לאימונים רק בחודש נובמבר, כשיהיה עליו להרכיב משקפי מגן מיוחדים.

על פי גורמים במועדון, כבר בעונה שעברה ידע שחורציאניטיס על הבעיה, ולא לקח באופן סדיר את טיפות העיניים שהיה צריך לקחת כדי לטפל בה, מה שהחמיר משמעותית את מצבו ועלול אף לגרום לעיוורון באותה עין. על כן היה השחקן זקוק לניתוח דחוף. גם בעין השנייה סובל שחורציאניטיס מהגלאוקומה, אך במכבי תל אביב מציינים כי כל עוד הוא מטפל בטיפות, המצב יציב.

יש לציין כי חוזהו של שחורציאניטיס הוא על תנאי, וכי התאוששות מניתוח כזה עשויה להימשך מעבר למצופה. שחורציאניטיס נעזר בבני משפחתו, התומכים בו בתהליך ההחלמה.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
אם ההתאוששות תימשך מעל למצופה, הוא עלול להיות בבעיה חוזית. שחורציאניטיס/יוסי ציפקיס

4. מוציאים את הכביסה

ההצגה הכי טובה בעיר לא מתקיימת בתיאטרון, אלא בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שם מתנהל משפטה של שרון פנאן, אלמנת מוני, נגד מכבי תל אביב.

במשך חמש שנים ניסתה מכבי תל אביב לשמור את הסיפור בשקט, והגיבה באופן מאופק ומהודק על כל הקשור בפרשה. ואולם, בימים אלה מאלצת התביעה את ראשי המועדון להעיד באופן מפורט על הנעשה מאחורי הקלעים.

כתוצאה מכך, נאלצו הבכירים להגיב, ולא מעט טענות מעניינות עלו במהלך הדיונים. מי שתרם לגרסת מכבי תל אביב עדות מעניינת הוא היו"ר שמעון מזרחי, שניפק בתצהיר שלל טענות על התנהלות לא תקינה, לטענתו. "סגנון חייו של מוני היה ראוותני וניכר על כל צעד ושעל כי הוא בעל ממון רב ומפזר כספים ללא חשבון", העיד מזרחי.עוד טען כי פנאן "דאג לכך שבמשך שנים תשולם "משכורת" מלאה של קרוב ל- 10 אלפים שקל מקופת הנתבעת (לרבות רכב צמוד!) לגברת המקורבת עליו, אשר למעשה לא עבדה כלל בנתבעת".

מידע חדש נחשף לגבי מכירת מנויים וההכנסה מהם: "מוני מכר מנויים שנתיים למשחקי הנתבעת במקומות היקרים והטובים ביותר בהיכל הספורט נוקיה (בשווי אלפי שקלים חדשים למנוי ויותר מכך), והתמורה לא הועברה מעולם לנתבעת". גם תשלומים ממשרד הנסיעות הועלו במהלך הדיונים: "בדיעבד, התברר כי מוני היה נוהג להזמין ולאשר הזמנות, כביכול בשם הנתבעת, עבור נסיעות לעצמו, לבני משפחתו ולמקורבים רבים נוספים שאין להם קשר לנתבעת כלל", נכתב בתצהיר.

מוני פנאן. אביב חופי
במכבי תל אביב הסירו את הכפפות. בני הזוג פנאן/אביב חופי

5. "מוני חרג ממה שמותר לעשות"

עו"ד נחום פינברג, עורך הדין המייצג את מכבי תל אביב במשפט, אמר לוואלה! ספורט: "בכל התהליך הזה, מכבי השתדלה לא לפגוע במנוח ובמידת האפשר לא לחשוף את כל המחדלים שהיו, אבל היא חייבת להתגונן בפני תביעה שהיא לטעמה מופרכת. אין ברירה".

לגבי הגילויים וההתנהלות הבעייתית לכאורה הוסיף פינברג: "אין מחלוקת, כנראה, על כך שהאיש חי ברמה מאוד גבוהה, וכי ממכבי בתור עמותה או חברה הוא לא התפרנס. היו צריכים להיות לו מקורות אחרים. אם יקבלו את עמדתנו, אין מחלוקת, כנראה, על כך שהוא הציג את עצמו כאדם מאוד אמיד. כל זה מצייר סיטואציה לפיה היו לו מקורות שאף אחד לא יודע עליהם, או שהוא דאג למקורות כאלו או אחרים שעזרו לו. לא מדובר בחודש או שבוע, מדובר בשנים רבות מאוד".

לגבי הטענות שהועלו בדיונים ובתצהיר הוסיף פינברג: "על פי הטענות שעולות, הוא חרג ממה שמותר לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully