וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפסו את הראש: הבלוג של איציק יצחקי על מוחמדו אידריסו

10.9.2014 / 14:10

בצל הדיבורים על אישיות מתוסבכת, תביעת אבהות ורגל מסיימת, מוחמדו אידריסו הענק חורט קעקועים ציוניים על היד, מתחבר לשחקן הכי נמוך במכבי חיפה ומתחנן: תגביהו לי כדור לראש. על הצד הרך של חלוץ מכבי חיפה, וגם: מי השוער שמכבי חיפה סיכמה על השאלתו לפני הגעת לויטה

one

נפשו של מוחמדו אידריסו לא ידעה עצמה מרוב צער. זה קרה בשבוע שעבר, כשהאיש שהכי אהב נפרד ממנו הרבה לפני שהיה מוכן. "אני לא מאמין שזה קורה לי", הוא מלמל בחדר ההלבשה לפני האימון. "זה החבר הכי טוב שלי, עם מי אלך לאכול עכשיו?". דקות קודם לכן הוא חיפש את החבר, קוסטה בלשונו, עדי קוסטנטינוס בלשון העם, והתבשר שהחבר עבר למקום אחר. "שמעתי שכאב לו כשעזבתי, אבל זה הכדורגל", אמר השבוע הילד מהכרמל. "זה התחיל בארוחת צהריים משותפת, מאותו רגע פשוט התחברנו ולא עזבנו אחד את השני. צחקנו הרבה, הוא היה מספר הרבה על גרמניה. אומרים עליו שהוא טיפוס מפחיד, שיהיה שמח איתו העונה, אבל שמע לי - זה בנאדם בלי טיפת אגו, הרבה יותר רך ממה שכולם חושבים".

אז בגיל 34, עם אפס אגו, רזומה שכולל פה גדול, תביעות אבהות ואלימות במשפחה, מאחת הליגות החזקות באירופה, "מו" - מקום שני לוולדימיר סטויקוביץ' במדד הגובה במכבי חיפה, מתחבר לשחקן הכי נמוך בקבוצה ("ההפרש בינינו 40 סנטימטר, לפעמים זה מרגיש יותר") ועולה כל יום הכי גבוה עד לביתו בכרמל כדי לנסות לסחוב את מכבי חיפה הכי גבוה שאפשר במסגרת תהליך ההבראה שלה – לאליפות. בימים האחרונים הוא ביקר במכון הקעקועים הלא רשמי של חיפה, כדי לבקש שיחרוט לו את הזיכרון הטוב ביותר שאפשר לקבל מישראל – מגן דוד לנפש, חמסה כדי שאף אחד לא ינחס.

בליגה הפלסטינאית, כנראה, הוא כבר לא יוכל לשחק.

20:30, 5+לייב: מכבי חיפה נגד בני סכנין

מוחמדו אידריסו שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
לא מאמין שזה קרה לו. אידריסו/קובי אליהו

נחזור קצת אחורה. הרומן עם מכבי חיפה, למי שעדיין לא יודע, התחיל הרבה לפני שהמועדון החליט להודיע שהנער המתבגר מקייזרסלאוטרן נוחת בישראל. שבועיים קודם, פרקליט המועדון עו"ד אודי שוכטוביץ' קיבל טלפון מסוכן גרמני שעובד עם השחקן. "הוא החלוץ הכי טוב בליגת המשנה. אם תרצו, הוא שלכם. בלי דמי העברה", נאמר בשיחה. שוכטוביץ' העביר את השם למאמן אלכסנדר סטנוייביץ', עוד אחד שלמכבי חיפה לקח הרבה זמן, יותר מחודשיים, עד שהצהירה סופית שהוא שלה. המאמן נתן אוקיי ושוכטוביץ' המריא לגרמניה כדי להיפגש. מכבי חיפה שילמה 375 אלף יורו עבור החוזה השנתי שלו, והשחקן הגיע בהעברה חופשית. "זה הרבה מתחת ממה שחשבנו לשלם", סיפרו בחיפה. "שחקן ב'לבל' הזה עולה מיליון יורו, אם לא יותר. אבל הוא הגיע חופשי, בן 34, ולמזלנו תפסנו אותו בזמן".

עוד לפני היציאה למחנה באוסטריה, היה גם מי שחשש. אבוחצירא היה פצוע, והמקום של ויאם עמאשה, שחיכה לאריק בנאדו בפינה, כבר לא היה בטוח. אבל אז סטנוייביץ' שיטה את השיטה. ה-4:2:3:1 שבו דגל בסרביה וסין הפך ל-4:4:2, ונשאר יותר מקום לחלוצים שלצדו. ההתחלה הייתה טובה. אידריסו הפציץ במחנה באוסטריה, כיכב מול נצרת עילית ושחר התחיל לחייך. אחרי כמה שנים שהוציא מיליוני יורו על המלצות של סוכנים, הנשיא הרגיש שזה זה. ואז התחיל גביע הטוטו. אידריסו הגיע למצבים, אבל התחיל להחמיץ. ארבעה משחקים, והחלוץ שהחל ללמוד עברית כבר מבין את השפה אבל עדיין יושב על אפס.

"בחדר ההלבשה הוא נחמד. אתה רואה את השיניים שלו כל הזמן, כי הוא רק מחייך. אבל כשהוא עולה למגרש, זה כבר טיפוס אחר. לא עושה לעצמו הנחות, וגם לא רואה אף אחד ממטר", סיפר לי השבוע אחד השחקנים. "גם בגיל 34, מעניין אותו לעשות הגנה ולשחק קבוצתי. הוא טיפוס מאוד ביקורתי לעצמו. לא ינסה לעבור שלושה שחקנים, כי הוא יודע שהוא לא יכול. הוא מודע לעצמו יותר ממה שכולם חושבים".

במכבי חיפה מבינים היטב שהבעיה המרכזית זה בכלל לא הוא. אידריסו שחקן של מצבים, הם אומרים, והעובדה שהוא מקבל את הכדור לא פעם רחוק מהשער מקשה עליו לבצע את הפעולות שהוא יודע לעשות. בקייזרסלאוטרן, זה ברור, היה לו הרבה עם מי לשחק. בקבוצה עדיין מחפשים פתרון יצירתי שיוביל את משומר וטואטחה, אוחיון וגבאי, להפנים את היעילות שבפעולה הפשוטה – כדור חד לאזור ראש, בתוך רחבת ה-16, עדיף בתוך רחבת החמש. מזה, הם אומרים, הוא כבר יעשה גול. אולי אפילו הערב, נגד בני סכנין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
בקבוצה עדיין מחפשים פתרון יצירתי שיוביל את המגנים להפנים את היעילות שבפעולה הפשוטה. טואטחה/יוסי ציפקיס

סיפור מהשבוע שעבר שרובכם לא יודעים: לפני שהחליטה לשאול את אוהד לויטה, מכבי חיפה סגרה את הפרטים עם אלי טביב לגבי השאלת השוער המחליף של בית"ר ירושלים, אוהד סיידוף. טביב הסכים להעביר את השחקן, אנטמן וסטנוייביץ' נתנו אוקיי, וחיפה ביקשה להעביר את השוער עד ינואר בלבד בטענה שהיא בונה על אמיר אדרי. אבל אז בעלי בית"ר ירושלים דרש סכום משמעותי בתמורה – 200 אלף שקל. העסקה התפוצצה, ומכבי חיפה חיפשה שוער אחר. השאר היסטוריה.

אוהד סיידוף שוער בית"ר ירושלים. קובי אליהו
200 אלף שקל. סיידו,ף/קובי אליהו

אפילוג. אחרי שפספסה הזדמנות יוצאת מן הכלל לרכוש את ג'ואל קמפבל לפני שנמכר לארסנל, מכבי חיפה נוכחה אתמול לדעת שהסקאוטינג שלה עובד מצוין, עד שהיא מגיעה לשולחן המשא ומתן. רגע לפני המפגש מול קפריסין, דימיטריס חריסטופי קבר את בוסניה עם צמד פרטי שמסבך את הבית הישראלי. וואו.

שחקן אומוניה ניקוסיה, דמטריס חריסטופי. EuroFootball, GettyImages
פספוס. חריסטופי/GettyImages, EuroFootball
שרן ייני שחקן מכבי תל אביב מול עדי קונסטנטינוס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
געגועים לאידריסו. קונסטנטינוס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully