וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ארה"ב וליטא ייפגשו בחצי הגמר

ארה"ב התפוצצה במחצית השנייה בדרך ל-76:119 עצום על סלובניה. סייבוטיס הוביל את ליטא ל-61:73 על טורקיה

קנת' פאריד, ארה"ב. GettyImages
התפוצצות. קנת' פאריד/GettyImages

אחרי יום מנוחה במונדובאסקט, הערב (שלישי) שלב רבע הגמר באליפות העולם נפתח עם שני משחקים בברצלונה. ליטא הייתה הראשונה להשיג כרטיס לחצי הגמר עם ניצחון 59:69 על טורקיה. בהמשך הערב ארה"ב סיפקה הצגת ענק ומחצית שנייה עצומה מול סלובניה בדרך להשיג את הכרטיס השני. השניים תתמודדנה זו מול זו ביום חמישי בחצי הגמר הראשון של האליפות. ביום רביעי ישוחקו שני משחקי רבע הגמר הנותרים שייערכו במדריד, בין ספרד לצרפת ובין סרביה לברזיל.

גוראן דראגיץ', סלובניה, מול דרק רוז, ארה"ב. AP
מחצית אחת שהיא רק אשליה אופטית. דראגיץ' מול רוז/AP

ארה"ב - סלובניה 76:119

ארה"ב ממשיכה לשייט, ואם במשך דקות ארוכות נדמה היה שסוף סוף תתייצב מולה יריבה אמיתית, הרי שגם את המשוכה הזו היא צלחה בקלות, שוב בזכות בליץ של מחצית אחת עצומה. במשך שני הרבעים הראשונים סלובניה הייתה נראית כמי שמסוגלת למתוח את ארה"ב, אך כמו במשחקים קודמים, קנת' פאריד, אנתוני דייויס וחבריהם חיממו מנועים ורצו בקלות לפער עצום ברבע השלישי, בדרך ל-34:70 במחצית השנייה וניצחון ב-43 הפרש במשחק כולו.

ארה"ב הסתדרה דקות ארוכות ללא תפוקה מהגארדים, ולמרות דקות אומללות של ג'יימס הארדן בהתקפה ובהגנה הצליחה לשמור על יתרון חד ספרתי יציב. דומן לורבק המפתיע שוב פתח את המשחק בטירוף, ועם כמה קליעות הצליח להשאיר את סלובניה קרובה. הסלובנים המשיכו למתוח את ארה"ב ולמנוע מהם סלים קלים, האחים דראגיץ' נכנסו לקצב, אך קנת' פאריד וקליי תומפסון בדקות מצוינות העלו את ארה"ב ליתרון 13 ברבע השלישי. גוראן דראגיץ' עוד ניסה להחזיר מלחמה, אך קיירי אירווינג חימם את הידית ועם חמש נקודות רצופות העלה את ארה"ב שוב ליתרון שיא של 17 נקודות.

מייק ששבסקי, שלפני המשחק דרש מדרז רוז "להתפוצץ", קיבל יכולת משופרת מכוכב הבולס (12 נקודות) וגם תרומה נאה מקליי תומפסון (16), שסייעו לארה"ב לקלוע לא פחות מ-37 נקודות ברבע השלישי לעומת 22 בלבד של הסלובנים האומללים, שאילולא ההפסד במשחק הנעילה של שלב הבתים היו פוגשים את ארה"ב רק בחצי הגמר. גוראן דראגיץ', שגרם לסערה בעקבות הטענות על מכירת משחק של אוסטרליה, יכול להיות מאוכזב יחד עם יתר חבריו.

קליי תומפסון סיים כקלע הבולט עם 20 נקודות, ג'יימס הארדן סיים עם 14 למרות פתיחה איומה (0 מ-9 מהשדה במחצית הראשונה, וקנת' פאריד סגר עוד ערב מצוין עם מספר נקודות זהה לצד 10 ריבאונדים. אנתוני דייויס סיים בדאבל-דאבל נוסף (13 נקודות, 11 ריבאונדים. גוראן דראגיץ' קלע 13 למפסידה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רנלדאס סייבוטיס שחקן נבחרת ליטא (ימין) מול ג'די אוסמן, אוגוז סבאש. רויטרס
התעלה בדיוק בזמן הנכון. סייבוטיס/רויטרס

ליטא - טורקיה 61:73

טורקיה כבר הוכתרה מזמן מלכת הקאמבקים של הטורניר, אחרי שהצליחה לחגור מפיגור ולנצח בצורה דרמטית כבר ארבעה משחקים, כולל מול אוסטרליה בשמינית הגמר. אבל גם המזל נגמר מתישהו, והערב הטורקים חשו זאת על בשרם. הפעם, למרות הנסיונות לחזור מפיגור ברבע האחרון, ליטא הוכיחה עוצמה מנטלית ולא אפשרה לאמיר פרלדז'יץ' וחבריו להתקרב. רנאלדס סייבוטיס הנפלא התעלה יחד עם מרטינאס פוצ'יוס, יונאס מאצ'יוליס התעורר עם כמה קליעות מכריעות ברבע האחרון, והשלושה חיפו על משחק חלש יחסית של הקו הקדמי המצוין, שהיה העוגן של הליטאים באליפות עד כה.

דווקא טורקיה הייתה זו שפתחה טוב יותר, ואף עלתה ליתרון 13:18 בסיום הרבע הראשון. סינאן גולר ועומר אשיק שמרו על היתרון של טורקיה וקבעו 28:33 לזכותה בירידה להפסקה, אך החל מאותו רגע, הליטאים לקחו את העניינים לידיים, רצו ל-0:12, ועם עוד כמה דקות נהדרות עלתה ליתרון 51:64 שלוש דקות לסיום, משם טורקיה כבר הרימה ידיים. סייבוטיס כיכב עם 19 נקודות, מרטינאס פוצ'יוס תרם 13 ויונאס ולנצ'יונאס הוסיף 12 ו-13 ריבאונדים. קרם גונלום סיים כקלע המוביל של טורקיה עם 13, אמיר פרלדז'יץ' סיים הפעם רק עם 10 נקודות באחוזים רעים (3 מ-12 מהשדה).

ליטא עולה לארבע הגדולות באליפות העולם בפעם השנייה ברציפות, ובניגוד לפעם הקודמת, אז נעצרה בחצי הגמר, הפעם היא רוצה לטפס שלב אחד נוסף. אכזבה גדולה לטורקים, עבורם מדליית הכסף מ-2010 תהפוך כעת לזיכרון רחוק.

שחקני ליטא חוגגים. GettyImages
ועכשיו לדבר האמיתי. שחקני ליטא חוגגים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully