וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר הקרח: על הקפאתו הצפויה של דריו פרננדס בהפועל חיפה

7.9.2014 / 16:00

כיצד שכנע ראובן עטר את יואב כץ לחרוג ממנהגו ואולי להקפיא את דריו פרננדס, ומדוע בהפועל חיפה מודאגים מהמהלך? הבלוג של שלמה וייס מסביר, ובוחן את האופציות של הארגנטינאי, שדווקא הרשים את סטנוייביץ' אבל עשוי לנחות ביעד הרבה פחות אטרקטיבי ממכבי חיפה

one

בתקציר: הניצחון של הפועל חיפה 1:3 על קרית שמונה

בקיץ שעבר ישבו יואב כץ, נציגי המועדון ודריו פרננדס (עם נציגיו לירן עטיה וחאבייר הברמן) באחד מהמלונות בכרמל. המאמן דאז שלומי דורה היה מעוניין מאוד בארגנטינאי ועשה הכול כדי להנחית אותו בקבוצה. גם כץ עצמו התלהב מהאפשרות והמו"מ החל. לא פעם במהלך המשא ומתן, טוענים גורמים במועדון, העסקה הייתה על סף פיצוץ ונראה היה שהגעתו של פרננדס לקריית חיים לא תצא לפועל. אלא שההתעקשות של דורה וישיבה מכרעת בבית קפה בתל אביב הוציאה עשן לבן. הכול בא על מקומו ופרננדס חתם על חוזה לשנתיים, אלא אם האדומים ישלמו עד סוף חודש יוני 45 אלף דולר וישחררו את השחקן אחרי עונה אחת בלבד, סעיף שלא מומש.

בקיץ האחרון הגיע ראובן עטר, שלפי גורמים במועדון רצה לממש את הסעיף המדובר. כץ נעמד על הרגליים האחוריות ופרננדס נשאר בקבוצה, כשעטר עצמו, בסופו של דבר, עוד הביע שביעות רצון ואף התלהב מיכולתו של השחקן אחרי פתיחת האימונים, אבל היה בטוח שהוא בכלל צריך חלוץ זר. "ראובן מלכתחילה העדיף לשחרר את דריו, אבל יואב לא היה מוכן לשלם 45 אלף דולר לשחקן מבלי שישחק בקבוצה", טוען גורם במועדון, "וזה מה שהביא לכך שדריו עבר בבקרה ונשאר".

דריו פרננדס שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
אנה פניו מועדות? דריו פרננדס/אדריאן הרבשטיין

20:30: מכבי פתח תקווה - הפועל חיפה

כמעט שלושה חודשים עברו ממועד התפוגה של הסעיף בחוזה, שאפשר לאדומים מהכרמל לצאת מחוזהו המלא של פרננדס ולשחררו תמורת אותם 45 אלף דולר. בלילה שבין שלישי לרביעי האחרון נפל דבר במועדון האדום - הוא הסכמה של כץ להחתים את אוסיי מוואלי שישמש זר חמישי, כשהוא יודע שייתכן מאוד שייאלץ להקפיא את פרננדס. "אף אחד לא באמת מבין איך יואב הסכים לדבר כזה, בייחוד כשאושרי רואש יושב ביציע וגם מקבל כסף", טוען אותו גורם, "משהו פה לא מובן. אולי יואב משוכנע שדריו יסכים להגיע לפשרה או לשחק בקבוצה אחרת, אבל ייתכן שנמצא עצמנו בסוף מועד ההעברות עם שני שחקנים שיושבים ביציע ומרוויחים ביחד 260 אלף דולר לעונה. יואב בטוח לא יהיה מרוצה מזה".

במשחק גביע הטוטו בין הפועל למכבי חיפה בנתניה בחודש שעבר פרננדס נכנס כמחליף עוד במחצית הראשונה. בסיום המשחק הוא כבר זכה למחמאות ממאמן מכבי חיפה אלכסנדר סטנוייביץ', שאף התעניין בו אבל נסוג מיד בגלל גילו. במקום לעשות מעבר מפתיע למכבי חיפה, פרננדס עשוי למצוא עצמו דווקא בליגת המשנה, בעירוני טבריה, הפועל ירושלים או קבוצה אחרת. האבסורד הגדול הוא בעיקר בשל כך שבקיץ לפרננדס עוד היו הצעות, אך כעת, רגע לפני שהחלון מגיע לקצו, רוב הסגלים סגורים ולא באמת ברור למה בחיפה החליטו על המהלך בשלב מאוחר כל כך. "יהיה הזוי לראות את דריו משחק בליגה הלאומית", קובע שחקן בקבוצה, "צריך לראות אותו באימונים. למרות כל המצב, הוא משקיע יותר מכולם, נמצא בכושר שיא וביכולת נהדרת ולא ברור למה ראובן שרף אותו לגמרי. ממה שאנחנו מבינים, ראובן היה פשוט לחוץ לחלוץ?.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן הפועל חיפה ראובן עטר. אדריאן הרבשטיין
היה לחוץ לחלוץ. ראובן עטר/אדריאן הרבשטיין

וגם סוגיה זו מעלה לא מעט תהיות במועדון האדום. האם ההתעקשות שעשויה להוביל להקפאתו של שחקן עם משכורת מהגבוהות בקבוצה התבקשה כל כך רק כדי להביא חלוץ, או שהיה ניתן לסמוך על מהראן לאלה ולהשאיר את אלי אלבז הצעיר כגיבוי? בחיפה אין תשובה משמעית. מצד אחד, אף אחד במועדון לא באמת מסוגל לצאת נגד עטר ששולט על כל הנעשה מהבחינה המקצועית ומקבל את ההחלטות בבלעדיות, ומהצד השני בחיפה מפחדים להגיע למצב בו בגלל ההחלטה הנוכחית בינואר הקרוב כץ לא יהיה מוכן לשדרג את הקבוצה. "יש סיכוי שנשלם על ההקפאה של פרננדס ורואש בינואר, כשנצרך לעשות את החיזוקים הנכונים" אמרו השבוע במועדון, "הבאתו של מוואלי אם פרננדס לא יגיע תגדיל משמעותית את התקציב".

וכץ? הוא בכלל בונה, כנראה, על פתרון אחר, כזה שנעוץ במכירתו של עאהד עזאם. המכירה צפויה להכניס לקבוצה כ-700 אלף שקל, סכום זהה למכירתו של שחר הירש. "הכסף מהמכירה של עאהד עשוי להביא לכך שלא יצטרכו להוסיף ערבויות כדי להחתים את מוואלי", מסביר גורם אחר, אבל אין ספק שנעשה הכול כדי להיפטר קודם מהחוזים של מי שלא בתוכניות המקצועיות. כרגע אלה דריו ואושרי".

נקודה נוספת, אולי החשובה מכל העולה מהוצאתו מהתוכניות המקצועיות של פרננדס, היא הפן המקצועי. בחיפה אמנם מהמרים על התקפה, אך נראה ששכחו מעט את ההגנה. רואש לא בתוכניות המקצועיות ולחיפה אין באמת בלם מחליף לעת הצורך. פרננדס ועזאם בדרך החוצה, מה שמביא לכך שרועי שוקרני ויובל שבתאי יצטרכו להחזיק את הקישור האחורי עונה שלמה לבדם. "שוקרני ושבתאי הם שחקנים נהדרים, אבל הקבוצה צריכה את דריו?, קובע אחד מחבריהם לקבוצה, "גם אור אוסטווינד יכול לשחק כקשר אחורי, אבל העובדה שרק שניהם יצטרכו לסחוב עונה שלמה לבדם ולהיות בכושר שיא מלחיצה מעט. אין ספק שבכדורגל של היום הקשר האחורי זו העמדה החשובה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully